Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 23, 2017 2:22 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
Przyznam szczerze, że trochę się wypalilem z pomysłów. Po części dlatego że realizacja nie jest na czas, a nawet nie realizuje się w ogóle. Szczególnie moje pasy rowerowe. :-( Po części też dlatego że co już dało się zgłosic zostało zgłoszone. Zawsze można zgłaszać wymianę kostki na asfalt na jakimś ddrze. Ale to jest mało ciekawe :-). Myślę że trzeba kontynuować ruch pod prąd. To jest w miarę realizowane przez bp r. Z drugiej strony to jedyny w miarę pewny sposob na wprowadzenie ruchu dwukierunkowego. Nawet inwestycje ZDM nie dają gwarancji na kontraruch na przyleglych do inwestycji ulicach. Dzielnice nie wprowadzja kontraruchu przy okazji wprowadzadnia jednokierunkowych czy przy okazji remontów. O innych podmiotach nie będę wspominał. Do tej pory z bp powstało najwięcej kontraruchu. Głównie Ochota, Ursus, Praga *. Zwycięstwo kontraruchowych projektów nie przekłada się na zaangażowanie jednostek w samodzielne działania w temacie. Tu jestem zawiedziony (chociaż nie zaskoczony) że bp nie spełniło pokładanych nadziei w kwestii swoistego barometru "co ludzie chca". Żadna jednostka nie pomyślała : " oni chcą kontraruchu więc zróbmy im wszędzie".
Z tego powodu trzeba korzystać i składać kolejne ulice do kontraruchu. Nie ma wyjscia
Ze swojej strony spróbuję zebrać wszystkie ulice jednokierunkowe na mapie z ich statusem (wykonane, niewykonalne, oczekujące). Jeśli nie będzie chętnych to złożę projekt na pozostały kontraruch w Śródmieściu.
Na koniec jeszcze ciekawa kwestia. Przykład Mokotowskiej i Elektoralnej pokazał że nie jest problemem rozpoczęcie kontraruchu jak nie da się do niego dojechać. W tych przypadkach przeszkadza sygnalizacja. Czy też nie byłoby problemem zakończenie kontraruchu przed sygnalizacja? Dla przykładu ulica Ogrodowa od Wroniej do Żelaznej. Przy Żelaznej jest sygnalizacja bez sygnalizator dla jadących na wschód. Kontraruch jest więc niewykonalny. Ale jeśliby postawić Zakaz wjazdu 50 m przed skrzyżowaniem to już wszystko byłoby ok. Albo Wilcza od Marszałkowskiej do Kruczej. Zaczynamy 50m za i konczymy 50m przed. :-) Po co? Jak ktoś będzie tykał sygnalizacje to będzie większa szansa że uwzględni kontraruch.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Mokotów
PostNapisane: Cz lis 09, 2017 23:14 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 12, 2016 15:26
Posty: 32
Mi w tym roku siedzą w głowie trzy pomysły z zachodniej części Mokotowa. Co sądzicie?

1. CPR Kulskiego
http://www.openstreetmap.org/directions ... 22/20.9926

Obecnie na tym odcinku jest błoto i nierówne płyty betonowe. A to bardzo popularny i potrzebny ciąg między Ochotą i Mokotowem. To też jedyna "przeprawa" wschód-zachód na całym odcinku od Pola Mokotowskiego do Racławickiej!

2. DDR po wschodniej stronie Wołoskiej (Konstruktorska - Domaniewska)
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... nikat=off#

Załatanie dziury w infrastrukturze. Zniweluje również problem skrzyżowania Domaniewska/Wołoska, gdzie przebieg DDR wymusza na rowerzystach przekroczenie Wołoskiej, a program sygnalizacji wybitnie temu nie sprzyja.

Nie trzeba ruszać żadnej sygnalizacji. Zastanawiam się tylko, czy na pewno będzie miejsce.

3. Przejście+łącznik rowerowy przez Al. Niepodległości w ciągu Racławickiej
http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.19797/21.01359

Racławicka to przydatny dla rowerzystów ciąg (DDR na "ruchliwym" odcinku i pozostały, spokojny odcinek). Niestety przy Metrze Racławicka trzeba znosić rower do przejścia podziemnego albo nadrabiać drogi. Brak przejazdu utrudnia też dojazd do stacji Veturilo, która jest po wschodniej stronie ulicy.

Inna kwestia to to, że w okolicy to zdecydowanie najdłuższy odcinek Al. Niepodległości bez przejścia naziemnego - średnia odległość między przejściami to ok. 200-250 m, a tu jest ponad 500 m. Nowe ułatwiłoby dojście do sklepów, przedszkoli itp...


PS Na Mokotowie pracuję i często jeżdżę, ale mieszkam na Ochocie, więc mile widziana ew. pomoc lokalnych mieszkańców


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 10, 2017 0:23 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
Dobre pomysły. Nie znam tematu nr 1 ale o reszcie się wyppwiem
2. Skandalem jest ze ZMID nie zrobił tego w ramach poszerzania Wołoskiej. Dostali za to kolor czarny na mapie teleportów. http://umap.openstreetmap.fr/en/map/war ... 31/21.0023
Chyba jest do wykonania jeden przejazd lub likwidacja przejścia.
3. Robiłem niedawno nocna runde w tamte okolice i bardzo mi tego połączenia brakowało. Ten ciąg to chyba najdłuższe połączenie wschód zachód w tej części Warszawy. Zaczynając od AJ. Śmigłowca (alternatywnie Mierzejewskiego kontraruch z BP 2017) - Park Szczęśliwicki(ddr wokół lub alejki) - korotyńskiego (najpierw ddr, pasy, lokalna uliczka i łączonik do ŻiW - ŻiW - Racławicka duza(słaba, ale jest) - Racławicka mała-brakujacy przejazd - Racławicka mała- Dolna - Chelmska (alternatywnie Noworaclawcka o której głośno ostatnio). To trasa o dużym potencjale.
Do kompletu można dorzucić kontraruch na Okólskiej i równoległej Racławickiej ;-)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mokotów
PostNapisane: Pt lis 10, 2017 0:42 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So wrz 10, 2011 8:56
Posty: 10
qwerty napisał(a):
1. CPR Kulskiego
http://www.openstreetmap.org/directions ... 22/20.9926

Obecnie na tym odcinku jest błoto i nierówne płyty betonowe. A to bardzo popularny i potrzebny ciąg między Ochotą i Mokotowem. To też jedyna "przeprawa" wschód-zachód na całym odcinku od Pola Mokotowskiego do Racławickiej!

W zasadzie potrzeba też jakiegoś rozwiązania w parku za Cmentarzem Żołnierzy Radzieckich, bo wspólna alejka z pieszymi (matki z dziećmi) nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jezdnia od Żwirki i Wigury pomiędzy parkiem i działkami też potrzebuje remontu ze względu na dziury.
Niemniej jest to ciąg z potencjałem - od ks. Trojdena (Grójeckiej) przez Kulskiego, Madalińskiego po Puławską i dalej do Spacerowej (Gagarina).

_________________
Krzysztof Olszak
oelka.a.yahoo.com .a. = @
Rower: Kolej na rower


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 10, 2017 18:03 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Pomysł 2 i 3 (1 chyba też) były już zgłaszane w poprzednich edycjach, ale miały za male poparcie żeby wygrać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 11, 2017 16:52 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
Moze połączenie Smolnej i NŚ we wszystkich relacjach + możliwość jazdy w NŚ z prawego pasa de Gaulle’a

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 14, 2017 16:09 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Sokratesa do 1 pasa, zatoki postojowe po obu stronach, lewoskręty, bezpieczne przejścia dla pieszych i CPR po stronie południowej. Komentarze? :D

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 03, 2017 9:38 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
Zaangażowanie w BP 2018 - 49 postów do rozpoczęcia zgłaszania
BP 2019 - 17 analogicznych postów

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 04, 2017 9:01 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
Nastąpiły pewne zmiany w podziale dzielnic na obszary. Po latach podziałów na coraz mniejsze obszary nastąpiła konsolidacja. Wzrosło tylko w Wilnowie. Zmniejszyło się np na Woli z 5 do 3, Mokotowie z 9 do 8, Wesoła - były 2 obszary, a teraz brak podziału na obszary. Śmiesznie wyszło we Włochach bo były wcześniej m. in. obszary "Stare Włochy" i "Nowe Włochy". Po połączeniu mamy jeden obszar "Włochy". Czyli dzielnica "Włochy" ma obszar "Włochy" :) . Zniknęły projekty ogólnodzielnicowe na Białołęce, Wilanowie. Pojawiły się na Bemowie, Ursynowie i Ochocie. Wesoła nie ma podziału więc też ma obszar ogólnodzielnicowy.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 19, 2017 14:27 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
m.pienkos napisał(a):
Pomysł 2 i 3 (1 chyba też) były już zgłaszane w poprzednich edycjach, ale miały za male poparcie żeby wygrać.


Wszystkie trzy były zgłaszane.

CPR Kulskiego mam nadzieję, że zgłosi Rowerowy WUM.

Wołoska (Domaniewska-Konstruktorska) zgłaszam w tym roku.

Pomysł nr 3 zostawiłbym na następną edycję, bo jeśli dojdzie do procedowanej zmiany w Art. 5a ustawy o samorządzie gminnym, to Mokotów nie będzie podzielony na obszary.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL