Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 29, 2012 7:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Akurat w przypadku uczelni pewna wymiana za dnia jest zapewniona -- to nie biuro, by wszyscy przyjeżdżali na ósmą i wychodzili o szesnastej. Potoki w obie strony są przez cały dzień.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 29, 2012 7:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
W ciągu dnia tak, ale rano - niespecjalnie.

Poza tym, to wciąż jest obsługa de facto linii między dwoma miejscami, czyli czegoś, co można lepiej załatwić zbiorkomem.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 03, 2012 10:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Monty B. Ike napisał(a):
OIDP, Olek tu kiedyś pisał (nie przysięgnę, a sprawdzać mi się nie bardzo chce), że zamiast rowerów na trasie metro Ursynów -- SGGW, bardziej opłacalny byłby mały autobus. Załatwiałby podobną pracę przewozową, a unikałoby się strat na wypinaniu rowerów ze stojaków, ładowaniu na furgonetkę i wpinaniu w drugiej stacji...


Ja też nie pamiętam, czy pisałem, ale na pewno mówiłem na spotkaniu SITK na Czackiego. Do dowozówki typu metro - SGGW na Ursynowie lepiej by się nadał bus albo rozwiązanie typu sewilskie BusBici:

http://www.consorciotransportes-sevilla ... usbici.php

Nieco inna sytuacja jest we wspomnianym przez jacora rejonie Pola Mokotowskiego. Tam ruch się odbywa dwukierunkowo zarówno rano jak i po południu: z jednej strony jest UW, AM, tram i kolej, z drugiej SGH, SGGW, tramwaj i metro. Jednocześnie w tej relacji wszelka komunikacja publiczna musi jechać mocno naokoło, a do tego przez Pole pedałuje się przyjemnie. Niestety, akurat w tym rejonie dr Brzeziński mimo różnych próśb i apelów podziadował stacji i np. ani na Pasteura (4 Wydziały UW), ani na Rakowieckiej (SGGW, przesiadka na tramwaj) nie przewidział żadnej. Nie to, żebym mu żałował tej ekstra stacji pod "Babilonem", ale jak się przyjrzeć koncepcji, to wyłazi z niej pewna politechnikocentryczność...

Rejon UW / BUW też mógłby się wydawać atrakcyjny, bo obiekty akademickie są tam rozrzucone na obszarze kilku kilometrów kwadratowych, ale może pojawić się problem skarpy - rowery będą brane w dół, a w górę trzeba będzie je non stop wozić. Tutaj trzeba by to jakoś uzupełnić - może zaoferować jakiś bonus dla biorących rower z dołu i oddających na górze, może wrócić do pomysłu wyciągu rowerowego na Oboźnej.

artur.tondera napisał(a):
Generalnie myślę, że jak ogłosimy przetarg, to zrobimy może jakieś spotkanie informacyjne w ZM? Chętnie bym się spotkał i opowiedział bardziej szczegółowo o projekcie...


Oczywiście, chętnie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 09, 2012 13:07 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Witam wszystkich!

Pod adresem http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=238&l=1 można znaleźć ogłoszony przetarg na Warszawski Rower Publiczny. Niestety na razie nie wyrobię się z osobistym spotkaniem na temat roweru publicznego, przyszły tydzień mam zupełnie zawalony, a potem na tydzień wyjeżdżam, ale obiecuję, że jeszcze przed końcem przetargu się spotkamy. A tymczasem jeśli są jakieś pytania, jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam,
Artur
ZTM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 09, 2012 15:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Z mojej strony, na szybko - "indywidualne zapięcie"? Sorry, to nonsens. Roweru miejskiego się nigdzie nie przypina. Rower miejski się bierze ze stacji, przejeżdża nim do celu i odstawia do innej stacji. To trochę tak, jakbym zamawiając taksówkę żądał udostępnienia kluczyków.
Zresztą, rowery miejskie mają być w ciągłym ruchu. Należy zniechęcać do zbędnego przetrzymywania ich. Udostępnienie zapięcia działa dokładnie na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 10, 2012 9:52 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Groob napisał(a):
Z mojej strony, na szybko - "indywidualne zapięcie"? Sorry, to nonsens. Roweru miejskiego się nigdzie nie przypina. Rower miejski się bierze ze stacji, przejeżdża nim do celu i odstawia do innej stacji. To trochę tak, jakbym zamawiając taksówkę żądał udostępnienia kluczyków.
Zresztą, rowery miejskie mają być w ciągłym ruchu. Należy zniechęcać do zbędnego przetrzymywania ich. Udostępnienie zapięcia działa dokładnie na odwrót.


Zasadniczo masz rację, ale... Nie wiem czy byłeś we Wrocławiu - tam cały system jest oparty na linkach z zamkiem szyfrowym i... to działa. U nas zasadniczym sposobem przypięcia roweru jest elektrozamek, ale założyliśmy, że mimo wszystko nie jest zupełnie bez sensu dodanie linki, która pozwoli właśnie na przykład tak jak jest w opisie zamówienia "przypięcie roweru do stojaka w stacji rowerowej w przypadku zaniku zasilania". Better safe than sorry. Jeśli w pierwszym roku okaże się, że linka jest totalnym niewypałem i np. jest kradziona, niszczona i powoduje inne problemy - nic nie będzie stało na przeszkodzie, żeby od marca 2013 rowery wyjechały bez linki.

Mam taką malutką prośbę na potrzeby dalszej dyskusji - jeśli jest wspominany jakiś fragment opisu zamówienia, byłbym zobowiązany za podawanie orientacyjnego miejsca w tekście - ułatwi mi to orientowanie się o co chodzi - zasadniczo powinienem już znać ten tekst na pamięć, ale jeszcze się nie udało ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 10, 2012 10:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
artur.tondera napisał(a):
Nie wiem czy byłeś we Wrocławiu - tam cały system jest oparty na linkach z zamkiem szyfrowym i... to działa.

NextBike od początku był nieco partyzanckim systemem. Breslau jak Breslau, ale w Warszawie może byc inaczej. W Niemczech (skąd pochodzi NextBike) jest inaczej, niż np. w Holandii. Niemcy na stacjach parkują rowery niezłej klasy, takie, które w Holandii nie postałyby pół godziny, a w Niemczech kradzieże są na średnim poziomie.

artur.tondera napisał(a):
U nas zasadniczym sposobem przypięcia roweru jest elektrozamek, ale założyliśmy, że mimo wszystko nie jest zupełnie bez sensu dodanie linki, która pozwoli właśnie na przykład tak jak jest w opisie zamówienia "przypięcie roweru do stojaka w stacji rowerowej w przypadku zaniku zasilania".

W przypadku zaniku zasilania rower wpina się do stojaka stacji dokującej, w zamek, który ma mechanizm sprężynowy. Do tego NIE TRZEBA prądu. To tak, jak z wychodzeniem z domu, gdzie są drzwi na domofon -- elektrozamek odblokowuje się elektrycznie, ale drzwi zatrzaskują się samoczynnie. Linka nie ma i nie powinna mieć z tym nic wspólnego.

artur.tondera napisał(a):
Better safe than sorry. Jeśli w pierwszym roku okaże się, że linka jest totalnym niewypałem i np. jest kradziona, niszczona i powoduje inne problemy

To nie linka będzie kradziona, tylko rowery. Gdy TransEko przygotowywało dla BDiK swoje opracowanie na temat SRP, było ze strony Sekcji Rowerowej podnoszone, że linki nie powinno być -- tak, jak w londyńskich "Barclay's (czy też Boris) Bikes". Linki zastosowano jako backup w Paryżu -- i większość rowerów, które są kradzione, są kradzione przy zapięciu linką (użytkownik, żeby nie płacić za ukradziony rower, musi dostarczyć do operatora zgłoszenie o kradzieży na policję. A policja najchętniej wierzy, jak dostanie kawałek pociętej linki jako dowód w sprawie :lol:)
Następnie celnicy w Marsylii, w samochodach udających się do promów, znajdują mnóstwo Velibów, które troskliwi kuzyni wiozą swoim rodzinom w Maroku, Tunezji i in... :mrgreen:

Obrazek
Poza tym -- wymaganie poprawnego posługiwania się linką od spontanicznego użytkownika, nie będącego doświadczonym cyklistą miejskim -- to trochę na wyrost... :lol:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 10, 2012 12:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Odnośnie zapięć podpisuję się pod argumentacją Monty'ego.

Jeszcze dwie moje refleksje:
- planowana liczba stacji i rowerów byłaby wyśmienita, gdyby system w pierwszych dwóch etapach skupić w Śródmieściu;
- może to pierdółka, ale brakuje mi (albo nie zauważyłem; jeśli tak, to przepraszam) zobowiązania wykonawcy do publicznego udostępnienia API systemu (tak to się chyba nazywa?) w zakresie lokalizacji i obciążenia stacji bazowych; pozwoliłoby to niezależnym deweloperom np. na tworzenie aplikacji na smartfony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 10, 2012 22:40 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Groob napisał(a):
Odnośnie zapięć podpisuję się pod argumentacją Monty'ego.

Jeszcze dwie moje refleksje:
- planowana liczba stacji i rowerów byłaby wyśmienita, gdyby system w pierwszych dwóch etapach skupić w Śródmieściu;
- może to pierdółka, ale brakuje mi (albo nie zauważyłem; jeśli tak, to przepraszam) zobowiązania wykonawcy do publicznego udostępnienia API systemu (tak to się chyba nazywa?) w zakresie lokalizacji i obciążenia stacji bazowych; pozwoliłoby to niezależnym deweloperom np. na tworzenie aplikacji na smartfony.


Jeśli chodzi o linki - kruszyć kopii nie będę, chciałbym tylko zaznaczyć, że są głosy za i przeciw. W trakcie wypożyczenia użytkownik w 100% odpowiada za rower, dlatego linka nie ma nic wspólnego ze "znikalnością" rowerów.

Liczba stacji i rowerów - byłoby super, ale założenie było takie, że linia metra stanowi na tyle silny kręgosłup komunikacyjny, że stacje na Bielanach i Ursynowie mają sens. Plus dzielnice Bielany i Ursynów były bardzo chętne do współpracy.

API - prawdę powiedziawszy, nie przyszło nam to do głowy. Czy ktoś ma jakieś dane, czy w innych systemach API jest udostępnione?

Pozdrawiam,
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 10, 2012 22:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
artur.tondera napisał(a):
Jeśli chodzi o linki - kruszyć kopii nie będę, chciałbym tylko zaznaczyć, że są głosy za i przeciw.

Tak, jasne. W naszym pięknym kraju każdy ma coś do powiedzenia na każdy temat. Niezależnie, jaką wiedzę posiada. Podejrzewam, że istnieje nawet zależność odwrotnie proporcjonalna -- "nic na ten temat nie wiem i wiedzieć nie chcę i żadni tak zwani specjaliści mnie od mojej opinii nie odwiodą".

artur.tondera napisał(a):
W trakcie wypożyczenia użytkownik w 100% odpowiada za rower, dlatego linka nie ma nic wspólnego ze "znikalnością" rowerów.

W wiekszości systemów jest furtka, tzn. zgłoszenie kradzieży na policję skutkuje obniżeniem obciążenia użytkownika i wszczęciem procedury ubezpieczeniowej.

artur.tondera napisał(a):
Liczba stacji i rowerów - byłoby super, ale założenie było takie, że linia metra stanowi na tyle silny kręgosłup komunikacyjny, że stacje na Bielanach i Ursynowie mają sens. Plus dzielnice Bielany i Ursynów były bardzo chętne do współpracy.

W Brukseli też tak sądzili, przy pierwszym podejściu do systemu. :lol:
Nawet na kanwie tego powstała prezentacja: "Failure of Brussels Public Share Bike -- study case of the mistakes" (cytuję z pamięci, ale sens był taki) :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL