Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr kwi 25, 2007 14:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Czajnik napisał(a):
5) Budowa trasy tramwajowej w ciągu Mostu Krasińskiego.
W ramach inwestycji przewidziana jest budowa łącznie 3 km toru podwójnego wzdłuż ulicy Krasińskiego, na planowanym Moście Krasińskiego oraz wzdłuż planowanego przedłużenia ul. Budowlanej (na odcinku od pl. Wilsona do ul. Odrowąża), oraz zakup 25 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Szacowany koszt inwestycji to ok. 350 mln zł (bez VAT), realizacja planowana jest na lata 2012-2015.


Zaraz, zaraz. Tory tramwajowe na moście Krasińskiego miały być budowane razem z mostem. Inaczej ten most nie ma żadnego sensu i powinien zostać wywalony z planów inwestycyjnych. Jak tory mają być budowane osobno, to można zrobić most tylko tramwajowy.

kr napisał(a):
zwlaszcza to ostatnie jest bardzo potrzebne, moim zdaniem bardziej niz druga linia na Tarchomin, zwlaszcza ze tam ma byc jeszcze SKM.


Dojazd SKM z Tarchomina to czysta abstrakcja, Ty się lepiej zastanów jak stworzyć na tej linii atrakcyjną ofertę dla Choszczówki czy Legionowa.

Wojtek napisał(a):
Poza tym tunel od Żwirków do Spacerowej wyklucza przecinanie się torów w Al. Niepodleglości i Pulawskiej czyli odpadałyby ewentualne relacje skrętne.


U nas nawet jak nie ma tunelu, to odpadają relacje skrętne... Tu akurat się zgadzam z Krzyśkiem - na Spacerowej linia się powinna rozwidlać, do tunelu na Ochotę i pod górę na Marszałkowską z pominięciem Goworka.

Bolo Perez napisał(a):
Jednym słowem, człowiek nie czuje się tak upokorzony, jak w 30-letnim obskurnym tramwaju, naładowanym do granic możliwości, w którym w zimie nie grzeją, a na wiosnę - owszem.


Mnie tam nie przeszkadza wiek tramwaju. Po Pradze też takie zabytki jeżdżą, a śmigają aż miło i ludziom się podoba. Upokarzające jest stanie po kilka minut na każdych światła, bo zielone dla tramwaju trwa kilka sekund, a dodatkowo co drugie skrzyżowanie patafiany w samochodach blokują torowisko.

Liczba i wiek taboru mają znaczenie o tyle, że mają wpływ na czas wymiany pasażerów na przystankach.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 26, 2007 11:39 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt kwi 10, 2007 13:13
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
kr napisał(a):
(...)No i tabor. Liczba 180 nowych tramwajow przy kursujacych obecnie ok. 350 (zestawow - nie wagonow) wyglada imponujaco, ale wiekszosc z nich jest na linie zbudowane od nowa. Naliczylem tylko 45 na liniach modernizowanych. Tak wiec za 7 lat nadal bedzie jezdzilo po Warszawie 300 starych tramwajow, w tym z lat szescdziesiatych? No moze bedzie nieco lepiej, bo pewnie tabor kupowany na nowe linie bedzie tez wjezdzal na stare. Ja bym przynajmniej tak robil. Tzn np. dla projektu Zeran - Tarchomin kupilbym tyle tramwajow aby jezdzily po nim wylacznie nowe, no i wyjezdzaly z niego na drugi koniec miasta. W ten sposob mozna by wycofac najstarsze typy calkowicie.
To nie jest prawda. Nie ma czegoś takiego, jak klasyfikowanie linii, czy tym bardziej tras, ze względu na obsługę ich konkretnym taborem, według czasu powstania danego odcinka torowiska. Nowe wozy są rozdysponowywane po wszystkich zajezdniach (choć niekoniecznie po równo) i obsługują wszystkie, podlegające danej zajezdni linie (oczywiście obsługa nadal sporadycznym taborem niskopodłogowym jest zapewniana przede wszystkim liniom o podstawowym znaczeniu strategicznym) :)
Mnie osobiście brakuje nadal tramów na Ostobramskiej oraz w węźle Płowiecka (a dalej przez Korkową do stacji PKP GOCŁAWEK). Także linia na Targówek, na przedłużeniu Stalowej powinna IMHO powstać. O torowisku na Kasprzaka już nawet nie mówię, jako o rzeczy oczywistej (szczególnie, że nie planuje się tam już budowania metra).
Pozdrawiam

_________________
http://wawkom.waw.pl/forum/index.php -
FORUM WARSZAWSKIEJ KOMUNIKACJI!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 27, 2007 0:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
IMO Proponuję rozwiązanie radykalne : zamknąć i przerobić środkowy tunel Ronda Zesłańców Syberyjskich wraz ze zmianą relacji na al. Prymasa Tysiąclecia - Bitwy Warszawskiej 1920 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 28, 2007 9:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dennis napisał(a):
To nie jest prawda. Nie ma czegoś takiego, jak klasyfikowanie linii, czy tym bardziej tras, ze względu na obsługę ich konkretnym taborem, według czasu powstania danego odcinka torowiska. Nowe wozy są rozdysponowywane po wszystkich zajezdniach (choć niekoniecznie po równo) i obsługują wszystkie, podlegające danej zajezdni linie


To nie jest, ale będzie prawda w odniesieniu do taboru zakupionego za kasę unijną. Warunkiem zakupu taboru jest jego wykorzystanie na zmodernizowanej w ramach tego samego wniosku linii.

Cytuj:
Mnie osobiście brakuje nadal tramów na Ostobramskiej oraz w węźle Płowiecka (a dalej przez Korkową do stacji PKP GOCŁAWEK).


Mój pomysł sprzed niemal 10 lat :-) Aż się prosi o wydłużenie linii z Gocławka do PKP Gocławek lub PKP Wawer. I - po wyremontowaniu linii kolejowej zrobienia tam porządnego węzła przesiadkowego z pętlą dla autobusów obecnie snujących się aż do Wiatracznej.

Cytuj:
O torowisku na Kasprzaka już nawet nie mówię, jako o rzeczy oczywistej (szczególnie, że nie planuje się tam już budowania metra).


No właśnie, jak to? Zrezygnowali z Kasprzaka?

Raffi napisał(a):
Inna sprawa, że pociągi po mieście jeżdża praktycznie pustew tych samych godzinach i na tym samym kierunku ruchu, ale to juz kwestia słabego marketingu.


Raczej słabej integracji z koleją - i tu jest wina wieloletnich zaniedbań ZTM. Ja tam jestem świadom, że pociąg jest szybszy i będę miał miejsce siedzące, ale czasem mi się po prostu nie chce iść 500 czy 800 m żeby przesiąść się z tramwaju lub autobusu na pociąg - a potem drugie tyle przy wysiadaniu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 30, 2007 13:27 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt kwi 10, 2007 13:13
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
olek napisał(a):
Dennis napisał(a):
To nie jest prawda. Nie ma czegoś takiego, jak klasyfikowanie linii, czy tym bardziej tras, ze względu na obsługę ich konkretnym taborem, według czasu powstania danego odcinka torowiska. Nowe wozy są rozdysponowywane po wszystkich zajezdniach (choć niekoniecznie po równo) i obsługują wszystkie, podlegające danej zajezdni linie


To nie jest, ale będzie prawda w odniesieniu do taboru zakupionego za kasę unijną. Warunkiem zakupu taboru jest jego wykorzystanie na zmodernizowanej w ramach tego samego wniosku linii.
Aha. Jak rozumiem takie są wymagania unijne w przypadku tego typu łączonych inwestycji. Ja bym to jednak zinerpretował wyłącznie w taki sposób, że każdy z tych nowo zakupionych tramów musi być kierowany na trasy, przynajmniej częściowo pokrywające się z przebiegiem zmodernizowanego torowiska. No bo chyba te unijne procedury nie nakazują każdemu z nich jeździć po całej albo nawet - tu już szczególnie uchowaj Boże - tylko po zmodernizowanej trasie :?: :shock:

Cytuj:
Cytuj:
Mnie osobiście brakuje nadal tramów na Ostobramskiej oraz w węźle Płowiecka (a dalej przez Korkową do stacji PKP GOCŁAWEK).


Mój pomysł sprzed niemal 10 lat :-) Aż się prosi o wydłużenie linii z Gocławka do PKP Gocławek lub PKP Wawer. I - po wyremontowaniu linii kolejowej zrobienia tam porządnego węzła przesiadkowego z pętlą dla autobusów obecnie snujących się aż do Wiatracznej.
Dokładnie tak :!:

Cytuj:
Cytuj:
O torowisku na Kasprzaka już nawet nie mówię, jako o rzeczy oczywistej (szczególnie, że nie planuje się tam już budowania metra).


No właśnie, jak to? Zrezygnowali z Kasprzaka?
To już pytanie do ekspertów z pionu inwestycji TW. Ja tylko odnoszę się do tego, co jest napisane w pierwszym poście tego wątku, a tam nic o Kasprzaka nie ma :(

_________________
http://wawkom.waw.pl/forum/index.php -
FORUM WARSZAWSKIEJ KOMUNIKACJI!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 21, 2007 21:23 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 45
Nie podoba mi się, że budowę torowiska tramwajowego przy Modlińskiej, Światowida i na Moście Północnym rozważono jedynie jako obsługę osiedla Tarchomin. Rozwój tego torowiska ma też znaczenie w przesiadkowe i w obsłudze osiedla Żerań. Nie rozważono możliwości stworzenia szybszej linii w kierunku Dworca Centralnego ulicą Marymoncką.

Moim zdaniem linia 17 powinna być skierowana na pętle Winnica. Linia 33 mogłaby być wydłużona do pętli Zajezdnia Żoliborz. Pętla Myśliborska nie musiałaby być tymczasowa. Mogłaby tam się kończyć linie 16 i 18, które dowoziłyby z Żerania do Śródmieścia.

Na Białołęce oprócz budowy torowiska tramwajowe planowane jest stworzenie linii SKM z lotniska w Nowym Dworze Mazowieckim do lotniska imienia Fryderyka Chopina oraz linii tramwaju wodnego z Serocka w kierunku Podzamcza. Linia 144 nie musiałyby być likwidowana (http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/tramwaj-tarchomin/raport-koncowy.pdf), mogłaby dowozić z Tarchomina do stacji SKM Warszawa Żerań. Linie 508 i E4 też nie musiałyby być likwidowane, mogłyby o zmniejszonej częstotliwości mogłyby przebiegać Trasą Mostu Północnego i dowozić z Grodziska, Marcelina i Żerania do metra lub tramwaju, do SKM i linii tramwaju wodnego. Linia 104 mogłaby dowozić do stacji Warszawa Bartnicza. Linia 326 mogłaby zostać zastać zamieniona na linie stałą, dowozić z Tarchomina do stacji SKM Warszawa Żerań i łączyć dwa bazary (przy Marywilskiej i Radzymińskiej), które powstaną po likwidacji bazaru przy Stadionie Dzisięciolecia. Linia 503 mogłaby być połączona linią 516. Linie podmiejskie z Jabłonny mogłyby zostać skrócone do Tarchomina. Mogłaby też powstać linia autobusowa obsługiwana mniejszymi autobusami z Olesina do Dąbrówki Wiślanej dowożąca do tramwaju, stacji SKM Warszawa Płudy i linii tramwaju wodnego trasą: Kobiałka, Płochocińska, Cieślewskich, Żyrardowską, Wałuszewską, Bohaterów, Klasyków, Modlińską, Mehoffera, Hańki Ordonówny, Światowida, Dzierzgońska, Sprawna, Trąby. Nad Kanałem Zegrzyńskim powinnien powstać przystanek, który byłby ważny ze z względu na przesiadke zarówno linii tramwaju wodnego do linii zwykłego tramwaju jak i odwrotnie.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 08, 2008 20:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
No, i tyle pozostało ze świetlanych planów Tramwajów Warszawskich:

http://tramwar.republika.pl/tw-umowa2008.html

Nawet taki duperel jak odbudowa torowiska w Kasprzaka planowana jest dopiero w 2016 r. Modernizacja trasy na Moście Gdańskim - w 2022 r. Żenada.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 10, 2008 9:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Oczywście Żerań-Tarchomin też nie (za)istnieje. Po prostu Euro 2012!

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 12, 2008 9:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
I żeby nie było za różowo, tych niezbyt napiętych terminów też nie da się dotrzymać:

http://www.zw.com.pl/artykul/2,277729_R ... zniej.html

Cytuj:
Remont torów o rok później

Konrad Majszyk 11-08-2008, ostatnia aktualizacja 12-08-2008 07:43

Ze strachu przed korkami ratusz wstrzymuje potrzebne miastu inwestycje. Wymiana tramwajowych rozjazdów na skrzyżowaniu obok kina Femina ruszy dopiero w wakacje 2009 roku.


Wymiana torów na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z al. Solidarności miała potrwać od 1 września do 31 października.

W ubiegłym tygodniu sprzeciwił się temu miejski inżynier ruchu Janusz Galas, wieszcząc jesienny paraliż miasta. Za wrześniowym terminem twardo obstawał za to koordynator remontów Wiesław Witek. Wczoraj o godz. 14 doszło do burzliwej narady z udziałem „wszystkich świętych“ od inwestycji. W jej trakcie Witek zmienił zdanie.

– Przenieśliśmy remont na wakacje przyszłego roku. Skala zaproponowanych na jesień utrudnień była zbyt duża – mówi rzecznik koordynatora Tomasz Kunert.

– To błędna decyzja. Jeśli już zawsze będziemy bali się korków, to niczego nie uda się wyremontować – ocenia Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Co się wczoraj stało? Wykonawca zaproponował zamknięcie na pięć tygodni obu przejazdów tramwajowych wzdłuż al. Jana Pawła II i al. Solidarności. To wariant ekstremalny. Zachowawczy urzędnicy chcieli podziału inwestycji na etapy z utrzymaniem za każdym razem przejazdu jezdną z prostopadłych tras tramwajowych.

– Tak by się tego zrobić nie dało. To jest paskudne skrzyżowanie w formie pełnej gwiazdy, czyli ze skrętami we wszystkich relacjach – odpowiada kierownik budowy Marcin Wiśniewski. Dla jego firmy ZUE Kraków decyzja oznacza przedłużenie inwestycji. Jak się dowiedzieliśmy, będą się domagali od miasta dodatkowych pieniędzy.Tumasz przypomina, że na przyszły rok tramwajarze zaplanowali także remont torów na Kercelaku (skrzyżowaniu Wolskiej z Towarową) i pl. Bankowym. Jeśli inwestycji nie uda się skoordynować, zostaną jednocześnie zamknięte tory wzdłuż Towarowej, al. Jana Pawła II i Andersa! Szef ZTM Leszek Ruta twierdzi, że do takiego scenariusza nie dojdzie.


http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... _roku.html

Cytuj:
Remont przy Feminie jednak w przyszłym roku

Grzegorz Lisicki
2008-08-11, ostatnia aktualizacja 2008-08-11 21:29

O takiej decyzji ZTM zdecydowała skala utrudnień, które czekałyby nas w czasie remontu. W zamian tramwajarze wyremontują dodatkowe tory na Woli

Remont miał rozpocząć się we wrześniu i potrwać dwa miesiące. W tym czasie zostałyby wymienione tory i rozjazdy na jednym z najbardziej uczęszczanych skrzyżowań przy kinie Femina. Ten remont miał być elementem przebudowy trasy tramwajowej na Trasie W-Z, który obecnie trwa na ul. Wolskiej. Przeciwko temu zaprotestował miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Argumentował, że prace spowodują ogromne utrudnienia w ruchu tramwajów, samochodów i autobusów.

Wczoraj nad tymi problemami radzili Janusz Galas, dyrektor ZTM Leszek Ruta, koordynator miejskich inwestycji Wiesław Witek, przedstawiciele Tramwajów Warszawskich i wykonawcy robót. Ustalili, że remont skrzyżowania al. "Solidarności" z al. Jana Pawła przekładają na przyszły rok. Zostanie całkowicie zamknięte między 20 czerwca a 20 września 2009 r. To o dwa tygodnie krócej, niż miał trwać planowany na ten rok remont. - W wstępnej koncepcji samochody ominą remont tymczasowymi przejazdami przez tory, które utworzą skrzyżowanie przypominające kształtem rondo - zapowiada Tomasz Kunert z biura koordynatora remontów.

Remont przy Feminie nie będzie mógł zbiec się w czasie z pracami na innym kluczowym skrzyżowaniu na Woli: al. "Solidarności" z ul. Towarową i Okopową. Remont na tym skrzyżowaniu również był planowany na przyszły rok. Do remontu przygotują się ZTM i Tramwaje Warszawskie: powstanie komunikacja zastępcza, a Tramwaje zastanowią się nad zakupem kilku tramwajów dwukierunkowych, które mogą wyruszyć w trasę bez zawracania na pętli.

Na otarcie łez warszawiacy otrzymają nowy przejazd przez tory na ul. Żelaznej. Prace rozpoczną się na początku września i potrwają dwa tygodnie. Tramwaje wyremontują też tor północny na ul. Skierniewickiej (pomiędzy Młynarską a Skierniewicką - obecnie trwa tam remont toru południowego). Prace potrwają miesiąc. Pierwotnie prace te miały być wykonane w czerwcu i listopadzie 2009 r.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Nie bardzo widzę, czym się będą różniły ogromne uciążliwości w tym roku od ogromnych uciążliwości w przyszłym roku poza tym, że będziemy musieli dłużej czekać na ich pozytywne efekty. A nowy przejazd przez tory oznacza więcej punktów, na których zdezorientowani kierowcy będą stać na torach i zastanawiać się, jak by tu zjechać...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 12, 2008 12:57 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
um.warszawa.pl:

Cytuj:
Zarząd Transportu Miejskiego deklaruje, że przygotuje na czas remontu zastępczą komunikację a Tramwaje Warszawskie rozważają zakup kilku sztuk tramwajów dwukierunkowych, które umożliwią dojazd do zamkniętego skrzyżowania, a następnie powrót bez konieczności zawracania na pętli


Takie tramwaje powinny być standardem, tak samo jak częste zwrotnice umożliwiające zawracanie tramwajów w razie awarii. U nas jest natomiast tak, że jak jest stłuczka tramwaj-samochód pod rotundą to całe Aleje Jerozolimskie stoją. Gdyby wykorzystano tramwaje dwukierunkowe to nie dość, że tramwaje będą mogły zawracać w przypadku awarii to jeszcze dodatkowo pętle kółeczka będą zbędne oraz będzie można inaczej projektować przystanki (wspólna platforma pomiędzy torami).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL