Cytuj:
Brak budowy nowych przystanków na terenie Warszawy np. na Rondzie Żaba i dwu-poziomowego przystanku przy hipermarkecie Tesco na ulicy Radzymińskiej (od strony wschodniej peronu na dole przystanek przesiadkowy z linią Tłuszcz - Warszawa Wileńska, od strony zachodniej zejście przygotowane na połączenie ze stacją 2 linii metra).
Stacja przy Rondzie Żaba jest niepotrzebna, ponieważ blisko jest stacja Warszawa Praga. Co innego przy Szwedzkiej. Przydałaby się stacja przesiadkowa do z linii od Iława do Małkinii oraz do linii metra M2. Prawie wszystkie pociągi z Legionowa jadą jednak przez dworzec Warszawa Gdańska, a większość do dworca Warszawa Wola, gdzie stacją przesiadkową jest stacja Warszawa Koło (do przyszłej stacji M2 Moczydło). Pociągi z Tłuszcza będą miały natomiast stacje przesiadkowe na dworcu Warszawa Wileńska lub na stacji Warszawa Stadion.
Lepiej wybudować nowe stacje przy alei Jana Pawła II i przy Obozowej.
Cytuj:
Brak informacji ze strony Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) na temat budowy 3 toru do Legionowa na całej długości trasy. Brak informacji o nowym moście na kanale żerańskim budzi obawę, że 3 tor będzie wybudowany tylko miejscowo. Wprowadzenie szybkości 160 km/h - 200 km/h dla pociągów InterCity, bez separacji ich ruchu może spowodować w rzeczywistości pogorszenie ruchu osobowego, gdyż pociągi będą stać po parę minut na stacjach, aby przepuścić kursujące w przyszłości co 30 minut pociągi bezpośrednie do Gdańska i innych miast północnej Polski. Brak całkowitej separacji ruchu intercity uniemożliwi wprowadzenie większej ilości pociągów osobowych na dotychczasowej trasie Warszawa - Ciechanów, jak i rozszerzenie oferty o; kursujące co 20 minut pociągi SKM na trasie Warszawa – Legionowo, kursujący co 30 minut Airoprt Express (bezpośredni pociąg na lotnisko w Modlinie jadący bez zatrzymywań), kursujące co 60 minut pociągi na trasie Warszawa-Zegrze/Nieporęt/Radzymin.
Czy PKP nie mogłoby zostawić istniejących torów Kolejom Mazowieckim i Szybkiej Kolei Miejskiej i dobudować nowe dla InterCity? Po co jacyś dodatkowi przewoźnicy? Nie lepiej zwiększyć dwukrotnie częstotliwość pociągów Kolei Mazowieckich z Nasielska do Warszawy.
Cytuj:
Uniemożliwienie uruchomienia połączenia SKM z północną częścią Tarchomina, gdyż inwestycja nie przewiduje stworzenia odnogi linii do najszybciej rozbudowującej się części Warszawy
Łatwiej byłoby linie tramwajową wydłużyć przy Modlińskiej.
Cytuj:
Podsumowując – jest to jeden z najbardziej skandalicznie nieprzemyślanych tekstów na temat kolei, jakie zdarzyło mi się kiedykolwiek czytać
Skandaliczne to jest działanie PKP. Najbardziej skandalicznej grupie kolejowej w Europie.
Cytuj:
Nie rozumiem dlaczego mój artykuł, który przedstawia możliwe rozwiązania, kŧóre nie zostaną zrealizowane jest tak krytykowane i uważany za skandaliczny i nie przemyślany. Czy dlatego, że posiadam wizję zmian i głowę pełną pomysłów, które mogą zostać zrealizowane?
Oczywiście. Pomysł ze stacją przy Rondzie Żaba nie jest trafiony, ale reszta pomysłów jest dobra.
Ponad rok temu wysłałem do Kolei Mazowieckich i Polskich Linii Kolejowych mój pomysł, aby zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów poprzez wybudowanie torów bez słupów elektrycznych i puszczenia po nich szynobusów z Sierpca i Tłuszcza (nie było jeszcze tu szynobusów). Ciekawe jest to, że szynobusy zostały puszczone zaraz po moim planie, tylko że w inny sposób.
Cytuj:
wcześniej czy później Koleje Mazowieckie też dorobią się nowoczesnego taboru i zaczną uruchamiać jakieś ekspresy regionalne, np. od Działdowa do Ciechanowa zatrzymujące się na każdym przystanku, dalej non-stop 160 km/h do Warszawy
Po co? Lepiej zwiększać częstotliwość kursowania pociągów tam, gdzie jeździ więcej osób, czyli z Nasielska do Warszawy.
Cytuj:
Myślę, że E20 (Warszawa - Terespol) (...) mogą śmiało z nią konkurować.
Tyle, że do Terespola pociągi InterCity kursują o wiele rzadziej przez co pociągi Kolei Mazowieckich do Siedlec częściej.
Projekt PKP nie odpowiada zasadą zrównoważonego transportu. Stworzone zostały plany przyśpieszenia pustych pociągów InterCity. PKP chyba kieruje się zasadą, że czym mniej torów do utrzymywania, tym lepiej. Widać, że PLK trzeba zregionalizować tak jak PKP Przewozy Regionalne. Dopóki PKP będzie miało problemy finansowe, plany będą robione na "odwal się".