Przyznam szczerze, że trochę się wypalilem z pomysłów. Po części dlatego że realizacja nie jest na czas, a nawet nie realizuje się w ogóle. Szczególnie moje pasy rowerowe.
Po części też dlatego że co już dało się zgłosic zostało zgłoszone. Zawsze można zgłaszać wymianę kostki na asfalt na jakimś ddrze. Ale to jest mało ciekawe
. Myślę że trzeba kontynuować ruch pod prąd. To jest w miarę realizowane przez bp r. Z drugiej strony to jedyny w miarę pewny sposob na wprowadzenie ruchu dwukierunkowego. Nawet inwestycje ZDM nie dają gwarancji na kontraruch na przyleglych do inwestycji ulicach. Dzielnice nie wprowadzja kontraruchu przy okazji wprowadzadnia jednokierunkowych czy przy okazji remontów. O innych podmiotach nie będę wspominał. Do tej pory z bp powstało najwięcej kontraruchu. Głównie Ochota, Ursus, Praga *. Zwycięstwo kontraruchowych projektów nie przekłada się na zaangażowanie jednostek w samodzielne działania w temacie. Tu jestem zawiedziony (chociaż nie zaskoczony) że bp nie spełniło pokładanych nadziei w kwestii swoistego barometru "co ludzie chca". Żadna jednostka nie pomyślała : " oni chcą kontraruchu więc zróbmy im wszędzie".
Z tego powodu trzeba korzystać i składać kolejne ulice do kontraruchu. Nie ma wyjscia
Ze swojej strony spróbuję zebrać wszystkie ulice jednokierunkowe na mapie z ich statusem (wykonane, niewykonalne, oczekujące). Jeśli nie będzie chętnych to złożę projekt na pozostały kontraruch w Śródmieściu.
Na koniec jeszcze ciekawa kwestia. Przykład Mokotowskiej i Elektoralnej pokazał że nie jest problemem rozpoczęcie kontraruchu jak nie da się do niego dojechać. W tych przypadkach przeszkadza sygnalizacja. Czy też nie byłoby problemem zakończenie kontraruchu przed sygnalizacja? Dla przykładu ulica Ogrodowa od Wroniej do Żelaznej. Przy Żelaznej jest sygnalizacja bez sygnalizator dla jadących na wschód. Kontraruch jest więc niewykonalny. Ale jeśliby postawić Zakaz wjazdu 50 m przed skrzyżowaniem to już wszystko byłoby ok. Albo Wilcza od Marszałkowskiej do Kruczej. Zaczynamy 50m za i konczymy 50m przed.
Po co? Jak ktoś będzie tykał sygnalizacje to będzie większa szansa że uwzględni kontraruch.