pzinek napisał(a):
Jest, ale jakąś autonomię i kompetencje ma. M in w temacie BP, z której to autonomii korzysta.
pzinek napisał(a):
Ale na tym etapie chodzi o kompetencje wynikające z regulaminu BP. Droga dzielnicowa więc mądrala z dzielnicy sobie decyduje.
Mam wątpliwości, czy słusznie i zgodnie z regulaminem BP, bo zarządzanie ruchem NIE jest kompetencją dzielnicy.
pzinek napisał(a):
Oszałamiających nie mają ale w porównaniu do Woli to jest przepaść.
Fluktuacje statystyczne
Z jednym zastrzeżeniem: generalnie w dzielnicach dawnej gminy Centrum jest duży problem z kadrami. Zdarza się, że np. w Wydziale Infrastruktury nie ma żadnego drogowca, nie mówiąc o drogowcu, który miałby pojęcie o ruchu rowerowym. Gdzieś tam z dna szafy wyciągnęli "Instrukcję o znakach drogowych" z 1983 roku (naprawdę), no i chłopak np. po ciepłownictwie rozkminia. Gminy wianuszka (w tym Ursus) i ZTP mają łatwiej, bo przed 2002 robiły jakieś inwestycje drogowe od początku do końca i gdzieniegdzie uchował się ktoś, kto ogarnia temat (sprawdzić, czy nie Targówek
.
To też jest pole popisu dla miasta, żeby zrobić jakieś szkolenia albo wesprzeć kadrowo.
pzinek napisał(a):
Dobrze tez powinieneś wiedzieć że jakoś twoje kontraruchy (np na Łuckiej) nie mogą się wdrożyć. Wola ma fiksacje na punkcie miejsc parkingowych. Pewnie zauważyli czym pachnie kontraruch. Jak np na Łuckiej gdzie wypada sporo miejsc parkingowych.
A gdzie Ty chcesz te miejsca postojowe na Łuckiej likwidować i po co?
To też jest wina BDiK, że przez lata okłamywało dzielnice, radnych i mieszkańców jakoby kontraruch wymagał likwidacji parkowania. Teraz to przez kolejne lata trzeba będzie odkręcać.
pzinek napisał(a):
Dziś blokują to co wczoraj akceptowali?
Po pierwsze, tak serio wydaje Ci się, że Urząd m.st. Warszawy ma jakąś spójną i konsekwentną politykę w tym zakresie? Mogli się raz zgodzić z zaskoczenia, a potem zwarli szyki. Albo po prostu akurat ten referent, który nie lubi rowerzystów, był na urlopie.
Po drugie, która z ulic z wdrożonym kontraruchem w Śródmieściu ma poniżej 3,75 m jezdni? Emilii Plater i Mokotowska ma ok. 4 m, pozostałe są chyba szersze.
Po trzecie, strona BP nie pokazuje historii tego, co było wpisane w polu "stan realizacji projektu", ale ZTCP kiedyś przy projektach kontraruchu było coś w stylu, że to IR wystąpił o opinię do ministerstwa. Zarówno na Woli, jak i np. Pradze Południe.