Jak że jestem autorem projektu to sie wypowiem.
Dla formalności. Na Rakietników nie ma żadnego miejsca postojowego. Parkowanie odbywa się bez wyznaczonych miejsc postojowych.
Zrealizowanie ruchu rowerów w obu kierunkach za pomocą pasa ruchu dla rowerów wybrał projektant lub Inżynier Ruchu. Projekt z Budżetu partycypacyjnego nie przewidywał tworzenia takiego, a tym samym likwidacji możliwości parkowania. Z treścią projektu można zapoznać się na stronie
http://budzet2015.zm.org.pl/?a=bp-142-rowerowy_ursus Cytuj:
Dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na wszystkich ulicach jednokierunkowych w Ursusie, poprzez umieszczenie tabliczki "nie dotyczy rowerów jednośladowych" (T-22) pod znakami zakaz wjazdu (B-2), droga jednokierunkowa (D-3), zakaz skrętu (B-21, B-22), nakaz jazdy (C-1, C-2, C-4, C-5, C-8). W przypadku skrętu z ulicy Cierlickiej w prawo w Plutonu Torpedy należy zmodyfikować oznakowanie poziome.
W związku z zgłaszanymi protestami wystosowałem też takie pismo:
Cytuj:
W większości przypadków dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach zrealizowane jest bez wyznaczania osobnego pasa dla rowerzystów. Jednak w kilku przypadkach pas rowerowy (tzw kontrapas) został zastosowany. Można zrozumieć jego potrzebę na ulicach, gdzie obywa się ruch autobusów. Jednak na ulicach, gdzie takowego nie ma pas rowerowy wydaje się być zbędny, a wręcz szkodliwy. Przykładem takiej ulicy jest Rakietników. Jest to ulica lokalna według kategorii jak i z charakteru odbywającego się tam ruchu. Nie jest to droga tranzytowa, wykorzystywana jest głownie przez mieszkańców pobliskich zabudowań jak i klientów lokali usługowych. Oprócz funkcji komunikacyjne pełni ona też funkcję parkingową. Przy ulicy znajdują się budynki wielorodzinne bez parkingów podziemnych. Presja parkingowa jest więc bardzo duża. Wyznaczenie pasa rowerowego spowoduje brak miejsca dla połowy parkujących samochodów. Z dużym prawdopodobieństwem można się spodziewać że pas rowerowy bedzie notorycznie zastawiany. Obecnie został postawiony zakaz parkowania, który jest ignorowany. Wyznaczenie pasa dla rowerzystów doprowadzi to do niepotrzebnych antagonizmów miedzy lokalnymi mieszkańcami a rowerzystami. Tego konfliktu można uniknąć, gdyż na tej ulicy wystarczyłaby organizacja ruchu bez pasa rowerowego, a za pomocą tabliczek T-22. Wymagane w tym przypadku ograniczenie do 30km/h można osiągnąć za pomocą progów zwalniających, które zapewne by się przydały pieszym poruszającym w poprzek tej ulicy. Proszę więc o zmianę rozwiązań na tej i podobnych ulicach .