Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lis 11, 2014 11:06 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr wrz 18, 2013 20:06
Posty: 10
Jako prawie codzienny użytkownik rowerowy Placu i okolic bardzo mi się podoba propozycja zorganizowania tej mocno wyasfaltowanej przestrzeni, tam jakiekolwiek rozwiązania rowerowe w jezdni (uspokajające ruch) są bardzo potrzebne. Ja osobiście najczęściej wjeżdżam na Plac od strony Wiejskiej i nie jest to proste, więc te wyspy dzielące to super pomysł. Brakuje mi tylko rozwiązania skrętów w lewo (jadąc od południa), tak żeby dostać się do Brackiej i dalej do Nowogrodzkiej. No i brakuje, ale to już poza Placem możliwości jazdy dwukierunkowej na Hożej, Żurawiej, Wiejskiej czy na Wilczej.
Mam pytanie dodatkowe, jak będą zorganizowane pasy rowerowe na odcinku NŚ-Jerozolimskie, w sensie czy obecne 4 pasy zostaną zawężone, czy zostaną tylko 2 pasy dla pojazdów + pasy rowerowe? i kiedy ewentualnie będą realizowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 13, 2014 16:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Brownie napisał(a):
Jako prawie codzienny użytkownik rowerowy Placu i okolic bardzo mi się podoba propozycja zorganizowania tej mocno wyasfaltowanej przestrzeni, tam jakiekolwiek rozwiązania rowerowe w jezdni (uspokajające ruch) są bardzo potrzebne. Ja osobiście najczęściej wjeżdżam na Plac od strony Wiejskiej i nie jest to proste, więc te wyspy dzielące to super pomysł. Brakuje mi tylko rozwiązania skrętów w lewo (jadąc od południa), tak żeby dostać się do Brackiej i dalej do Nowogrodzkiej.


Powinno być _trochę_ łatwiej, ze względu na wydłużenie odcinka przeplatania i ograniczenie powierzchni "lotniska". Pewnie dobrze byłoby zrobić śluzę do skrętu na dwa na wlocie Książecej dla rowerzystów mniej pewnie czujących się w ruchu ogólnym, ale na razie jeszcze Warszawa czeka ze śluzami wierząc w zmianę rozporządzeń.

Cytuj:
Mam pytanie dodatkowe, jak będą zorganizowane pasy rowerowe na odcinku NŚ-Jerozolimskie, w sensie czy obecne 4 pasy zostaną zawężone, czy zostaną tylko 2 pasy dla pojazdów + pasy rowerowe? i kiedy ewentualnie będą realizowane?


O ile mi wiadomo, nie ma jeszcze żadnego konkretu, dzielnica czeka z projektowaniem na początek 2015 r. Opis z projektu złożonego do budżetu jest na stronie:

http://budzet.zm.org.pl/?a=bp-142-nowy_swiat

Realizacja powinna się teoretycznie zamknąć w 2015 r., ale myślę że bez opóźnień się nie obejdzie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 14, 2014 3:04 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Olek, ale projekt Maćka Folty obcięto o plac, jest sens to zgłaszać w tym kontekście?

Łatwiej chyba byłoby trochę pl. Bankowy z Andersa czy pl. Teatralny, choć wszędzie zmiany są potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 14, 2014 7:32 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Olek, ale projekt Maćka Folty obcięto o plac, jest sens to zgłaszać w tym kontekście?


Opis projektu Maćka był dość lakoniczny, strzelam że po prostu opiniującemu nie chciało się myśleć jak to rozwiązać. Sam się zdziwiłem jak odkryłem, że "skośna" jezdnia w NW części placu ma 8,5 m szerokości i można zrobić tam pas rowerowy bez żadnego bólu, bo wcześniej uważałem to za największy problem. Pisałem wyżej, dlaczego uważam akurat plac Trzech Krzyży za ważny. Choć sam jeżdżę częściej przez plac Teatralny i Bankowy i może tam też coś narysuję.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 14, 2014 13:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Olek, a czy te zabudowane azyle faktycznie muszą być betonowe?

Przecież krzaki to nie baseny, pobierają wodę.

Chodzi mi o coś takiego jak na 15 stronie:
http://www.nyc.gov/html/dot/downloads/p ... alysis.pdf

Na pewno trzeba robić odwodnienie dla paru krzaków?

Tutaj wygląda to jakby trochę lepiej wykonany niż w Warszawie wariant normalnej zmiany organizacji, a nie całkowity remont ulicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 17, 2014 0:28 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Olek, a czy te zabudowane azyle faktycznie muszą być betonowe?
Przecież krzaki to nie baseny, pobierają wodę.
Chodzi mi o coś takiego jak na 15 stronie:
http://www.nyc.gov/html/dot/downloads/p ... alysis.pdf
Na pewno trzeba robić odwodnienie dla paru krzaków?
Tutaj wygląda to jakby trochę lepiej wykonany niż w Warszawie wariant normalnej zmiany organizacji, a nie całkowity remont ulicy.


Co ma do tego pobieranie wody? Żeby zrobić coś takiego jak w broszurce, trzeba IMHO jednak skuć asfalt, z wszystkimi tego przepisowymi konsekwencjami (sprawdzić, czy pod spodem nie ma rur, kabli itp.). Na 10 cm ziemi drzewko raczej jednak nie urośnie. To ciekawy pomysł, ale wolałbym żeby został zgłoszony jako oddzielny projekt, najlepiej gdzie indziej, gdzie nie ma kontrowersji czy w ogóle zabudować. Jak już zostanie przećwiczone w praktyce, to potem kolejne zabudowy można robić podobnie.

Zrobiłem jeszcze drugą wersję, z jednym wspólnym przystankiem autobusowym (połączenie przystanków w kierunku Nowego Światu i Książęcej). W sumie jest tu ok. 50 autobusów w godzinie szczytu, więc powinny się zmieścić.

Obrazek

Większy rysunek:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... yzy-w2.jpg

W tej wersji można tej wydzielić z jedni dwukierunkową DDR po wschodniej stronie placu, trzeba by tylko przełożyć ten pas do krawędzi przy wlocie Książęcej.

Zarówno w jednej jak i w drugiej wersji można by też w sumie całkowicie zamknąć jezdnię wzdłuż północnej pierzei placu i zrobić dwukierunkową jezdnię w przedłużeniu Brackiej, ale nie jestem przekonany że ma to sens już teraz.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 19, 2014 10:36 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
Co ma do tego pobieranie wody? Żeby zrobić coś takiego jak w broszurce, trzeba IMHO jednak skuć asfalt, z wszystkimi tego przepisowymi konsekwencjami (sprawdzić, czy pod spodem nie ma rur, kabli itp.). Na 10 cm ziemi drzewko raczej jednak nie urośnie. To ciekawy pomysł, ale wolałbym żeby został zgłoszony jako oddzielny projekt, najlepiej gdzie indziej, gdzie nie ma kontrowersji czy w ogóle zabudować. Jak już zostanie przećwiczone w praktyce, to potem kolejne zabudowy można robić podobnie.

W sumie nie muszą być drzewka, może jakaś trawa i kwiaty (albo kaktusy :D), choć pewnie masz rację z problemami technicznymi.

olek napisał(a):
Zrobiłem jeszcze drugą wersję, z jednym wspólnym przystankiem autobusowym (połączenie przystanków w kierunku Nowego Światu i Książęcej). W sumie jest tu ok. 50 autobusów w godzinie szczytu, więc powinny się zmieścić.

Obrazek

Większy rysunek:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... yzy-w2.jpg

W tej wersji można tej wydzielić z jedni dwukierunkową DDR po wschodniej stronie placu, trzeba by tylko przełożyć ten pas do krawędzi przy wlocie Książęcej.

Zarówno w jednej jak i w drugiej wersji można by też w sumie całkowicie zamknąć jezdnię wzdłuż północnej pierzei placu i zrobić dwukierunkową jezdnię w przedłużeniu Brackiej, ale nie jestem przekonany że ma to sens już teraz.

Może nie trzeba zamykać północnej jezdni, ale widzę, że brakuje sensownie rozwiązanego dojazdu rowerem do ulicy Brackiej od południa. Jednak rower to nie samochód i pewnie ludzie będą jeździć jakoś na skróty.

Najlepiej byłoby aby było połączenie i z Al. Ujazdowskich i Wiejskiej/Prusa. Jest to uzasadnione jeśli się założy, że prędzej czy później będzie można Wiejską jechać rowerem na północ.

Przejazd można byłoby zrobić wykorzystując którąś z zawrotek na południe od kościoła, bo na zachodniej jezdni są tylko dwa pasy i chyba dałoby się zrobić wymagane miejsca na akumulację.

Na jezdni na przedłużeniu Brackiej w sumie jest chyba wystarczająco miejsca na kontrapas, ale wymagałoby to trochę zmiany obszarów wyłączonych/zabudowanych.

Skrzyżowania Żurawia/Bracka i Wiejska/plac koło pomnika nie mają sygnalizacji, spokojnie tam można byłoby narysować pasy rowerowe na jezdni przez skrzyżowanie.

Mógłby też powstać kontrapas koło pomnika na południu, łączący Prusa/Wiejską z nowym pasem na północ.

Poza tym trochę słabo wygląda kwestia jazdy z kontrapasa na Mokotowskiej w stronę Nowego Światu, czy jazdy Prusa-Hoża, ale chyba tu się nie da za wiele zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 19, 2014 11:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 21, 2014 16:55 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Chciałbym zwrócić tylko uwagę przy analizach dotyczących pl. Trzech Krzyży, że w 2015 r. na jezdni północnej zniknie 1 pas w stronę Książęcej (ze względu na zwężenie Książęcej po wytyczeniu pasów rowerowych). Będzie też musiał (prawdopodobnie) zniknąć 1 pas na Nowym Świecie w kierunku północnym (na rzecz pasów rowerowych), co musi się wiązać z zawężeniem również jezdni wschodniej placu o 1 pas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 22, 2014 9:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
Będzie też musiał (prawdopodobnie) zniknąć 1 pas na Nowym Świecie w kierunku północnym (na rzecz pasów rowerowych), co musi się wiązać z zawężeniem również jezdni wschodniej placu o 1 pas.


Wydawałoby się, że bardziej oczywistym kandydatem byłby pas ruchu w kierunku południowym, gdzie ruch jest przez cały dzień swobodny, a nie w kierunku północnym, gdzie oba pasy są regularnie zapchane na całej długości od p3k do de Gaulle'a.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL