InfoBus.pl napisał(a):
Hybrydowe Solarisy przyjeżdżają do Kielc
19.01.2018 12:33:50
Do zajezdni w kieleckiego MPK trafiło już pięć hybrydowych Solarisów Urbino 18. To tylko 1/5 tego, co zamówiło miasto w ubiegłym roku u producenta z Bolechowa. Wszystkie hybryd zostaną włączone do służby liniowej od 1 lutego. Pojazdy należą do gminy Kielce i będą obsługiwać linie miejskie nr 34, 46, 50, 51 i 54.
Od nowego miesiąca na ulice Kielc wyjedzie 25 nowych autobusów hybrydowych w tym 10 przegubowych Urbino 18 i 15 standardowych Nowych Urbino 12. Solaris za realizację kieleckiego kontraktu zainkasował 56 mln PLN brutto.
Szczegółowo opisaliśmy już przegubowe "jamniki". Można przeczytać o tym tutaj. Przypomnijmy, że pojazdy są wyposażone w nowe automaty do sprzedaży biletów, w których zakupu będzie można dokonać m.in. zbliżeniowo przy użyciu karty płatniczej. Dodatkowo w pojazdach tych znajdą się tzw. tablice koralikowe (LCD 38"), na których zwizualizowany będzie aktualny przebieg linii komunikacyjnej. Pojazdy będą klimatyzowane.
Zakup pojazdów został dokonany przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu publicznego w Kielcach" Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014 – 2020 Oś priorytetowa II: Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski.
Niższa emisja spalin oraz obniżony poziom hałasu to jedne z zalet pojazdów hybrydowych. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach, emituje mniej zanieczyszczeń, zużywa mniej paliwa, jest cichszy, a co za tym idzie – bardziej przyjazny dla środowiska, niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla.
InfoBus.pl napisał(a):
Solaris wygrywa z MAN-em w Toruniu! Dzięki m.in. LED-om
19.01.2018 15:21:09
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozstrzygnął dziś, 19 stycznia przetarg na dostawę 21 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Solaris pokonał MAN-a! Decydujące było... oświetlenie oraz emisja cząstek stałych i tlenków azotu.
Przypomnijmy, że przetarg na dostawę autobusów dla Torunia ogłoszono jesienią ubiegłego roku. Nowe wozy mają być niskopodłogowe, klasy MAXI (ok. 12 m), zasilane olejem napędowym, z silnikami spełniającymi wymagania normy minimum Euro 6. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone m.in. w automaty do sprzedaży biletów, monitoring, gniazda USB, WiFi, system informacji pasażerskiej.
Do przetargu stanęły dwie firmy: MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy za 25 235 910,00 zł brutto i SOLARIS Bus&Coach S.A. za 25 538 121,00 zł brutto.
Komisja przetargowa sprawdziła obydwie oferty pod względem formalnym i merytorycznym, po czym uznała, że korzystniejsza jest propozycja Solarisa, która, chociaż była nieznacznie droższa od MAN-a, zakłada dostarczenie pojazdów o lepszych parametrach technicznych, np. zewnętrznym i wewnętrznym oświetleniu enegrooszczędnym (LED) oraz o mniejszej emisji cząstek stałych i tlenków azotu.
Dostawy autobusów do Torunia odbędą się w trzech partiach (po 7 sztuk): pierwsza do 31 października, druga do 10 listopada, a trzecia do 20 listopada 2018 r.
Warto przypomnieć, że cały czas trwa procedura w przetargu na zakup kolejnych 14 autobusów - hybrydowych MAXI (ok..12-metrowych) oraz pojazdu pogotowia technicznego. Do przetargu stanęła jedna firma – MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy z ofertą wynoszącą 24 802 212,00 zł brutto.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu BiT City II. MZK zarezerwował na ten cel 25 207 620,00 zł brutto. Autobusy będą wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, USB. Będą to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
Pierwsze siedem wozów ma zostać dostarczonych do 10 października, natomiast pozostałe siedem i pojazd pogotowia technicznego - do końca października 2018 roku.
InfoBus.pl napisał(a):
Solaris z kolejną umową na hybrydy. Luboń!
19.01.2018 16:38:36
Dzisiaj, 19 stycznia burmistrz Lubonia Małgorzata Machalska wraz z prezesem spółki TRANSLUB Zbigniewem Bernatem podpisali umowę z przedstawicielem firmy Solaris Bus & Coach Andrzejem Sienkiewiczem na zakup trzech nowych autobusów hybrydowych.
Każdy z hybrydowych Nowych Urbino 12 dla Lubonia będzie miał 12 metrów długości. Przewidzano też, że zabierza na pokład około 90 pasażerów, w tym około 30 na miejscach siedzących. Ponadto nie zabraknie takich udogodnień jak klimatyzacja, bogaty system informacji pasażerskiej, automat biletowy czy gniazdka USB. Czas realizacji zamówienia, zgodnie z umową wynosi od 301 do 360 dni. A to oznacza, że spalinowo-elektryczne "jamniki" mogą się pojawić w Luboniu jeszcze w tym roku.
Producent z Bolechowa trzy Nowe Urbino 12 hybrid zaproponował dla spółki z Lubonia w cenie 5 498 100 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 1 490 000 PLN netto. Była to nieco mniejsza kwota niż ta, którą przygotował TRANSLUB. Budżet przewoźnika wyniósł 5 535 000 PLN brutto, co oznacza, że koszt zakupu jednej hybrydy oszacował na maksymalnie 1 500 000 PLN netto. Jednak przy obecnym obłożeniu producentów autobusów ta rozbieżność była symboliczna.
Autobusy zostaną zakupione w ramach dofinansowana "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska", Poddziałania 3.3.3. "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w tamach ZIT dla MOF Poznania". Luboń otrzyma w tym programie ponad 13 milionów dofinansowania.
Miasto zdecydowało się na zakup autobusów hybrydowych, a nie elektrycznych ze względu na fakt, iż w najbliższej okolicy nie powstała dotąd żadna stacja ładowania tego typu pojazdów. Akumulator wystarcza na przejechanie 300 km, co skutkowałoby tym, że ich użyteczność nie byłaby odpowiednia i częściej czekałyby na ładowanie w bazie Translubu.
Źródło: InfoBus.pl