Internauta pyta o buspas. "Pokażcie wyliczenia"Dopiero co urzędnicy zapowiedzieli start nowego buspasa na ul. Górczewskiej, a już słychać głosy protestu. Jeden z internautów, powołując się na doświadczenia kierowców, tłumaczy, że korków tam nie ma, ale za to po wprowadzeniu nowej organizacji mogą zacząć się tworzyć. I domaga się upublicznienia analizy potwierdzającej słuszność wprowadzenia pasa dla autobusów od 1 grudnia.Marcin napisał(a):
Marcin
Szanowni Państwo, w związku z planowanym uruchomieniem buspasa na 4-kilometrowym odcinku ulicy Górczewskiej od skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich do ulicy Młynarskiej, jako wieloletni mieszkaniec osiedla Górce Nowe zwracam się z prośbą o przedłożenie dokumentacji dotyczącej inwestycji w buspas na tej ulicy, przedstawiającej wyniki analiz, które potwierdzają słuszność wprowadzenia buspasa w tym ciągu komunikacyjnym.
Jak Państwo z pewnością doskonale wiecie, na stronach internetowych pojawiło się bardzo wiele głosów w temacie sensowności wprowadzenia tego rozwiązania, popartych doświadczeniami kierowców którzy pokonują od lat ten odcinek ulicy Górczewskiej twierdząc, że nie powstają „korki", które powodują spowolnienie samochodów, jak również autobusów. Wręcz przeciwnie wskazują że ul. Górczewska należy raczej do arterii na których ruch przebiega płynnie (no może za wyjątkiem chyba jednego tygodnia w 2009 roku, o ile dobrze pamiętam, kiedy to zostały niefortunnie ustawione światła na skrzyżowaniu z ul. Elekcyjną, co powodowało „korek" nawet już od skrzyżowania z ul. Konarskiego – pamiętny tydzień).
Zauważmy że na tym odcinku mamy, licząc tylko do skrzyżowania z ul. Prymasa Tysiąclecia, około 8-10 prawo-skrętów, co w pierwszej kolejności nie pozostaje bez znaczenia na działanie buspasa. Idąc dalej do najbardziej newralgicznego punktu na tym odcinku, czyli skrzyżowania z Prymasa Tysiąclecia, tu pytanie od którego odcinka wytyczanego właśnie buspasa, auta skręcające w kierunku Dw.Zachodniego, będą mogły wjeżdżać na pas buspas aby skręcić w prawo? Podejrzewam, że na tym odcinku pomiędzy ulicami Elekcyjną, a Prymasa Tysiąclecia, będzie po wprowadzeniu totalny korek, a mianowicie auta nie chcąc łamać przepisów wjazdu na buspas będą zwlekały ze zmianą pasa ruchu, co z pewnością spowoduje blokowanie pasa do jazdy na wprost, a w konsekwencji autobus na tym odcinku będzie stał w „korku" razem z samochodami osobowymi, czy to na buspasie, czy na pasie środkowym do jazdy na wprost w kierunku Młynarskiej.
Zapraszam na ul. Górczewską jeszcze przed oficjalnym otwarciem buspasa na obserwacje co się dzieje, i porównanie tego do sytuacji kiedy buspasa nie było, wystarczyło wymalowanie oznakowania poziomego planowanego buspasa, aby zaobserwować jak zmieniła się płynność ruchu.
Jeszcze na koniec jedna kwestia, która wydaje się dosyć istotna, a mianowicie w dniu dzisiejszym zauważyłem że znaki poziome są niezgodne ze znakami pionowymi, a sytuacja taka z punktu widzenia kodeksu ruchu drogowego jest niedopuszczalna, gdyż znaki poziome są niejako uzupełnieniem znaków pionowych i muszą być z nimi zgodne, w przeciwnym razie tzn. niezgodności, sytuację taką winno się zgłosić do zarządcy drogi, tu za przykład mogę podać skrzyżowanie z ul. Elekcyjną, znak poziomy – nakaz skrętu w prawo, w Elekcyjną, znak pionowy kilka metrów wcześniej, jazda na wprost oraz skręt w prawo? Odsyłam również m.in. do stron internetowych, gdzie pod informacją o planowanym otwarciu od 1 grudnia buspasa jest sporo ciekawych spostrzeżeń kierowców, które jak mi się wydaje zupełnie nie zostały wzięte pod uwagę przy planowaniu buspasa na tym odcinku.
Z niecierpliwością oczekuję na wyniki analiz które jednoznacznie wskazują na słuszność wdrożenia rozwiązania jakim jest buspas na tym odcinku ul. Górczewskiej.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,internauta-pyta-o-buspas-quot-pokazcie-wyliczenia-quot-,328811.html