Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 7:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... wkach.html

Cytuj:
Strajkujący burzyli się, że w całej UE pieniądze na inwestycje infrastrukturalne rozdawane są w proporcjach: 40 proc. na kolej, 60 proc. na drogi. Engelhardt odpowiadał: - System 60 na 40 to jedynie deklaracja piętnastu najbogatszych państw Unii. W krajach zachodnich, gdzie są świetne autostrady jest potrzeba rozbudowy kolei. U nas najważniejsze są drogi.


I tyle od wiceministra mającego 'dbać' o 'rozwój' kolei w Polsce.

Swoją drogą, ciekawe czy faktycznie nie dostrzega, jak bardzo idiotyczna jest jego wypowiedź - dopiero, gdy będą autostrady, opamiętamy się i zorientujemy, że nie rozwiązują one problemów i zaczniemy inwestować w kolej.

W końcu kluczem do naśladowania krajów wysokorozwiniętych jest powtarzanie błędów, a nie sukcesów... Wysokie zadłużenie, autostrady, korki, smród i hałas w miastach, zniechęcenie ludzi do kolei i będziemy mogli się poszczycić, że już prawie jesteśmy na poziomie mitycznego Zachodu... z lat siedemdziesiątych.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 9:51 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
axxenfall napisał(a):
W końcu kluczem do naśladowania krajów wysokorozwiniętych jest powtarzanie błędów, a nie sukcesów... Wysokie zadłużenie, autostrady, korki, smród i hałas w miastach, zniechęcenie ludzi do kolei i będziemy mogli się poszczycić, że już prawie jesteśmy na poziomie mitycznego Zachodu... z lat siedemdziesiątych.


Ostatnio tłumaczyłem koledze, że jeśli ktoś ucieka ci zygzakiem, to byłbyś kompletnym idiotą, biegnąc za nim zygzakiem, zamiast po prostej. Niestety, w wielu dziedzinach rządzą nami kompletni idioci, którzy właśnie wolą iść po śladach państw zachodnich, zamiast spojrzeć, gdzie one są teraz i polecieć tam na skróty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 30, 2010 21:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Polecam innego polityka i jego poglądy. Janusz Korwin-Mikke. Cóż za śmieszny człowiek. Kandydat na prezydenta warszawy. Chce zlikwidować buspasy i tramwaje. "Tylko metro wciąga nas". Jego wypowiedzi nie tylko o transporcie to czysta ignorancja:

http://www.polskieradio.pl/9/29/Artykul ... nie-swinie
(głośniczek obok - wersja dźwiękowa)

Polecam perełkę: "Jechałem tramwajem i po prostu było mi głupio, że wszyscy kierowcy stoją, a ja jadę w imię niezrozumiałego przywileju". Poezja :).

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 12:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
I jeszcze namacalne skutki takiej a nie innej polityki, tym razem w przypadku miast, czyli "podstawowe informacje nt. komunikacji miejskiej w l. 1999-2007" z raportu MRR.

Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 18:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 14:04
Posty: 120
Lokalizacja: Bytom
z Panem Korwinem-M. jest taki sam problem jak z większoscią zwolenników (słusznego !) liberalnego kierunku: stosują oni te zasady wybiórczo a o niektórych chwilowo zapominają.
w temacie bus-pasów na przykład zapominają o tym, że jest to infrastruktura, która mogłaby najefektywniej z punktu widzenia podatnika służyć zaspokojeniu wspólnej potrzeby podstawowejm, po udostępnieniu prywatnym przewoźnikom .
Zapominają też o jednym z fundamentów liberalizmu czyli ochronie obywateli przed innymi obywatelami n.p.tymi zatruwającymi ich spalinami.
Wolność w temacie transportu rozumieją jako swobodę zap..lania furą bez ograniczen najlepiej po "darmowej" autostradzie i z możliwością dojechania do centrum miasta. Kuriozalny jest też postulat potanienia paliw.
---
Niestety analogiczny błąd popełniają niekiedy (często ) "zieloni działacze" wchodząc w konszachty a nawet koalicje polityczne z lewicą, która z definicji jest antyyekologiczna gdyż ideologia lewicowa jest sprzeczna z efektywnoscią gospodarczą -warunkiem efektywnosci enegetycznej.
przykład: dotowanie publicznego zbiorkomu - podczas gdy wystrczyłoby właściwą infrastrukturę

_________________
Odmienić oblicze motoryzacji - tej motoryzacji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 09, 2010 0:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
RysiekK napisał(a):
Zapominają też o jednym z fundamentów liberalizmu czyli ochronie obywateli przed innymi obywatelami n.p.tymi zatruwającymi ich spalinami.
(...)
koalicje polityczne z lewicą, która z definicji jest antyyekologiczna gdyż ideologia lewicowa jest sprzeczna z efektywnoscią gospodarczą -warunkiem efektywnosci enegetycznej.
przykład: dotowanie publicznego zbiorkomu - podczas gdy wystrczyłoby właściwą infrastrukturę

He, he, he.
Polecam:
a.) Przyjrzenie się U$ of A.
b.) Obejrzenie filmu "Wpuszczeni w korek":
http://video.google.com/videoplay?docid=-8275720622562586204
http://chomikuj.pl/a1-X-Men12345/Filmy+Dokumentalne+-+inne+4/R*c3*b3*c5*bcne/Wpuszczeni+w+korek

"Małe zmiany w stylu prowadzenia mają duży wpływ na środowisko":
Obrazek
-- Podniosłem ciśnienie w oponach o 0,3 bara. Wiesz, zrobiłem coś od siebie.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 10, 2011 13:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://opole.gazeta.pl/opole/1,35086,89 ... &width=120

Klaus Bachmann napisał(a):
Takich PKP chcieliśmy
2011-01-09, ostatnia aktualizacja 2011-01-09 21:17

Wszyscy ostatnio krytykują PKP. Ja bardzo dużo podróżuję i to przede wszystkim pociągiem. Czasami, owszem, też się denerwuję na PKP, kiedy stoję na peronie, pociąg nie przyjeżdża i nikt nie jest w stanie mi powiedzieć, kiedy będzie ani z jakiego peronu odjeżdża - pisze Klaus Bachmann.

To jest dla mnie główny problem z PKP: brak obliczalności. Nie ma rzetelnej informacji. Ale ten sam problem mam z LOT-em.

Innych problemów PKP nie ma. Inne problemy, o których mowa w ostatnim czasie, to problemy z pogodą, z którą walczą też inne koleje w całej Europie. Poza tym to PKP mają problem z wygórowanymi oczekiwaniami klientów, które zresztą same rozbudziły. Bo jeżeli się przez lata prowadzi kampanię reklamową wychwalającą szybkość, elegancję, wygody InterCity, to zderzenie klienta z szarą rzeczywistością zdezelowanych wagonów, brudnych ubikacji, obskurnych składów i psujących się lokomotyw musi być przykre. Ale dlaczego ma być inaczej, skoro latami nikt - ani rząd, ani opozycja, ani sami wyborcy - nie upomniał się o koleje?

Rządy były rozliczane według kilometrów autostrad, które budowały. W tym czasie miliony Polaków wolało jeździć po kraju samochodami, powodując gigantyczne korki, łamiąc ograniczenia prędkości, zabijając siebie i innych na drogach, zamiast korzystać z bezpiecznego i w miarę szybkiego transportu kolejowego. Przeciętny obywatel naszego kraju, jeśli posiada nawet tylko zdezelowany, piętnastoletni, rozklekotany samochód, to woli pędzić po dziurawych drogach, stać w korkach i zasypiać ze zmęczenia za kierownicą. Wtedy nie narzeka ani na spóźnienie, ani na brak wygody. Jeśli zaś jeździ pociągiem i pociąg się spóźnia pół godziny, to się awanturuje, bo PKP nie spełnia jego oczekiwań.

Skoro tak kochamy samochody i autostrady, skoro latami nam nie przeszkadzało, że koleje są niedoinwestowane, to mamy teraz to, na co zasługujemy.

Źródło: Gazeta Wyborcza Opole

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 17, 2011 13:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Przesunięcie pieniędzy z kolei na drogi

Cytuj:
9 lutego może zapaść decyzja w sprawie przesunięcia unijnych pieniędzy z projektów kolejowych na drogowe - zapowiedziała minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska. Jej zdaniem wykorzystanie unijnych środków na transport kolejowy może być zagrożone.

Ile da się wycisnąć z projektów kolejowych, tyle wyciśniemy. Natomiast jesteśmy po pewnych rozmowach mówiących o przesunięciu środków na drogi tam, gdzie nie będzie możliwe zrealizowanie projektów kolejowych w terminie do 2015 roku - powiedziała dziennikarzom Bieńkowska.

Pytana przez PAP, kiedy można spodziewać się decyzji o przesunięciu środków, odparła: "9 lutego mamy komitet monitorujący wszystkie programy, który zatwierdzi te decyzje: zarówno jeśli chodzi o podział krajowej rezerwy wykonania między regionami z woj. opolskim na pierwszym miejscu, dostosowanie techniczne (dodatkowe pieniądze dla przedsiębiorców, na gospodarkę wodno-ściekową) i przesunięcia między programami".

Dodała, że osobiście jest niechętna temu przesunięciu, bo kolej jest ważna dla polskiej gospodarki i także Komisja Europejska przywiązuje do niej dużą wagę.

"Natomiast patrząc z punktu widzenia interesów Polski i tego, żeby pieniędzy nie stracić, to tam, gdzie nie będziemy widzieć takiej możliwości (wykorzystania pieniędzy unijnych - PAP) - właściwie jest to w tej chwili chyba wyłącznie sektor kolejowy - to będziemy pieniądze przesuwać na drogi, gdzie potrzeby są o wiele większe" - zaznaczyła.

Jednocześnie podkreśliła, że "nie ma jeszcze ostatecznej decyzji co do tego, jaka kwota będzie przesunięta ewentualnie z kolei na drogi". "Ministerstwo Infrastruktury musi nam przedstawić bardzo konkretne wyliczenia, których jeszcze nie mamy" - powiedziała.

Jak poinformowała, procent zakontraktowania unijnych środków na inwestycje kolejowe jest znacznie niższy niż średnia dla wszystkich programów. Kolej podpisała umowy jedynie na 20 proc. dostępnych środków. Średnia podpisanych umów w całym programie operacyjnym Infrastruktura i Środowisko to ok. 50 proc.

Jej zdaniem wykorzystanie pieniędzy na inwestycje drogowe nie jest zagrożone, "ponieważ 95 proc. środków, które mieliśmy przeznaczone na autostrady jest zakontraktowanych, czyli mamy podpisane umowy".

"2011 rok będzie zakończeniem +masowego kontraktowania+; będą oszczędności. Teraz rozpoczynamy z KE dyskusję na temat przesunięć w programach. W tym roku kończymy podpisywanie umów" - podsumowała.

Resort rozwoju regionalnego poinformował, że Polska wydała już ponad połowę z 67 mld euro na lata 2007-2013. W 2010 roku resort udokumentował w KE (w celu refundacji przez Komisję - PAP) wydatki na kwotę 35,7 mld zł, o blisko 9 mld zł więcej niż planowano.

"Musimy wszystkie te pieniądze wydać, a potem odzyskać z Komisji Europejskiej. W 2011 roku środki zostały zaplanowane w takiej kwocie, jaką Ministerstwo Rozwoju Regionalnego proponowało. Jest to wydatkowanie 68 mld zł; planujemy, że wróci z tego w przyszłym roku blisko 50 mld zł" - powiedziała Bieńkowska.

źródło informacji: INTERIA.PL/PAP

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 17, 2011 19:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Podziękujcie protestantom

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 17, 2011 22:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Paweł Ciupak napisał(a):
Podziękujcie protestantom

Cytuj:
Przyszedł np. jeden pan, powiedział, że pojedzie do Warszawy protestować, bo ma dość naszych dróg, dziur w asfalcie i nierówności. Okazało się, że jest kierowcą, także dobrze zna ten temat - mówi Edyta Bąk, która przyjmowała zapisy chętnych do udziału w pikiecie.
Ćwiczony w mediach do zerzygania "szary kierowca który dobrze zna temat" -- pytanie kierowcy o rozwiązania drogowe to jak wywiad z sutenerem na dzień kobiet...
I ciekawe, kto stoi za panią Bąk...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL