Hej,
Na wstępie link do miejsca, okolice Al. Krakowskiej i 1 Sierpnia:
https://www.google.pl/maps/@52.1946686, ... a=!3m1!1e3Plan, który spółdzielnia wysłała do każdego mieszkańca budynku;

Garść informacji, które otrzymałem w piśmie:
- Propozycja jest podobno wyjściem naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców
- Parking ma być tylko dla mieszkańców jednego budynku
- W budynku mieści się 110 mieszkań
- Planowany parking ma mieć pojemność 46 lub 38 miejsc postojowych
- Parking będzie sfinansowany z funduszy inwestycyjnych spółdzielni
- Wynajęcie miejsca postojowego będzie płatne i zagrodzone płotem (wjazd przez szlaban)
- Na opinie spółdzielnia czeka do końca sierpnia 2014 (
część mieszkańców już zbiera podpisy przeciw)
Kilka faktów na temat okolicy:
- Jest zaj***na samochodami wzdłuż i wszerz, samochody są parkowane na chodniku przy samym skrzyżowaniu Strubiczów i 1 sierpnia uniemożliwiając bezpieczny manewr skrętu (brak widoczności) innym samochodom
- Nigdy nie miałem tam problemu ze znalezieniem
legalnego miejsca postojowego (gdy pożyczałem samochód od rodziców) nawet wieczorami (także w niedziele), kiedy to wszyscy już wracają do domu także nie wiem czy mieszkańcy, który mieli problemy są jakimiś ciapami czy po prostu oni MUSZĄ pod blokiem bo 150m dalej to za daleko.
- Przeniesienie ewentualnych 46 samochodów na parking nie odciąży nijak okolicy. Po prostu pojawi się 46 innych samochodów. Zwłaszcza po tym jak Mhrok uporał się z żywopłotem kilkadziesiąt metrów dalej

I teraz kilka pytań które planuję zadać spółdzielni:
- Ile drzew jest planowanych do wycinki przy realizacji planu na 46 i 38 miejsc?
- W jakim wieku są drzewa planowane do wycinki?
- Jaki jest stan zdrowia drzew (czy jest ekspertyza)?
- Dlaczego planowana droga dojazdowa ma szerokość 5m? Można ją zwęzić do 2,5-3m (heloł, to tylko osobówki) a pierwszeństwo wjazdu ustanowić znakami B-31 i D-5. Droga o szerokości 5m zachęci do parkowania wzdłuż drogi dojazdowej przez inne samochody, które zostawią ok 3m szerokości dla innych.
- Dlaczego środki spółdzielni nie mogą być przeznaczone np. na wymianę kilkudziesięcioletniego dźwigu firmy ZREMB oraz remont klatki schodowej czyli rzeczy z których skorzystają WSZYSCY mieszkańcy?
- Czy było brane pod uwagę poszerzenie obecnego chodnika (zamiast budowania drogi dojazdowej) i ustawienia na jego końcach znaku D-40 co wymusi większą ostrożność wśród kierowców?
- Jakie będą kryteria przydzielania miejsc postojowych (nawet płatnych) jeśli chętnych będzie więcej niż 46 lub 38?
- Czy parking będzie strzeżony?
- Czy były brane pod uwagę alternatywne lokalizacje?
- Jaką rekompensatę dla środowiska planuje spółdzielnia po wycince zdrowych kilkudziesięcioletnich drzew?
- Jakie ekologiczne kroki podjęła spółdzielnia dla dobra mieszkańców (np. czy postawiono zgodne ze standardami stojaki rowerowe)?
O co jeszcze mogę spytać? Bo planu zagospodarowania tego rejonu chyba niestety nie ma, a i może być problem z argumentami spółdzielni bo jest wokół nas (na szczęście) bardzo dużo drzew oraz park (po drugiej stronie ulicy). Nie wiem czy pracuje tam beton, ale mam pewne obawy.
Do kogo mogę wysłać moje podsumowanie z pytaniami poza burmistrzem dzielnicy Włochy, HGW oraz ZM?