Dzięki za uwagi i pomysły.
Co do...
Olek napisał(a):
- Kanał Wystawowy skrócono, a południowy basen w ogóle zasypano, żeby wycisnąć jeszcze trochę terenu pod zabudowę.
...chyba południowy ma przynajmniej częściowo zostać. Jest taki zapis w tekście:
Cytuj:
§ 63.1. Dla terenu C1.3.ZP ustala się:
5) ustala się minimalny wskaźnik powierzchni terenu biologicznie czynnej: 90%, przy czym co najmniej 30% tego terenu muszą stanowić wody powierzchniowe;
Zaś z ciekawostek, co do kładek pieszo-rowerowych, to widać nawet takowe na wizualizacjach (dewelopera?):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 3.html?i=0
W artykule jest też mapka z opisanymi niektórymi elementami projektu:

Propozycja uwag:
§12. Zasady kształtowania przestrzeni publicznych i ogólnodostępnych Sformułowanie w punkcie 3.i. „nakaz prowadzenia komunikacji pieszej i rowerowej w terenie poprzez wykonanie pieszych powiązań wewnętrznych” należy uzupełnić, tak by powiązania uwzględniały również rowerowy („poprzez wykonanie pieszych i rowerowych powiązań wewnętrznych”).
§12. Zasady kształtowania przestrzeni publicznych i ogólnodostępnych W punkcie 3 należy dodać punkt przewidujący na drogach lokalnych i dojazdowych prowadzenie ruchu rowerowego jezdnią przy pomocy uspokojenia ruchu lub pasów rowerowych.
Na ulicach lokalnych, gdzie rowery i samochody poruszają się ze zbliżoną prędkością, niewskazana jest segregacja ruchu rowerowego i samochodowego. Ich integracja jest lepszym rozwiązaniem, jako że:
- poprawia wzajemną widoczność;
- zwiększa spójność sieci tras rowerowych;
- uspokojenie ruchu towarzyszące integracji ruchu rowerowego i samochodowego przynosi synergiczne korzyści wszystkim uczestnikom ruchu, także pieszy dzięki skutecznemu rozdzieleniu ruchu rowerowego i pieszego (zgodnie z punktem 3.h).
§16. 1. Zasady przebudowy i budowy systemów komunikacji W związku z powyższym, z punktu 2, wprowadzającego obowiązek budowy wydzielonych dróg dla rowerów, należy usunąć ulice lokalne 4.KD-L, 6.KD-L i 8.KD-L.
W przypadku ulic zbiorczych (KD-Z) wymóg budowy dróg dla rowerów powinien zostać zastąpiony możliwością wyboru dróg dla rowerów lub pasów rowerowych, tak by na etapie budowy możliwy był wybór najbardziej stosownej opcji rozdzielenia ruchu rowerowego i samochodowego.
§16. 1. Zasady przebudowy i budowy systemów komunikacji Paragraf powinien zostać uzupełniony o zapis zobowiązujący do wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego pomiędzy ul. Targową i ul. 2.KD-Z oraz pomiędzy ul. 2.KD-Z, Sokolą i Wybrzeżem Szczecińskim.
§ 53.1. Teren B2.4.KPp (ogólnodostępny ciąg pieszy) Droga dla rowerów opisana w tekście planu nie została naniesiona na rysunek planu, nie przewidziano też jej powiązania z ulicą 8.KD-L.
§ 53.1. Teren B2.4.KPp (ogólnodostępny ciąg pieszy) Ciąg pieszy jest ogólnodostępny tylko od strony zachodniej. Tekst i rysunek planu należy uzupełnić o piesze powiązania wewnętrzne z ulicą 8.KD-L, ulicą 2.KD-Z (na wysokości ul. Marcinkowskiego) i ciągiem pieszym B.2.8.KPp. Powiązania między ciągami pieszymi B.2.4 i B.2.8 powinny zostać przewidziane na obu krańcach kanału (przez teren B.2.5.MW/u lub poprzez jego zwężenie oraz na wysokości obszarów B2.2.U i B2.7.M.W/U)
§ 55.1. Teren B2.6.WS (wody powierzchniowe) Tekst i rysunek planu powinien zostać uzupełniony o kładki pieszo-rowerowe umożliwiające przedostanie się przez oba ramiona kanału na wysokości obszaru B2.7.MW/U (końca cypla) oraz powiązanie między ogólnodostępnymi ciągami pieszymi na cyplu a terenami zielonymi C1.3.ZP.
§ 74.1. Teren 1.KD – G - Wybrzeże Szczecińskie Punkt 7) należy ujednolicić, przewidując ścieżki rowerowe po obu stronach drogi na całej jej długości. Umożliwi to obsługę zarówno nowej zabudowy i terenów wokół kanału, jak też ruch rowerowy przelotowy i rekreacyjny od strony Wisły.
§ 75.1. Teren 2.KD – Z – droga projektowana Obszar u zbiegu dróg 2.KD-Z, 4.KD-L i 7.KD-LK powinien zostać przekształcony w teren zieleni publicznej
Pozdrawiam,
Maciek