Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 07, 2010 18:44 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Według planów Wschodnia Obwodnica Warszawy ma przebiegać przez zielone fragmenty miasta Warszawa Wesoła, Rembertowa, Zielonki i Marek - przetnie naturalne lesne kompleksy Zielonych Płuc Warszawy.
Czy obwodnicy nie mozna było odsunać bardziej na wschód i właczyć do trasy białostockiej na wschód od Radzymina ?
Istniejace lasy w naturalnej otulinie zostana bezpowrotnie zniszczone i nie zregenerowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 21:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Minister Szyszko próbował odsunąć WOW dalej na wschód, podrzucając ją Halinowowi (miał w tym interes, i to bynajmniej nie dlatego że był ministrem środowiska). Ale zrobił się skandal i sąd powiedział - NIE!

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 21:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Co więcej, w dokumentach planistycznych istnieje coś takiego, jak "turystyczna obwodnica Warszawy".

Będą po niej kiblować w kółko? :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 31, 2010 22:07 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Przebieg tej obwodnicy to jakas wielka pomyłka. W lasach w granicach miasta Zielonka miedzy ul. Piłsudskiego a torami PKP polozone jest unikalne bagienko i torfowisko. WOW ma przebiegac tuz obok tego uroczyska przyrodniczego. Tak sa w Polsce niszczone naturalne zasoby lesne.
Ciekawe jak w tej sprawie wypowiedziałby sie GREENPEACE, jesli w ogole obchodza ich takie lokalne problemy.
Chociaż niszczenie otuliny aglomeracyjnej nie jest według mnie lokalnym problemem.

Dlaczego Zagłebie Górnośląskie jest otoczone szerokim pasem lasów od Katowic az po Tychy ? Wąski pas leśny którymi przebiega czerwony szlak Warszawskiej Obwodnicy Turystycznej jest takim przykladem na Mazowszu. To nie tylko kompleks leśny, lecz również pas wydmowy cignacy sie na północ od Zielonki z Rezerwatem Przyrodniczym HOROWE BAGNO.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 15, 2010 2:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://lubczasopismo.salon24.pl/prezydentdlawarszawy/post/250987,obwodnica-warszawy-tak-ale-dlaczego-przez-osiedla
Cytuj:
WOLNY-RYNEK
| 17.11.2010 17:37
Obwodnica Warszawy? Tak, ale dlaczego przez osiedla?

Jeśli spojrzymy na aktualnie realizowane inwestycje w sieć transportową, wszystkie z uporem wprowadzają ruch samochodowy do wewnątrz nękanej kongestią sieci drogowej aglomeracji. Wysunę tezę że jest to świadome działanie osób odpowiedzialnych za kształtowanie planów rozwoju sieci drogowej.
Pod pozorem budowy „obwodnic”, budują drogi wprowadzające intensywny ruch samochodowy do wnętrza aglomeracji. W wielu krajach nigdy nie dopuszczonoby do budowy kolejnych dróg szybkiego ruchu w centrach miast, prowadząc je przez osiedla mieszkaniowe, z racji kosztów zewnętrznych zanieczyszczeń i hałasu. W Warszawie hasło „obwodnica” służy jako polityczny parasol osłaniający realizację niepopularnych inwestycji.

Tymczasem Warszawa potrzebuje obwodnicy będącej pierścieniem wokół miasta, obwodnicy po prostu omijającej zabudowę. Pierścienie posiadały już przed II wojna światową takie miasta jak Zielona Góra, drogi te zbudowano z betonu lub kamieni polnych w celach militarnych- umożliwiały one ominięcie miast przez kolumny wojskowe. Dziś Zielona Góra ma pierścień złożony z dróg 3 kategorii: może być ominięta dookoła miasta obwodnicą ekspresową (S3), drogą dwujezdniową (Trasa Północna), drogą nr 279 (szosa Świdnica- Racula). Miasto posiada pełen pierścień obwodnic.

Twórcy układu drogowego kilkunastokrotnie większej Warszawy (trasy S2, S8) argumentują iż ruch tranzytowy jest mały w porównaniu z ruchem wchodzącym do centrum Warszawy. Nie zwracają jednak uwagi na to że Warszawa pod względem wskaźnika motoryzacji (1189 samochodów osobowych na 1000 mieszkańców) kilkakrotnie przewyższa aglomeracje Europy Zachodniej, i jest jednym z najbardziej nasyconych samochodami miast świata.

Uważane przez specjalistów za najbardziej godne naśladowania miasto Delft przeprowadziło szeroko zakrojone projekty badawcze celem ograniczenia kosztów zewnętrznych transportu w mieście. Koszty te obniżają jakość życia. Hałas motoryzacyjny, niebezpieczeństwo, szczególnie młodszych uczestników ruchu. Sam prowadząc ćwiczenia ze studentami pracowałem z modelem sieci transportowej tego miasta. W oprogramowaniu komputerowym badaliśmy wpływ takich zmiennych jak koszty hałasu czy zanieczyszczeń na kształt układu transportowego. Najmniejsze koszty całkowite, wliczając rownież koszty użytkownika samochodu, generował ruch samochodów z dzielnicy na dzielnicę nie poprzez centrum, ale przez obwodnicę.

Miasto Delft dokonało wzorowanej na tym podejściu rewolucji transportowej. Całe centrum miasta jest uspokojone dla ruchu samochodowego, obowiązuje prędkość np. 30 km/godz. To samo czeka Warszawę, z pewnością kiedyś uspokojone zostaną ulice w rodzaju Alei Jerozolimskich czy Marszałkowskiej. Uspokojenie ruchu w centrum miasta jest normą proekologicznych krajów Europy Zachodniej. Tymczasem w Warszawie obecne władze każą czekać. Rzekomo na obwodnice, których zresztą nie budują, uparcie wprowadzając ruch do centrum, albo przecinając gęsto zabudowane osiedla. Obwodnica, ale przez centrum?

W Warszawie należy wstrzymać i przerwać planowanie kolejnych dróg szybkiego ruchu w centrum miasta. Miasto powinno posiadać zewnętrzną obwodnicę, budowa dróg tak blisko centrum powoduje że mieszkańcy bez potrzeby są obarczani dodatkowymi kosztami związanymi z narażeniem na hałas, niebezpieczeństwo, zanieczyszczenia. Nowopowstałe trasy szybko będą zablokowane ruchem, problem tranzytu nie zostanie definitywnie rozwiązany.

Gdy na jednej z publicznych debat na temat polityki transportowej pytałem odpowiedzialnych za temat planowania sieci drogowej urzędników, czy w ogóle stosują jakiekolwiek programy komputerowe pozwalające dokonać optymalnego wyboru przebiegu tras, ci o takich programach nie słyszeli. Koszty hałasu, zanieczyszczeń nie były uwzględniane w analizach, a jest to wręcz wymóg. Przykrym polskim zwyczajem dokumenty te fabrykowano często po fakcie ich zaprojektowania, jak sądzę, dokonując oszustw.

Nie wiadomo jakim sposobem, przy poszanowaniu obowiązujących dyrektyw unijnych, w procesie oceny inwestycji transportowej jako najlepszy może wyjść przebieg obwodnicy przez gęsto zaludnione osiedla (casus czy to północnej, czy południowej obwodnicy Warszawy). Być może w proces planowania inwestycji drogowych w Warszawie winien włączyć się prokurator.

Adam Fularz

Obrazek

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Co z tą WOW ?
PostNapisane: Pt sty 14, 2011 8:05 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
No i co z tą Wschodnia Obwodnicą Warszawy ? Będzie, nie będzie ? Z eko-względów nie jestem nią zachwycony, moim zdaniem i z punktu widzenia przyrodniczego wystarczyłoby poszerzenie i udrożnienie ulicy Żolnierskiej (Warszawa) oraz Piłsudskiego (Zielonka).
Po co wycinać kawał lasu, niszczyć ekosystemy i przecinać warszawska otulinę leśna nadmierna siecią dróg ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 9:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/1,630120.html

Cytuj:
Wojsko i ryba kontra obwodnica
kmaj 13-09-2011, ostatnia aktualizacja 13-09-2011 09:41

GDDKiA chce wygaszenia decyzji środowiskowej dla wschodniej obwodnicy stolicy. Budowa ruszy nie wcześniej niż w 2016 r.

Wniosek dotyczy odcinka przez Wesołą – między węzłami Drewnica i Zakręt. Wicedyrektor mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Stanisław Dmuchowski skierował go do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Drogowcy wymieniają trzy powody, dla których chcą wyrzucić do śmieci decyzję środowiskową. Po pierwsze, na trasie obwodnicy – w rejonie Zielonki – znajdują się zbiorniki wodne, w których żyje strzebla błotna (chroniona ryba z rodziny karpiowatych). Po drugie, przeciwko trasie protestują mieszkańcy osiedla Grzybowa.

– To wszystko wymówki – twierdzi Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Nawet ichtiolodzy oceniają, że tę rybę można przenieść do nowego siedliska. Konflikt społeczny? Dotyczy głównie jednej aktywistki ekologów, która mieszka 80 metrów od planowanej trasy – przekonuje.

Trzeci powód to negatywna opinia Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Bo trasa we wskazanym wariancie ma przechodzić swoim fragmentem przez poligon. Według niepotwierdzonych informacji, Agencja Mienia Wojskowego chce pobliski teren sprzedać pod osiedle mieszkaniowe.

Uzgodnienia środowiskowe trwały od 2005 r. Teraz trzeba je zaczynać od początku. Rzeczniczka mazowieckiej GDDKiA Małgorzata Tarnowska nie odpowiedziała nam wczoraj na pytanie, ile potrwa kompletowanie nowych uzgodnień. Według Roberta Chwiałkowskiego, w najbardziej optymistycznym wariancie budowa mogłaby ruszyć za pięć lat.


No proszę, nawet Gdaka uznała, że coś jest nie tak - tylko Siskom został na placu boju.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 8:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lwie_.html

Cytuj:
Szykują budowę obwodnicy. Na przeszkodzie - żółwie?
Jarosław Osowski 11.02.2013 , aktualizacja: 10.02.2013 17:39 A A A Drukuj

Setki tysięcy złotych idą z budżetu państwa na ponowne przygotowania do wytyczenia wschodniej obwodnicy Warszawy. - Siedem razy już byśmy ją zbudowali, gdyby nie protesty i odkrycie rybki strzebli błotnej - słyszymy od drogowców. Teraz na przeszkodzie mogą stanąć żółwie
Obrazek
W tym tygodniu zaczyna się seria spotkań informacyjnych dla mieszkańców miast i dzielnic, które ma przecinać 15-kilometrowa droga na przedłużeniu Trasy Toruńskiej - od Marek i Ząbek, przez Zielonkę i Rembertów, po Wesołą i Sulejówek.

Tędy ma prowadzić nowy wjazd do stolicy dla kierowców zmierzających od strony Lublina i Siedlec. To szansa na odciążenie zakorkowanego Traktu Brzeskiego przecinającego Wesołą i węzła Marsa na Gocławku, który mimo oddania kosztownych estakad jest notorycznie sparaliżowany.

Właśnie trwa druga przymiarka do budowy wschodniej obwodnicy. Poprzednie przygotowania trwały od 2005 r. Byliśmy świadkami niebywałych zwrotów akcji i skandalicznej prywaty polityków, którzy torpedowali inwestycję. Po sześciu latach wszystko skończyło się fiaskiem.

Od Szyszki do rybki

Na początku drogowcy wystąpili o ustalenie przebiegu trasy do Ministerstwa Środowiska. Pechowo na jego czele stał wtedy Jan Szyszko, dziś poseł PiS spod Warszawy. To mieszkaniec Starej Miłosny, jego żona od lat jest radną Wesołej z listy Prawa i Sprawiedliwości. Oboje okazali się zagorzałymi przeciwnikami drogi, która miała się znaleźć niedaleko ich domu. Korytarz dla trasy szybkiego ruchu wyznaczono tam już w latach 70. XX wieku. Po rocznej zwłoce minister Szyszko zdecydował jednak podrzucić obwodnicę sąsiadom i wskazał dla niej dwukrotnie dłuższy przebieg przez podwarszawski Halinów. "Teraz w Wesołej będzie można budować ekologiczne miasto" - cieszył się na antenie Radia Maryja. Była zima 2007 r.

Mieszkańcy Halinowa nie posiadali się z oburzenia. W końcu Jarosław Kaczyński, w którego rządzie Szyszko był ministrem, odsunął go od sprawy. O przebiegu wschodniej obwodnicy miała teraz decydować minister rozwoju regionalnego Grażyna Gęsicka (w 2010 r. zginęła w katastrofie smoleńskiej). Po dokładnych konsultacjach wskazała na trasę przez Wesołą, ale na kluczowym dokumencie nie przystawiła imiennej pieczątki i podpisała go gryzmołem. Dla sędzi Katarzyny Napiórkowskiej było to jednym z powodów, by wszystko unieważnić. I choć po kolejnym roku w wyższej instancji drogowcy uzyskali odmienny werdykt, przegrali inny proces z protestującymi mieszkańcami Wesołej. Gwoździem do trumny dla inwestycji okazało się odkrycie zagrożonej wyginięciem rybki w jeziorku koło Zielonki. Trasa miała ten akwen przecinać. Wprawdzie prof. Jacek Wolnicki z Instytutu Rybactwa Śródlądowego, który natknął się na 13-centymetrową strzeblę błotną, radził przenieść ją, a nie obwodnicę, ale drogowcy skapitulowali - postanowili zacząć całe przygotowania od początku.

A teraz żółwie

I tak przed rokiem za 629 tys. zł Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamówiła w firmie Jacobs Polska propozycje nowego przebiegu trasy z trzema pasami ruchu w każdą stronę. Obwodnica ma m.in. omijać obszar Natura 2000, który chroni strzeblę. Jeziorko, gdzie mnoży się ta rybka, zdążyło się znacznie rozrosnąć. To rejon skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 631 i 634 na pograniczu Ząbek i Zielonki. Projektanci proponują tu kilka wariantów nowego węzła wschodniej obwodnicy, co będzie się wiązać z wyrębem znacznych połaci lasów. Różne wersje przebiegu trasy mamy też na terenie dawnego poligonu pod Rembertowem, a także w obrębie Wesołej - albo bliżej centrum tej dzielnicy, albo od strony hipodromu w Starej Miłośnie (z tunelem na wysokości os. Zielona i bezkolizyjnym skrzyżowaniem z ul. 1. Praskiego Pułku). Uwagę zwraca to, że inaczej niż w poprzedniej dekadzie GDDKiA w ogóle nie rozważa już, czy budować wschodnią obwodnicę poza Wesołą, czyli przez Sulejówek lub Halinów.

- W Wesołej na pewno będzie z tego powodu gorąco, bo tam jest stałe grono protestujących. Znów można się spodziewać, że będą blokować inwestycję w sądach - przewiduje Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia SISKOM, które wspiera rozwój transportu w Warszawie i okolicach. Wspomina też o innym problemie. - Stowarzyszenie o nazwie CMOK, czyli Chrońmy Mokradła, odkryło, że na dawnym poligonie koło Rembertowa zalęgły się żółwie błotne. Mówią, że to ewenement niemal na skalę światową, skoro ten gatunek zaczął występować tak blisko miasta stołecznego. Jest na to rada: drogę wystarczy przesunąć nieco bliżej linii kolejowej Rembertów - Zielonka albo puścić przez półkilometrowe estakady nad siedliskami żółwia - mówi Robert Chwiałkowski.

Według jego prognoz przygotowania i protesty przeciwko budowie wschodniej obwodnicy Warszawy mogą się ciągnąć nawet przez cztery lata, prace zaczną się więc na przełomie 2016 i 2017 r., a kierowcy pojadą nową drogą przed 2020 r. Akurat żeby rozliczyć spodziewaną dotację Unii Europejskiej z jej uzgodnionego właśnie budżetu.

Gdzie spotkania o obwodnicy

* Rembertów - poniedziałek, godz. 18, urząd dzielnicy w al. gen. Chruściela-Montera 28 (sala nr 12); * Zielonka - wtorek, godz. 17.30, gimnazjum przy ul. Łukasińskiego 1/3; * Marki i Ząbki - środa, godz. 19.15, budynek trybuny głównej w ośrodku sportowym przy ul. Słowackiego 21 w Ząbkach; * Wesoła - czwartek, 17.30, remiza strażacka przy ul. 1. Praskiego Pułku 31 (I piętro); * Sulejówek - 18 lutego o godz. 18.30, klasztor przy ul. Wspólnej 45.


Przydałby się drugi artykuł z serii: "Próbują odkorkować miasto. Na przeszkodzie estakady i wewnętrzne obwodnice".

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 9:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Właśnie ja się też bardzo dziwię, że ta trasa idzie tak w przyrodę, zamiast przykleić się do trasy kolejowej, która zresztą własnie będzie remontowana (dwa grzyby w barszcz?). Ale z drugiej strony jak będzie trasa przy kolei to tam są... ogródki działkowe (1), bliżej zabudowy więc hałas w Rembertowie (2) i na pewno mieszkańcy lepiej się postawią. Tym razem wydaje się, że przyrodzie będzie trudniej zaprotestować no i teren poligonu oraz Lasów Państwowych z samej nazwy jakby jest Państwowy (taniej o wykupy?). Ale czuję w kościach, że będzie legalna wojna - a w Sulejówku to w ogóle pewnie trzydziestoletnia.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL