jacor napisał(a):
Tylko pod warunkiem, że taki samochód znajdzie się w mieście zamiast zwykłego samochodu
Producenci robią wszystko, żeby samochody elektryczne dorónywały osiągami samochodom spalinowym. Image "wolnobieżnego wózka golfowego" zrobiło wiele szkody samochodom elektrycznym. Obecnie zrywa się z wizerunkiem podrasowanego wózka inwalidzkiego dla dementycznego emeryta. Z drugiej strony, w wielu stanach
U$ of A władze nie pozwalają na rejestrację szybkich samochodów elektrycznych, gdyż bronią interesów nafciarzy, GM i reszty.
jacor napisał(a):
- korki mogą się trochę zmniejszyć, w końcu samochód będzie zajmował znacząco mniej miejsca (zamiast 4-4,5m długości, będzie 2,5-3)
Na długość korka większy wpływ, niż gabaryty samochodów, ma wpływ tzw. wielkośc dynamiczna -- ile miejsca dookoła należy pozostawić, żeby nie wpaść na poprzedzającego, gdy zahamuje i żeby ten z tyłu nie zrobił tego samego (
vide Masa Krytyczna

).
jacor napisał(a):
- będzie mniej kłopotów z parkowaniem

Może...

(na foto:
Tango Electric)
jacor napisał(a):
- będzie mniej wypadków - (lżejsze, wolniejsze samochody)
He, he... Polemizowałbym.
Tesla Roadster -- V max. = 201 km/h (z ograniczeniem elektronicznym, bo może pojechać do prawie 300), od 0 do 100 w 5 sekund.
Tango -- V max. = 240 km/h, 0-100 -- 4,5 sek...
jacor napisał(a):
Jeśli chodzi o ekologiczność, to też bez przesady - zanieczyszczenia powietrza biorą się nie tylko z rury wydechowej - ścieranie opon, nawierzchni, klocków hamulcowych itd, to wszystko ma wpływ na zbyt wysoki poziom PM10 o ile dobrze pamiętam. I zamiana samochodów na elektryczne w tym wględzie raczej niewiele pomoże, trzeba byłoby dopiero zbadać czy mniejsza waga i niższa prędkość wpłynie znacząco na zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń PM10...
Pyły -- owszem, ale spaliny (
tailpipe emissions) znikną.

Porównanie zużycia energii -- od szybu (tj. źródła energii) do koła pojazdu (z uwzględnieniem strat przesyłowych itp.) (rys. Tesla Motors).
Struktura pozyskiwania elektryczności w Kalifornii. U nas jest (dużo) więcej z węgla (rys. Tesla Motors).