Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 26, 2015 8:25 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Jedna jezdnia była, ale drugiej nie wybudowano ani wcześniej, ani razem, choć była w projekcie. Z kolei na Trakcie Nadwiślańskim tramwaj faktycznie powstał wcześniej.

Co do samej estakady - fajnie, tylko że jest tam ograniczenie do 30 na godzinę (na TMP - 60 z punktowymi do 45), a poza tym w Krakowie wcześniej wybudowano DWIE nowe trasy drogowe przy okazji tramwaju, więc jest to raczej wyjątek, a nie reguła.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2015 8:44 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
G.Madrjas napisał(a):
Co do samej estakady - fajnie, tylko że jest tam ograniczenie do 30 na godzinę (na TMP - 60 z punktowymi do 45)


Ile te ograniczenie generuje straty czasu, uwzględniając przystanek nad stacją? 30 sekund? I chyba nie jest to inherentna wada estakad stricte tramwajowych.

30 km/h dla tramwaju vs 0 km/h dla samochodu (ewentualnie 50 km/h 3x dalej) wciąż daje tramwajowi przewagę konkurencyjną. A na TMP jest 60 km/h dla tramwaju vs 80 km/h dla reszty świata.

Cytuj:
a poza tym w Krakowie wcześniej wybudowano DWIE nowe trasy drogowe przy okazji tramwaju, więc jest to raczej wyjątek, a nie reguła.


Nie chciałbym tutaj zaczynać wątku o wyższości Krakowa nad Warszawą, chodziło mi raczej o przykład że da się, i to bez etapowania. Ściągajmy od innych to, co im się udało.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2015 11:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Nie "dla reszty świata", tylko dla samochodu, bo autobusu podwyższenie prędkości nie dotyczy.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 28, 2015 18:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
W zasadzie wygodne przesiadki na kolej na Warszawa Praga to jedyne potencjalne uzasadnienie całej tej trasy. Sam kursuję dość regularnie między Pragą a Żoliborzem i nie widzę, co właściwie most Krasińskiego mógłby ułatwić.

Ja dla odmiany jeździłem do pracy na Białołękę (Żerań Wschodni) przez 4 lata i psioczyłem na to, że tego mostu nie ma wlokąc się w tramie na Most Gdański, gdy po pracy np. chciałem pojechać do centrum... Stąd cały Targówek jest praktycznie za.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 27, 2016 16:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://konsultacje.um.warszawa.pl/most-krasinskiego

Cytuj:
W ramach konsultacji społecznych
mieszkańcy Warszawy będą mogli wyrazić swoją opinię (np. za pomocą ankiety on-line) na temat wybranych elementów inwestycji.

Konsultacje społeczne trwają do 20 marca 2016 r.


W ankiecie są osobne pytania o każdy odcinek inwestycji, przy czym nie ma opcji wypowiedzenia się za zmnianą przekroju mostu - jest tylko opcja z pasami autobusowymi lub bez.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 28, 2016 0:40 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Problem jest jeszcze jeden:

Od dawna ludzi z Żoliborza zastraszono projektem z wizją "autostrady", dwie jezdnie po 3 pasy ruchu... a tramwaj kiedyś tam...

Oni Żoliborzanie się po prostu boją że miasto i tak, mimo konsultacji i protestów, zrobi z ul. Krasińskiego trasę "autostradę".

axxenfall napisał(a):
http://konsultacje.um.warszawa.pl/most-krasinskiego

Cytuj:
W ankiecie są osobne pytania o każdy odcinek inwestycji, przy czym nie ma opcji wypowiedzenia się za zmnianą przekroju mostu - jest tylko opcja z pasami autobusowymi lub bez.


I to jest właśnie pokazywanie mieszkańcom gdzie miasto ich ma, w *****.

Komuś cholernie zależy żeby wepchnąć jak najwięcej pasów ruchu... Straszne.

Mieszkańcom trzeba uświadomić i przekonać że ta ulica i most nie będą tak wyglądały, że jest szansa na ulicę miejską, z tramwajami, chodnikami i rowerami, a dla samochodów tylko po jednym pasie. Szerokie chodniki, dużo przejść dla pieszych, wygodne przystanki i szybkie tramwaje oraz likwidacja jezdni przez wyspę centralną na Pl.Wilsona - to może tych ludzi przekonać i pokazać że może być lepiej, że ta trasa ma sens i jest potrzebna.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 28, 2016 10:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Żeby odpowiedzi z "dwoma pasami" się zgadzały na początku wspomniałem, że most powinien mieć po 1 pasie i 1 tram-bus-pasie. Wtedy odpowiedź, że jeden pas w danym kierunku ma być dla autobusów jest poprawna (:

Faktem jednak jest, że ankieta jest ewidentnie tendencyjna, zaś miasto chce co najwyżej delikatnie modyfikować projekt zamiast wyrzucić obecny do kosza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 02, 2016 17:31 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Efekta konsultacji:

http://konsultacje.um.warszawa.pl/aktua ... asinskiego

Moje żale do projektu po zmianach:

Plac Wilsona:

- brak wspólnego przystanku tramwajowego w stronę mostu;

- przystanek autobusowy w stronę mostu pozostaje w nowej, mniej dogodnej niż historyczna, lokalizacji;

- zamiast (części) tej jezdni serwisowej można było zrobić miejsca postojowe dostępne z jezdni i więcej zieleni. Na oko szpalery wyjdą dość szczerbate.

Węzeł z Wisłostradą:

- jezdnie wciąż bardzo rozsunięte, ciężko będzie przejść na raz;

- przeniesienie przystanków tramwajowych na wschodnią stronę węzła powoduje, że nie będą dostępne z dwóch stron;

- jeśli już przeniesiono przystanki, to można było zrobić bezkolizyjne zejście ze wschodnich krańców przystanków tramwajowych nad Wisłę;

- przejazd / przejście pod mostem wciąż ciasnym tunelem, co rozwali (przydusi) ciągłość bulwaru, z którego tak dumne jest miasto.

Jagiellońska:

- brak wspólnych przystanków tramwajowych w kierunku mostu i ronda Starzyńskiego;

- przejazd rowerowy między torowiskiem a jezdnią, co wymusi wielokrotne przecinanie torowiska i DDR po zachodniej stronie Jagiellońskiej;

- wciąż po 5 pasów na wlotach Jagiellońskiej;

- wciąż bardzo duże zajęcie terenu przez jezdnie serwisowe po stronie wschodniej, do tego niezgodne z warunkami technicznymi ich podłączenie do Jagiellońskiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 02, 2016 17:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
W sytuacji, gdy powstały nowe przystanki tramwajowe na Zoliborzu, parę przy Wisłostradzie należy sobie darować - nie wiadomo, komu by miały służyć, centrum olimpijskie generuje pasażerów ledwie na autobusowe NŻ.

Zbiorcze w stronę mostu miałyby sens, gdyby na most wjeżdżały linie z różnych kierunków. Tyle, że póki co będzie to pewnie jedna linia Annopol - Marymont, więc nie bardzo będzie co "zbierać". Docelowo, tj. jeśli powstaną przedłużenia na wschód i zachód, to może, ale do tego czasu nie ma sensu zatrzymywać tramwaju na wschodnim wylocie Wilsona.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 8:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... znego.html

Cytuj:
W sprawie kwatery stowarzyszenie zwróciło się do IPN-u, który po likwidacji ROPWiM przejął część jej zadań. - Poprosiliśmy prezydent Hannę Gronkiewicz-Waltz o poparcie tej inicjatywy - mówi prezes IPN-u Łukasz Kamiński. Zwraca uwagę, że są plany powiększenia cmentarza. - Szybko to jednak nie nastąpi, wymagana jest zmiana w planie miejscowym - mówi Agnieszka Kłąb, rzeczniczka ratusza.

Wiceprezydent Warszawy Jarosław Jóźwiak: - Wniosek o zmianę w planie już jest złożony. Do cmentarza przyłączony ma być fragment terenu tuż przy Trasie AK w miejscu, gdzie pierwotnie miała się z nią łączyć ul. Krasińskiego.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL