szmitek napisał(a):
Linia przez Skrzeszew jest planowana jako przyszłościowa, a modernizacje Legionowo - Nasielsk zaplanowano ukończyć 2010 roku. Trzeci tor przydałby się, aby odsegregować połączenia z lotniskiem Modlin w na Euro 2012.
Ale zdajesz sobie sprawę, że to co w tym podlinkowanym dokumencie, to do Euro 2012 nawet nie będzie zaprojektowane?
Poza tym nie fetyszyzowałbym tak tego Modlina, to nie Schiphol. Wiele lotnisk ma połączenie kolejowe co godzinę i wystarcza. Co więcej, żeby zapełnić pociąg, powinien on raczej jechać jako osobowy a nie non-stop i uzupełniać takt pociągów z Nasielska i Ciechanowa.
Bardzo orientacyjnie licząc, myślę, że na odcinku Legionowo - Nasielsk należałoby przewidzieć miejsce dla pociągów:
- Modlin Lotnisko: 2 / godzinę
- Nasielsk: 1 / godzinę
- Ciechanów: 1 / godzinę
W sumie da to takt co 15 minut w szczycie z Nowego Dworu - do tego w zupełności wystarczą dwa tory i jeszcze hohoho rezerwy zostanie.
Wszystko, co jedzie za Ciechanów (Gdańsk, Olsztyn, ale także Mława i Działdowo) należałoby wywalić na nową linię przez Skrzeszew.
Cytuj:
Lepszą stacją przesiadkową do linii metra będzie stacja Warszawa Stadion. Będzie tam większa częstotliwość pociągów metra, które będą przyjeżdżały zarówno od strony Bródna jak i Gocławia.
Pod warunkiem, że:
(a) jedziesz na Świętokrzyską, a nie np. na Targówek czy Nową Pragę;
(b) pociągi z Legionowa zmieszczą się na średnicy, gdzie już obecnie ledwo się Sulejówek z Otwockiem mieści.
Ale jeśli zostanie zrealizowany postulat wydłużenia II linii metra do Toruńskiej, to faktycznie nie jest to kluczowa sprawa.
W metro na Gocław niespecjalnie wierzę.
Wojtek napisał(a):
A ja naprzyklad proponowalbym radykalne wyburzenie lacznicy z Zachodniej do Gdanskiej, a zamiast tego wybudowanie podziemnej linii od Gdanskiej z wykorzystaniem dawnego toru odstawczego podmiejskich do Zegrza pod Al. Niepodleglosci z wielopoziomowa stacja Dworzec Centralny dalej pod Woloska i wlaczenie w tory linii radomskiej na wysokosci Woronicza.
Ooo... bardzo podobny pomysł kiedyś miałem. Lehrter Bahnhof Cię zainspirował?
Gdyby te wieśniackie Mariny i EkoParki nie zabudowały klina napowietrzającego, to odcinek od Woronicza do Rostafińskich wystarczyłoby w wykopie zrobić. Zastanawiałem się też nad prowadzeniem po estakadzie nad JP2 - w Dublinie to nie przeszkadza.
Z tym, że ja bym nie likwidował odcinka przez Wolę - to jest jednak nowe centrum Warszawy, mnóstwo ludzi tam dojeżdża do pracy i kolej może wypełnić lukę związaną z brakiem tramwaju na Prymasa Tysiąclecia. Pytanie jak zakończyć te linię -- czy skręcić na Warszawę Główną, czy może przejść nad / pod Warszawą Zachodnią i wjechać z pociągami na Ochotę. Tego w specyfikacji też nie ma.