zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Tiry na tory
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=382
Strona 5 z 5

Autor:  Monty B. Ike [ Śr cze 11, 2014 7:15 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

http://wawalove.pl/Intercity-wkracza-na ... ampaign=o2
Cytuj:
Do Białegostoku nie pojedziemy już pociągiem, tylko autobusem. Wszystko z powodu modernizacji linii kolejowej Rail Baltica. PKP PLK wchodzi z pracami na tory, ograniczając przepustowość linii. Przewoźnik w miejsce pociągów wprowadza autobusy.

Obrazek
Dyrechtórzy PKP wreszcie wpadli na pomysł, jak wejść w biznes drogowy... :mrgreen:

Autor:  Piwoslaw [ Śr cze 11, 2014 20:28 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

A potem IC powie, że pasażerowie wolą busy od pociągów, bo jest taniej i szybciej. I zacznie wycofywać się z torów...

Autor:  Monty B. Ike [ Śr cze 11, 2014 22:36 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

Piwoslaw napisał(a):
A potem IC powie, że pasażerowie wolą busy od pociągów, bo jest taniej i szybciej. I zacznie wycofywać się z torów...

Niestety wszystko do tego zmierza.
Widocznie w biznesie drogowym można robić lepsze przekręty...

Autor:  axxenfall [ Śr kwi 29, 2020 9:59 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

https://instytutsprawobywatelskich.pl/1 ... nieprawda/

Cytuj:
„Tiry na tory” przepraszają
1 samochód ciężarowy nie wpływa na nawierzchnię drogi tak, jak 160 000 aut osobowych. 1 tir wpływa na drogę tak, jak przejazd 3 200 000 aut osobowych.


(Więcej pod linkiem.)

Autor:  axxenfall [ Wt lis 30, 2021 13:47 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

Trudno się dziwić, że TIRy nie przenoszą się na tory, gdy mamy w PL jedne z najwyższych w Europie opłat za dostęp do torów dla pociągów towarowych:

https://events.railtech.com/wp-content/ ... ountry.pdf

PL 5,7 euro/pockm
Czechy 3,8 euro/pockm (przy okazji również 2,5-krotnie niższe opłaty dla poc. osobowych - 0,6 euro/pockm)
Niemcy 3 euro/pockm
Anglia 1,9 euro/pockm

Autor:  axxenfall [ Pn sty 17, 2022 16:48 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 79932.html

Cytuj:
Toruńska grupa intermodalna Laude zakłada spółkę zależną w Niemczech. Cel to uruchomienie pociągów intermodalnych między tym krajem a Polską i przejęcie części ładunków z transportu samochodowego. Jednocześnie firma zamierza przyciągnąć klientów drobnicowych – informuje „Puls Biznesu”.

Pomocy przy wejściu na rynek niemiecki udzielił – poprzez Fundusz Ekspansji Zagranicznej – Polski Fundusz Rozwoju. PFR TFI ma 49% udziałów w nowo powstałej spółce Laude Assets. Koszt całej inwestycji to – według Pulsu Biznesu – 22 mln euro. Dalsze 40 mln euro ma kosztować zakup sprzętu niezbędnego do wykonywania przewozów: kontenerów, ciężarówek i naczep. Transport samochodowy ma jednak być wykorzystywany tylko w dowozie ładunku na pierwszej i ostatniej mili.

Laude ma już spółki zależne na obszarze poradzieckim: w Rosji, Ukrainie i Kazachstanie. W połączeniu z nowo założoną Laude Assets pozwolą one na oferowanie kompleksowej usługi logistycznej na osi Wschód – Zachód. Długoterminowy wzrost popytu na kolejowe przewozy intermodalne, rozwój handlu internetowego, a z drugiej strony – proekologiczna polityka Unii Europejskiej tworzą dobrą koniunkturę dla takiej ekspansji.

Równie ważnym krokiem ma być dla firmy wprowadzenie nowej oferty dla klientów drobnicowych. Dotychczas Laude nastawiało się na obsługę dużych firm, zamawiających transport ładunków wypełniających całe składy. Nowa propozycja, znana pod nazwą Time for Revolution, ma być adresowana do nadawców mniejszych ładunków, składających się nawet z pojedynczego kontenera. Cena – według zapowiedzi Laude – ma być identyczna z kosztem jednostkowy za pojedynczy kontener przy zamówieniu całego pociągu. Z oferty będzie można skorzystać od czerwca bieżącego roku.

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/