http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... nicy_.htmlKrzysztof Śmietana napisał(a):
Spór o dojazd z Ursynowa do południowej obwodnicy. Jeden, czy dwa pasy?
08.06.2015 13:00
Gazeta Wyborcza
Czy planowany dojazd z centrum Ursynowa do południowej obwodnicy można zwęzić do jednego pasa? W ratuszu trwa spór o to, jak ma wyglądać jedna z ważniejszych ulic dzielnicy - Indiry Gandhi.
Już w wakacje drogowa dyrekcja chce podpisać umowy na budowę kolejnych odcinków południowej obwodnicy Warszawy. Pierwsze samochody mają za cztery lata pojechać ponaddwukilometrowym tunelem pod Ursynowem.
Przy okazji powstaną dwa wjazdy na ekspresówkę z tej dzielnicy. W stronę wschodnią, czyli w kierunku Wawra i wylotówki na Lublin, będzie można wjechać łącznikiem od ul. Rosoła. Z kolei w stronę zachodnią, w kierunku Ursusa i autostrady A2, będzie się wjeżdżać ze skrzyżowania Płaskowickiej i przedłużonej ul. Indiry Gandhi. Wcześniej ratusz musi jednak zbudować brakujący odcinek tej ostatniej ulicy (od Pileckiego do Płaskowickiej). Urzędnicy spierają się, jaką ma mieć szerokość. Dotychczas planowano tam dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (każdy po 3,5 m szerokości). Łukasz Puchalski, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego i rowerowy pełnomocnik ratusza, niedawno zaproponował zwężenie planowanej ulicy. Chciał, by kierowcom pozostawić po jednym pasie w każdą stronę, a na drugim wyznaczyć miejsca do parkowania i pas rowerowy. Argumentem za zwężeniem miało być zniechęcanie kierowców jadących południową obwodnicą do traktowania ul. Gandhi jako ulicy tranzytowej. Pojawiła się obawa, że przez środek Ursynowa zaczną przejeżdżać setki samochodów zmierzających dalej na Mokotów czy do innych dzielnic.
Po długich dyskusjach miejski inżynier ruchu Janusz Galas ostatecznie nie zgodził się jednak na zwężenie planowanego odcinka ul. Gandhi. - To będzie jeden z głównych dojazdów do obwodnicy z Ursynowa. Ma służyć przede wszystkim mieszkańcom tej dzielnicy. Ulica powinna mieć dwa pasy w jednym kierunku - mówi Tomasz Kunert z biura prasowego ratusza.
Tego samego zdania jest Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom. - Popieram wiele pomysłów pana Łukasza Puchalskiego. Tym razem jednak przesadził. Na ul. Gandhi żaden tranzyt nam nie grozi. Kierowcom jadącym do innych części Warszawy nie będzie się opłacało zjeżdżać z obwodnicy na tę ulicę, bo jest tam dużo sygnalizacji świetlnych, które zatrzymują ruch. Wygodniej będzie im skorzystać z szerszych ulic - Puławskiej czy Przyczółkowej w Wilanowie - zaznacza Chwiałkowski. Dodaje, że na zwężeniu ulicy Gandhi straciliby przede wszystkim ursynowianie. - Staliby tam w ogromnych korkach i narzekali, że ciężko jest dostać się do obwodnicy - przewiduje.
Na przedłużeniu ul. Gandhi zwężone za to zostaną pasy ruchu. - Będą miały po trzy metry, a nie trzy i pół. Dzięki temu ścieżka rowerowa zmieści się także po drugiej stronie ulicy - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Zapowiada, że w przyszłym roku powinna być gotowa aktualizacja projektu nowego odcinka ul. Gandhi. Wieloletni plan zakłada, że ulica powinna być gotowa w 2018 r.
W ramach budżetu partycypacyjnego pojawił się także pomysł, by zwęzić istniejący odcinek ul. Gandhi od Pileckiego do Rosoła. Jeden z mieszkańców proponował, by na drugim pasie (tak jak w pomyśle Puchalskiego dla nowego odcinka) wyznaczyć miejsca postojowe i pas rowerowy. Byłoby tam więcej drzew i nowe przejścia dla pieszych. W czasie weryfikacji pomysłu został on jednak odrzucony przez ZDM. To jeden z powodów: "Brak pomiaru natężeń ruchu samochodów oraz rowerzystów. (...). Bez powyższych danych nie można stwierdzić, jak ul. Gandhi będzie funkcjonowała przy jednym pasie ruchu".
Władze Ursynowa szykują właśnie inną inwestycję drogową w tym rejonie. W tym roku ma być zbudowana druga jezdnia ul. Pileckiego od Centrum Onkologii do Płaskowickiej. Powstaną cztery nowe sygnalizacje: przy jednym z wjazdów do Centrum Onkologii, na skrzyżowaniu z ul. Gandhi, przy Arenie Ursynów i na skrzyżowaniu z ul. Alternatywy. - Wszystkie powinny być zsynchronizowane tak, by istniała zielona fala - mówi burmistrz Ursynowa Robert Kempa.
Wiwat przepustowość!
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)