zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Studium komunikacyjne centrum Pragi
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=3227
Strona 1 z 1

Autor:  olek [ Cz sie 14, 2014 15:55 ]
Tytuł:  Studium komunikacyjne centrum Pragi

A właściwie "Studium zaspokojenia potrzeb ruchu pieszego oraz transportu publicznego w związku z rewitalizacją nabrzeży Wisły". Widzieli?

http://siskom.waw.pl/planistyka/warszaw ... _Wisly.pdf

Generalnie idzie w dobrym kierunku, bardziej odważnie niż wcześniejsze opracowanie Biura Inżynierii Transportu z Poznania:

http://siskom.waw.pl/wybrzeze-szczecinskie.htm#studium

które z kolei miało więcej sensu niż opracowania układu komunikacyjnego na potrzeby Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, które... itp. itd. Jeszcze ze trzy studia na ten temat, a będzie dobrze ;-)

Po pierwszym przejrzeniu:

- autorzy prognozują, że po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra i przywróceniu stałej organizacji ruchu natężenie ruchu na ul. Okrzei spadnie do 380 pojazdów na godzinę - czyli 1/3 przepustowości JEDNEGO pasa ruchu. Mimo to rekomendują utrzymanie na Okrzei stanu istniejącego (3 pasy ruchu) aż do ukończenia Trasy Świętokrzyskiej.

- promowane jest etapowanie domknięcia Obwodnicy Śródmiejskiej, przy czym I etap miałby być od Żaby do Trasy Świętokrzyskiej; to chyba na zamówienie polityczne, żeby wykazać że TŚ jest do czegoś potrzebna.

- autorzy uzasadniają niemożność ograniczenia roli Wybrzeża Helskiej na dzisiaj ruchem między Jagiellońską a Wałe Miedzeszyńskim. Sytuacja ma się poprawić po oddaniu ww. protezy (OŚ - TŚ). Tylko jaki kierowca będzie jechał takim wygibasem 7 km zamiast 3,5 km?

- proponuje się budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu pod mostem Śląsko-Dąbrowskim, a chwilę później - jej likwidację. Warto? Czy zakładamy, że jednak Obwodnica Śródmiejska nie powstanie i utrwalamy prowizorkę?

- w analizach pomijane jest powiązanie piesze i rowerowe w Parku Praskim od skrzyżowania Jagiellońska / Ratuszowa do placu Weteranów - weekendowo może i słabe, ale w dni powszednie w szczycie tamtędy pielgrzymki ciągną.

- nie jestem też przekonany do pomysłu pasów rowerowych na Jagiellońskiej (Solidarności - Zamoyskiego), bo to oznacza albo całkowite wywalenie parkowania, albo jego zorganizowanie na chodniku kosztem pieszych. Trasa rowerowa wysokiej jakości powinna powstać na Targowej, gdzie są hektary miejsca do dyspozycji, Jagiellońska może się obyć ruchem rowerów na zasadach ogólnych (ewentualnie kontrapasem przy zamianie na jednokierunkową).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/