zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
[pr] Niebezpieczny pył nad miastem http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=314 |
Strona 12 z 13 |
Autor: | Wojtek [ Śr lis 27, 2013 13:45 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
Nie plujcie tak na tę budowę obwodnic. To prawda, że to mżonka, ale w obydwu artykułach jest napisane, że konieczne jest równocześnie tworzenie stref z ograniczonym ruchem samochodów. Jedno z drugim dla większości obywateli tworzy parę, której możliwość rozłączenia jest niestety trudna do wytłumaczenia. Próbujemy, jak wiadomo, ale materia jest skomplikowana. |
Autor: | R2D2 [ Śr lis 27, 2013 14:42 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
Wojtek, jak tu nie pluć jak widzi się skutek budowy tych obwodnic, przykładowo: -mam sporo znajomych z okolic Milanówka i Grodziska pracujących w Warszawie. Kilka lat temu większość z nich jeździła pociągiem - nawet spora grupka pracująca na Służewcu pociągiem+tramwajem (bo na Służewiec pociągiem bezpośrednim oczywiście się nie da, a przesiadka na Zachodnim jest do bani). Po otwarciu A2 spora część przesiadła się do samochodów. Teraz po otwarciu super dojazdu autostradą-"obwodnicą" na Służewiec przesiadła się cała reszta - część nawet specjalnie kupiła drugie w gospodarstwie domowym auto. Tych ludzi nie zobaczysz już nigdy w pociągu do Warszawy. Oczywiście gdy już dojadą autostradą do miasta to nie parkują swoich aut na tej autostradzie tylko jadą miejskimi ulicami i uliczkami prosto pod drzwi biura gdzie parkują na najbliższym trawniku. Dla porównania - sam pracuję w Centrum. Dzięki wykopkom II linii metra spora część moich kolegów przesiadła się do zbiorkomu i jakoś docierają do pracy bez problemów, jednak gdy znów otwarta będzie Świętokrzyska /z szeroką Prostą/ to wrócą do swoich aut. Budowy KENu i planów poszerzania Wołoskiej czy budowy NSa to nawet nie skomentuję - i to wszystko WEWNĄTRZ "obwodnicy". EDIT: Pomimo budowy obwodnicy i przyjęciu Planu ochrony powietrza który niby zakłada rozwój infrastruktury rowerowej proponowany plan rozwoju Dróg rowerowych jest antyrozwojowy - planowane DdRy powstać maja kosztem chodników, a nie poprzez ograniczanie/spowalnianie ruchu na drogach generujących PM10 i reszte syfu. |
Autor: | axxenfall [ Śr lis 27, 2013 16:41 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
R2D2 napisał(a): Z analiz WIOŚ wynika, że stężenie pyłów może zostać ograniczone poprzez rozbudowę obwodnic oraz tworzenie stref z zakazem ruchu samochodów. Warto przytoczyć w tym miejscu mapkę przekroczeń w Warszawie, która pojawiła się w artykule na TVN: Jak widać, przekroczenia występują już teraz tam, gdzie planowana jest rozbudowa mniej lub bardziej tranzytowych obwodnic. Jedynym wyjątkiem jest Wilanów i Wawer, no ale nie mogą mieć za dobrze, to dostaną trochę więcej spalin. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | R2D2 [ Śr lis 27, 2013 17:22 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
axxenfall napisał(a): R2D2 napisał(a): Z analiz WIOŚ wynika, że stężenie pyłów może zostać ograniczone poprzez rozbudowę obwodnic oraz tworzenie stref z zakazem ruchu samochodów. Warto przytoczyć w tym miejscu mapkę przekroczeń w Warszawie, która pojawiła się w artykule na TVN: Jak widać, przekroczenia występują już teraz tam, gdzie planowana jest rozbudowa mniej lub bardziej tranzytowych obwodnic. Jedynym wyjątkiem jest Wilanów i Wawer, no ale nie mogą mieć za dobrze, to dostaną trochę więcej spalin. Pozdrawiam, Maciek "Puste miejsce" pomiędzy Włochami a Ursynowem też się załapie na zakreskowany obszar, może już w przyszłym roku. |
Autor: | Wojtek [ Śr lis 27, 2013 20:25 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
R2D2 ok - przyznaję rację. |
Autor: | R2D2 [ Cz gru 19, 2013 20:11 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 09139.html Cytuj: RAPORT NA TEMAT STANU ZDROWIA
Najdłużej żyją mieszkańcy Wilanowa i Wesołej (...) w Warszawie, znacznie częściej w porównaniu z resztą kraju, jako przyczynę zgonu wskazywano problemy układu oddechowego (8 proc.; wynik dla Polski to 5 proc.) (...) |
Autor: | R2D2 [ Pt gru 20, 2013 5:42 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
http://wyborcza.pl/1,75400,15168075,Z_p ... _razy.html |
Autor: | axxenfall [ Wt gru 08, 2015 9:51 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
http://urbnews.pl/delhi-zakazy-jazdy-sa ... yszczenie/ Wojciech Wojtowicz napisał(a): Delhi: Zakazy jazdy samochodem reakcją na zanieczyszczenie Władze indyjskiego Delhi zdecydowały o znacznym ograniczeniu liczby pojazdów na ulicach miasta z związku z zanieczyszczeniem powietrza. Każdy pojazd będzie mógł wyjechać na ulice co drugi dzień. To czy samochód może się poruszać po ulicach miasta zależeć będzie od numeru na tablicy rejestracyjnej pojazdu, a dokładnie od jego ostatniej cyfry i jej parzystości. Reguła nie ma byś stosowana w przypadku pojazdów transportu zbiorowego. Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu ruch ograniczony ma zostać o połowę co korzystnie wpłynąć ma na stan środowiska w mieście. Zmiany wprowadzone zostały przez zarządzającą miastem radę, w której większość stanowi partia Aam Aami zrzeszona wokół aktywisty Arvinda Kejriwala. Wejść w życie mają z dniem 1 stycznia 2016. Podobne rozwiązania przyjął w 2008 roku Pekin w związku z Igrzyskami Olimpijskimi. W 2014 roku na okres kilku dni ruch w podobny sposób ograniczyły władze Paryża. Polska - ni to Europa, ni to Azja. |
Autor: | axxenfall [ N sty 10, 2016 9:10 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
http://www.rp.pl/Gospodarka/301099973-C ... firmy.html Cytuj: Chiny walcząc ze smogiem zamykają firmy
publikacja: 09.01.2016 aktualizacja: 09.01.2016, 12:32 Władze w Pekinie postanowiły, że w ramach walki z zanieczyszczeniem powietrza w stolicy Chin zamkniętych zostanie 2,5 tys. małych firm, które emitowały do atmosfery dużą ilość szkodliwych substancji - poinformowała w sobotę agencja Xinhua. Wśród wytypowanych firm znalazły się m.in. restauracje, hotele czy warsztaty samochodowe. Zdaniem władz Pekinu to właśnie rosnąca liczba tego typu przedsięwzięć gospodarczych wpływa na poważne zanieczyszczenie powietrza w stolicy Chin. Wytypowane przedsiębiorstwa mają być zamknięte do końca 2016 roku. W 2017 roku ma być wyznaczona następna liczba małych firm, które będą zmuszone zakończyć działalność w stolicy. W zeszłym miesiącu w Pekinie ogłoszono "czerwony alert", czyli maksymalny, ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Ogłoszeniu alertu towarzyszyły nadzwyczajne środki ostrożności, m.in. ograniczania ruchu samochodów i zamykanie fabryk w celu zmniejszenia smogu. W sobotę chińskie ministerstwo środowiska ostrzegło, że w następnym tygodniu w Pekinie i prowincji Hopej spodziewany jest niebezpieczny poziom smogu. Po trzech dekadach dynamicznego rozwoju gospodarczego chińskie miasta należą do najbardziej zanieczyszczonych na świecie. Zaostrzono co prawda normy emisji spalin, inwestuje się w odnawialne źródła energii, ale 60 proc. wytwarzanej w kraju energii wciąż pochodzi z węgla. Smog bywa w Pekinie tak gęsty, że nie widać nawet budynków w najbliższej okolicy. Wychodząc na ulice, mieszkańcy nakładają na twarze maski ochronne. |
Autor: | axxenfall [ Śr lut 03, 2016 19:26 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Niebezpieczny pył nad miastem |
Jakub Chełmiński napisał(a): Zanieczyszczenie powietrza w Warszawie. Najgorzej jest w Wilanowie
[...] Tabela zawiera liczbę dni z przekroczonym dopuszczalnym poziomem pyłu PM10. Prawo pozwala na przekroczenie średniej dobowej przez 35 dni w roku. W 2014 r. w Wilanowie normę przekroczono aż 101 razy, czyli w ciągu prawie jednej trzeciej roku. To najgorszy wynik w całym województwie. W pierwszej trzydziestce zestawienia gmin na Mazowszu znajduje się aż 11 dzielnic Warszawy (są traktowane jak gminy), m.in. Praga-Północ (normy przekroczone 97 dni w roku), Białołęka (93), Bielany (92). Z tabeli wynika, że powietrze na Mokotowie jest tak samo złe (90 dni z przekroczoną normą) jak w ogrzewanym głównie węglem Otwocku. [...] Skąd więc taki smog akurat w Wilanowie, który leży nad Wisłą i raczej nie mieszkają tu biedni ludzie palący w piecach kiepskiej jakości węglem? - Też zwróciliśmy na to uwagę i dokładnie analizowaliśmy przypadek Wilanowa. Przekroczenia normy miały tam charakter punktowy i występowały tylko wzdłuż bardzo ruchliwej trasy wylotowej Powsińska, Wiertnicza, Przyczółkowa - uspokaja Krystyna Barańska. [...] Krystyna Barańska z WIOŚ do propozycji ustawienia tylu stacji podchodzi sceptycznie. - Nasz budżet ustala wojewoda. Brakuje nam etatów do obsługi punktów, które już mamy - mówi. |
Strona 12 z 13 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |