Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 12:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Moze da sie do czegos przyczepic, ze robia niezgodnie z planem?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 13:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
no co ty, obwodnice budują ;) było też o tym gdzie park&ride wybudowano i, że metro jest budowane itp. i, że przetarg na tabor tramwajowy będzie itp.
Najgorsze, że są to działania, które i tak by były realizowane i pop niczego tu nie zmienił.

jedyny pomysł jaki mam to aby wysyłać jedno pismo z pytaniem o jeden mały punkt programu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 13:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To moze inaczej. Trzeba sie ich spytac jakiego konkretnie obnizenia pylenia w obszarach narazonych spodziewaja sie po podanych tam inwestycjach? Trudny orzech...

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 14:28 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
jako laik mam pytanie...

powietrze w Warszawie mamy super (ja twierdzi pan dr) ale... z raportów wynika:
http://62.111.248.10/sojp2/?page=raport ... 01-04-2008

czyli np. normy "%LV" (czyli odniesienie zanotowanych wysokości stężeń do wartości odpowiednich obowiązujących w Polsce poziomów dopuszczalnych) są przez kilka dni (tu kwieczień) przekroczone powyżej 200%

a jednocześnie normy dla Polski mówią:
http://62.111.248.10/sojp2/index.php?pa ... puszczalne

że: Pył zawieszony PM10 (dla średnia 24-godzinna, D24)
Poziom dopuszczalny substancji w powietrzu - 50 µg/m3
może byc prekraczany max 35 razy w roku kalendarzowym...

więc normy zanieczyszczenia powietrza w Warszawie są przekraczane czy nie?

P.S. tak na szybko tylko w styczniu dla Warszawa-Komunikacujna naliczyłem ok 12 razy przekroczenie normy...
Pomijam fakt że mamy 3 stacje pomiarowe w Warszawie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 22:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Tak są przekraczane.
Ostatnio był artykuł w gazecie, że nie są nieprzekraczane - mija się to z prawdą jak sam widzisz.
Kolejna sprawa to tylko 3 stacje pomiarowe.
Brak też stacji w obszarach wskazywanych przez POP jako najbardziej zanieczyszczone obszary Warszawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 27, 2008 7:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
A może napisać jakieś sprostowanie do gazety? Może znalazł by sie jakiś fachowiec który poparłby odczyty z systemy monitoringu jakości powietrza :D swym autorytetem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 03, 2009 19:47 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): So sty 03, 2009 18:45
Posty: 3
Z punktu widzenia urzędników nic się nie dzieje :D . "Tylko" około 85.000 (SIC!) mieszkańców Warszawy ma zmniejszoną wydolność płuc (do około 20 lat na pewno umrze lub będzie na rentach III grupy-około 3500 mieszkańców-POCHP nie jest wyleczalne całkowicie nawet w początkowej postaci) :cry: , parę tysięcy choruje i umiera na raka, mieszkają i uczą się dzieci- szkoły w bezpośredniej bliskości ulic-(bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia) i kobiety w ciąży (wzrasta przyrost naturalny hohohoho, ale i umieralność niemowląt) :oops: ...alergie itd. z powodu zanieczyszcenia powietrza. Brak odpowiedniej ilości tlenu i zanieczyszczenia u Homo Sapiens obezwładnia cały organizm- jest czynnikiem promocyjnym w/w czynników(potrzebny wątrobie do utleniania np.konserwantów czy barwników). Wysysają go z naszego powietrza skutecznie samochody, więc stołeczność kosztuje nas ZYCIE!!! Większość z tych 85.000 ludzi w państwowej statystyce zgonów wyląduje jako ofiary 1001 zespołów chorobowych (każdy z nas jest jak łańcuch, który pęka w najsłabszym miejscu, lecz każdy w innym).
Jazda na rowereku pozwala wydostać się z toksycznego tunelu (w samochodzie w korku stężenia są do 6x większe).
Dzienikarze napiszą, że żaba ma sierść. :lol: NGO nie mają na to wpływu czy raczej pieniędzy na obalanie takiej "promocji ekologii". :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Też trochę pracujemy. Pozdrawiamy myślących.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 31, 2009 12:40 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 9:28
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Tak jak władze Warszawy i Państwowe ,realizują politykę Zrównowazonego Rozwoju w transporcie ,nie ma szans spełnienia Dyrektywy UE ? Co będzie dalej, gdy z obecna liczba 500 tys.pojazdów codziennie wjeżdzajacych do Warszawy ,dzięki nowym poszeżonym drogom,wiaduktom, megawezłom i autostradom,ma osiagnać 1mln pojazdów?

Zanieczyszczenie powietrza: Komisja wszczyna postępowanie przeciwko dziesięciu państwom członkowskim w związku z poziomem pyłu zawieszonego

--------------------------------------------------------------------------------

Reference: IP/09/174 Date: 29/01/2009


HTML: EN FR DE ES IT SW PT EL ET PL SL
PDF: EN FR DE ES IT SW PT EL ET PL SL
DOC: EN FR DE ES IT SW PT EL ET PL SL

IP/09/174

Bruksela, 29 stycznia 2009 r.

Zanieczyszczenie powietrza: Komisja wszczyna postępowanie przeciwko dziesięciu państwom członkowskim w związku z poziomem pyłu zawieszonego
Komisja Europejska została zmuszona do wszczęcia postępowania przeciwko dziesięciu państwom członkowskim w sprawie naruszenia przepisów określających normę UE dotyczącą zanieczyszczenia powietrza niebezpiecznym pyłem zawieszonym znanym jako PM10. Cząstki pyłu, emitowane głównie przez przemysł, pojazdy i domowe systemy grzewcze, mogą powodować astmę, schorzenia układu krążenia, nowotwór płuc i przedwczesną śmierć. Postępowanie Komisji jest konsekwencją wejścia w życie w czerwcu ubiegłego roku nowej dyrektywy UE w sprawie jakości powietrza, która zezwala państwom członkowskim na złożenie – w ograniczonym zakresie, na określonych warunkach i w odniesieniu do niektórych części kraju – wniosku o przedłużenie terminu przewidzianego na spełnienie obowiązującej od 2005 roku normy dotyczącej pyłu PM10 .
Stavros Dimas, komisarz UE ds. środowiska, powiedział: „Ponieważ zanieczyszczenie środowiska ma poważne konsekwencje dla zdrowia, spełnianie norm musi być naszym największym priorytetem. Chociaż nowa dyrektywa w sprawie jakości powietrza atmosferycznego i w sprawie czystszego powietrza dla Europy daje możliwość – jeżeli spełnione zostaną określone warunki – przedłużenia terminu osiągnięcia zgodności z normami, nie powinno to opóźnić wprowadzenia środków służących ograniczaniu zanieczyszczeń. Ważne jest również to, by normy były w pełni przestrzegane w przypadkach, w których przedłużenie terminu nie może być zastosowane. Przyznana państwom członkowskim elastyczność będzie zatem uzupełniona zdecydowanymi działaniami Komisji w zakresie egzekwowania przepisów”.

Pierwsze ostrzeżenie pisemne

W czerwcu ubiegłego roku Komisja zwróciła się do państw członkowskich z prośbą o informacje (zob. IP/08/1112), a następnie wysłała pisemne ostrzeżenia do dziesięciu państw członkowskich, które nie osiągnęły jeszcze zgodności z obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2005 r. normami dotyczącymi dopuszczalnych wartości stężenia pyłu PM10. Państwa członkowskie, które otrzymały ostrzeżenie to: Cypr, Estonia, Hiszpania, Niemcy, Polska, Portugalia, Słowenia, Szwecja, Włochy i Zjednoczone Królestwo. Przekroczenie dopuszczalnych wartości, o którym mowa w ostrzeżeniach, dotyczy 83 milionów ludzi w 132 różnych strefach, w których dokonuje się oceny jakości powietrza.

Powyższe państwa członkowskie nie złożyły wniosków o przedłużenie terminu na spełnienie norm we wszystkich strefach, w których dokonuje się oceny jakości powietrza i w których dopuszczalne wartości PM10 są nadal przekraczane. Nowa dyrektywa w sprawie jakości powietrza[1] (zob. MEMO07/571 i IP/08/570), która weszła w życie dnia 11 czerwca 2008 r., zezwala państwom członkowskim na złożenie – w ograniczonym zakresie i na określonych warunkach – wniosku o przedłużenie terminu na spełnienie normy dotyczącej pyłu PM10. Przedłużenie terminu będzie dotyczyło tylko tych stref, w których podjęto starania na rzecz osiągnięcia wartości docelowych w 2005 r., lecz ich osiągnięcie było niemożliwe ze względu na konkretne warunki zewnętrzne. Opracowując dla każdej strefy plan dotyczący jakości powietrza, państwa członkowskie muszą również wykazać, że normy zostaną spełnione przed upływem nowego terminu.

Do chwili obecnej wnioski o przedłużenie terminu w odniesieniu do wszystkich stref złożyło jedenaście państw członkowskich. Komisja sprawdza obecnie, czy wnioski te spełniają warunki przedłużenia, i podejmie decyzję o ewentualnym zgłoszeniu zastrzeżeń w ciągu dziewięciu miesięcy od daty otrzymania wniosku. Cztery państwa członkowskie – Niemcy, Polska, Hiszpania i Włochy – nie złożyły wniosków obejmujących wszystkie strefy, w których dokonuje się oceny jakości powietrza i w których przekroczone zostały dopuszczalne wartości.

Kilka innych państw członkowskich poinformowało Komisję, że przygotowuje plany dotyczące jakości powietrza dla stref, które nie spełniają norm, oraz że zamierza złożyć wnioski o przedłużenie terminu w ciągu najbliższych miesięcy.

Bułgaria i Rumunia zgłosiły przekroczenie norm po raz pierwszy w roku 2008. Przypomniano im o obowiązku spełnienia norm i poproszono je o złożenie do dnia 31 marca 2009 r. wniosków o przedłużenie terminu w odniesieniu do stref, w których nastąpiło przekroczenie norm.

Naruszenia norm i wnioski o przedłużenie terminu nie dotyczą czterech państw członkowskich. Finlandia i Litwa wykazały, że przekroczenia norm spowodowane są posypywaniem dróg piaskiem w zimie, na co dyrektywa wyraźnie zezwala, zaś Irlandia i Luksemburg jako jedyne spośród wszystkich państw członkowskich nie zgłosiły żadnych przypadków przekroczenia norm.

Normy PM10

Norma PM10 składa się z dwóch wartości dopuszczalnych:

stężenie o wysokości 50 mikrogramów (µg)/m3, mierzone w okresie 24 godzin; wartość ta może zostać przekroczona przez nie więcej niż 35 dni w roku kalendarzowym;
stężenie o wysokości 40 µg/m3, mierzone w okresie roku kalendarzowego; przekroczenie nie jest dopuszczalne.
Przebieg postępowania w sprawie naruszenia przepisów

Artykuł 226 Traktatu daje Komisji prawo do wszczęcia postępowania przeciwko państwu członkowskiemu, które nie przestrzega nałożonych na nie zobowiązań.

Jeżeli Komisja uzna, że mogło dojść do naruszenia prawa wspólnotowego, które uzasadnia wszczęcie postępowania w sprawie naruszenia przepisów, kieruje do danego państwa członkowskiego tzw. „wezwanie do usunięcia uchybienia” (pierwsze pisemne ostrzeżenie), w którym zwraca się o przedstawienie uwag w określonym terminie, wynoszącym zazwyczaj dwa miesiące.

W zależności od otrzymanych wyjaśnień bądź w przypadku braku odpowiedzi ze strony państwa członkowskiego, Komisja może skierować do tego państwa tzw. „uzasadnioną opinię” (ostatnie pisemne ostrzeżenie). W opinii tej, w sposób jednoznaczny i ostateczny, przedstawiane są przesłanki, na podstawie których Komisja formułuje zarzut naruszenia prawa wspólnotowego i państwo członkowskie wzywane jest do zastosowania się do zaleceń opinii w określonym terminie, wynoszącym zazwyczaj dwa miesiące.

Jeśli państwo członkowskie nie zastosuje się do zaleceń „uzasadnionej opinii”, Komisja może wnieść sprawę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Jeśli Trybunał Sprawiedliwości stwierdzi, że nastąpiło naruszenie Traktatu, państwo członkowskie, które naruszyło przepisy, zobowiązane jest zastosować niezbędne środki w celu ich przestrzegania.

Artykuł 228 Traktatu daje Komisji prawo do podjęcia działań wobec państwa członkowskiego, które nie zastosowało się do orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Artykuł ten daje również Komisji prawo do wystąpienia do Trybunału z wnioskiem o nałożenie na państwo członkowskie kary pieniężnej.

Ogólne dane statystyczne dotyczące naruszeń przepisów znajdują się na stronie:
http://ec.europa.eu/environment/legal/i ... ion_en.htm

Informacje na temat orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości:

http://curia.eu.int/en/content/juris/index.htm

Więcej informacji:

Lista stref, w których normy zostały przekroczone, w podziale na poszczególne państwa członkowskie:

http://ec.europa.eu/environment/air/qua ... dances.htm

Przedłużenie terminu:

http://ec.europa.eu/environment/air/qua ... nsions.htm


--------------------------------------------------------------------------------

[1]Dyrektywa 2008/50 /WE

_________________
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 31, 2009 14:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jeśli Papcia pamięć nie myli... widział on PL - Polska w tej informacji. Bacik kręci się...

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 15:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
A tymczasem u sąsiadów:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... a_nie.html

Wybierasz się do Niemiec? Samochodem do miasta nie wjedziesz
Monika Greszta2009-02-06, ostatnia aktualizacja 19 minut temu
Od 1 stycznia tego roku w większości niemieckich miast obowiązują tzw. "strefy ekologiczne", czyli obszary w centrum podlegające szczególnej ochronie. Żeby się do nich dostać trzeba posiadać specjalną plakietkę, świadczącą o niskiej emisji spalin. To nie wszystko - samochody ciężarowe w dużym stopniu zanieczyszczające środowisko, będą musiały płacić dwa razy więcej za korzystanie z niemieckich autostrad. Czy doprowadzi to do ruiny polskie firmy transportowe i skomplikuje życie polskim kierowcom?
Jeszcze rok temu "strefy ekologiczne" istniały tylko w Berlinie, Kolonii i Hanowerze. Dziś obowiązują już w 31 niemieckich miastach, takich jak Frankfurt, Stuttgart, Monachium, Dortmund, Brema czy Ulm, a planuje się stworzenie 16 kolejnych.

Jednocześnie, system plakietek w niektórych "strefach ekologicznych" stał się bardziej restrykcyjny. Do Hanoweru, do którego do tej pory mogły wjechać samochody z plakietką w każdym kolorze (zielony, żółty, czerwony), a zatrzymywano jedynie te bez plakietek, dziś wpuszcza się tylko pojazdy oznakowane zieloną i żółtą naklejką, a za rok pozwolenie na wjazd będą miały jedynie auta z kolorem zielonym. Pozostałe zostaną całkowicie wyłączone z ruchu miejskiego.

Niemieckie przepisy zmieniają się bardzo szybko i różnią w zależności od miasta i landu. Stąd wielu polskich kierowców o nich nie wie. Może się więc okazać, że chcąc odwiedzić rodzinę w Berlinie, lub jadąc na targi do Hannoveru, będą musieli zostawić samochód na obrzeżach miasta, a do centrum, gdzie można wyrobić plakietkę, dojechać autobusem.

Plakietki wydawane są w urzędach dzielnicowych i berlińskich wydziałach komunikacji na podstawie dowodu rejestracyjnego. Kosztują 5,5 euro (ok. 26 zł) i są ważne bezterminowo na terenie całych Niemiec. Można je kupić także na stacjach diagnostycznych, ale wówczas ich cena może być wyższa. Na nowych przepisach korzystają też polskie firmy, oferując wyrobienie plakietki za 50-150 zł.

Nie każdy jednak otrzyma wymarzoną plakietkę koloru zielonego. W przypadku pojazdów z silnikiem diesla dostaną ją tylko te, spełniające normę EURO 4 (lub EURO 3 wyposażone w filtr cząstek stałych), a w przypadku pojazdów z silnikiem benzynowym - samochody o normie od EURO 1 wzwyż. W praktyce oznacza to, że wkrótce na wjazd do centrum nie będą mogły liczyć samochody z silnikiem diesla, chyba że mają mniej niż 3 lata i zamontowany filtr cząstek stałych, oraz samochody benzynowe, które mają ponad 16 lat i nie posiadają katalizatora.

Jeśli kierowcy, mimo zakazu, wjadą do "strefy ekologicznej" bez plakietki, grozi im kara w wysokości 40 euro (ok. 187 zł) i jeden punkt karny.

Myto wykończy polskich przewoźników?

Od 1 stycznia 2009 roku wzrosła też opłata za korzystanie z niemieckich autostrad, czyli tzw. myto. Dotyczy ona jedynie samochodów ciężarowych (od 12,5 t wzwyż). W zależności od klasy EURO, jaką posiada samochód, opłata ta wzrasta od 40 do nawet 89 proc. Im niższa klasa EURO, tym więcej trzeba będzie zapłacić.

- Nowe przepisy uderzą w polskie firmy transportowe, które w większości dysponują samochodami o normie EURO 2 i EURO 3 - tłumaczy Maciej Jerzak, prezes polskiej firmy transportowej. - Jeśli samochód posiada normę EURO 2, przewoźnik będzie musiał zapłacić za korzystanie z niemieckich autostrad 86 proc. więcej, czyli zamiast 15,5 eurocenta (72 gr) za kilometr, jak było do tej pory, aż 28,8 eurocenta (1,34 zł) za kilometr.

W takiej sytuacji właściciele firm transportowych mają trzy wyjścia. Po pierwsze mogą wymienić część swojego taboru, tak aby nowe samochody spełniały wymogi klasy EURO 4 lub 5. To jednak kosztowna inwestycja. Kupno nowego samochodu ciężarowego to przedsięwzięcie rzędu 400 000 zł. Jeśli więc większość samochodów, jakimi dysponuje firma wymagałaby wymiany, koszty takiej operacji mogłyby okazać się zbyt wysokie, a przez to cała operacja nieopłacalna.

Drugim wyjściem jest założenie w samochodach o normie EURO 3 lub 2 filtra cząstek stałych. Nie jest to również tanie rozwiązanie. Filtr do ciężarówki kosztuje średnio 7 500 euro (ok. 35 000 zł). Trudno więc oczekiwać, że firmy zaczną masowo instalować je w swoich samochodach. Sebastian Borges z firmy produkującej filtry zapewnia jednak, że taki wydatek się opłaca. - Założenie filtra pozwala zaoszczędzić 8,4 eurocenta na kilometrze autostrady. Przy założeniu, że samochód pokonuje rocznie 150 000 km i posiada normę EURO 2, to zakładając filtr można rocznie zaoszczędzić 12 600 euro (ok. 59 000 zł).

Ostatnie wyjście to zignorowanie wymogów emisji spalin i płacenie wyższego myta. Zakładając, jak wyżej, że samochód pokonuje rocznie 150 000 km i posiada normę EURO 2, (w przypadku której opłata za korzystanie z autostrady wynosi 28,8 eurocenta), to koszt rocznych przejazdów niemieckimi autostradami jednego samochodu będzie wynosił aż 43 200 euro (ok. 200 000 zł), czyli połowę ceny nowego samochodu. Poza tym samochody ciężarowe o normie EURO 2 (czyli posiadające czerwoną plakietkę) nie wjadą do większości niemieckich miast, co stwarza dodatkowe problemy przy załadunku lub rozładunku towaru.

Niezależnie od tego, jakie rozwiązanie wybierze firma przewozowa, musi liczyć się z zwiększeniem kosztów, którymi obciąży kontrahentów. A to oznacza, że możemy spodziewać się wzrostu cen towarów sprowadzanych z Niemiec lub innych krajów Europy Zachodniej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL