Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 31, 2007 10:57 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So kwi 21, 2007 12:28
Posty: 36
Panowie psokojnie... Może za 10 lat, jak im benzynka podrożeje wielkim skokiem, to się przebudzą ze snu niedźwiedziego i zaczną myśleć głowami, a nie innymi częściami ciała.

Jak na razie to >95% osób, z ktorymi mozna by porozmawiać o ograniczaniu transportu samochodowego w mieście to ludzie, które same są wożone SAMOCHODAMI lub nimi sie poruszają, więc NIGDY nie pozwolą na ograniczenie swoich własnych wygód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 31, 2007 11:03 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 14:04
Posty: 120
Lokalizacja: Bytom
..no właśnie wygoda. To słowo klucz o którym trzeba pamiętać propagując zmianę polityki transportowej. Jak pogodzić wygodę z ta zmianą już było więc się nie będę powtarzał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 04, 2007 22:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
Melania napisał(a):
olek napisał(a):
Dopiero gdy oficjalnie zwróciliśmy im na to uwagę, zmienili skalę barw - stężenia powyżej 50 µg/m3 zaczęły być oznaczane kolorem czerwonym (symbolizującym 'bardzo wysokie' stężenie).


A, to moze dlatego wreszcie jakis dziennikarz zauwazyl ze mamy pewien problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 04, 2007 22:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
Cytuj:
Inspektorzy wskazali jednak strefy, które należałoby objąć specjalnymi programami ochrony powietrza. Są to rejony: al. Niepodległości (obszar w promieniu 1,2 km), Kruczej i Al. Jerozolimskich (5 km), Kondratowicza (0,5 km), Anieli Krzywoń (1 km), Bernardyńskiej (1 km), Żelaznej (1 km), Wokalnej (2 km) oraz Żagańskiej (1 km).


Nie wiem czy sie smiac, czy plakac. Przeciez te obszary to sa wokol stacji pomiarowych. Czyli tam gdzie akurat nie ma stacji powietrze jest czyste? Zeby nie miec temperatry wystarczy zbic termometr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 04, 2007 22:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Albo ignorancja, albo celowe wprowadzanie w blad, albo po prostu tak dobrze wykształceni są polscy dziennikarze. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 8:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Cytuj:
Powietrzem w stolicy trudno się oddycha

autor: TOMASZ KUNERT, ASAB, mz, 2007-08-20, Ostatnia aktualizacja: 2007-08-20

Stężenie pyłu i kurzu przekracza wszelkie normy. Wojewoda chce ograniczyć ruch samochodów. Najbardziej zanieczyszczonym powietrzem oddychają mieszkańcy Ursusa, Włoch i Śródmieścia. Najczystszym – Wilanowa i Wawra.

Mapę zanieczyszczenia powietrza przygotowała firma wynajęta przez wojewodę. Na podstawie ustawy o ochronie środowiska był on zobowiązany do przygotowania dla powiatów i aglomeracji, w których przekroczone są normy, programów ochrony. Warszawa taki plan ma już gotowy. Ale czy realny?

Pył i kurz

W Warszawie przekroczone zostały normy stężenia dwutlenku azotu oraz tzw. pyłu zawieszonego PM10. Ten pierwszy to groźny związek chemiczny, jego norma została przekroczona w alei Niepodległości, a na terenie całego Śródmieścia jest na granicy normy. Źródłem tego związku są głównie spaliny samochodowe, obszary o dużym stężeniu to główne ciągi komunikacyjne, po których jeżdżą autobusy, a także miejsca, w których tworzą się korki.

Pył zawieszony PM10 to natomiast kurz unoszący się w powietrzu, w którym jest np. pył ze startych opon samochodowych, zużywających się klocków hamulcowych, a także spalin z kotłowni i pieców węglowych. Mamy go w Warszawie najwięcej – normy są przekroczne aż w siedmiu punktach pomiarowych: przy Białobrzeskiej, al. Niepodległości, Tołstoja, Żegańskiej, Alejach Jerozolimskich, Kruczej i Nowoursynowskiej. Obszary, które są nim zanieczyszczone, to okolice Armii Ludowej – od Waryńskiego do zjazdów na Wisłostradę, Chałubińskiego – od Śliskiej do Nowogrodzkiej, okolice Targowej – od Wileńskiej do Sokolej. Także spory obszar Włoch (ograniczony ulicami Kleszczową, Płomyka, Potrzebną, Nike, Rybnicką) oraz Ursusa – teren wyznaczony orientacyjnie ulicami Bodycha, Tomcia Palucha, Lalki, Orląt Lwowskich i Rumiankową.

Co trzeba zmienić

– W rozporządzeniu dajemy wskazówki, jak Warszawa może osiągnąć poprawę jakości powietrza – mówi Marta Bonarowska, kierownik Oddziału Ochrony Powietrza urzędu wojewódzkiego.

Plan ma zostać wprowadzony w latach 2008-2015. Właśnie został skierowany na konsultacje do urzędu miasta.

– To, co przedstawił wojewoda, to dopiero projekt, dlatego za wcześnie, żeby go komentować – uważa Arkadiusz Drewniak, zastępca dyrektora Biura Ochrony Środowiska.

Władze Warszawy będą miały o czym dyskutować, bo wojewoda chce, aby miasto zrobiło to, z czym boryka się od lat. Ruch samochodowy powinien być wyprowadzony z centrum obwodnicami – śródmiejską i miejską. Poruszanie się musi usprawnić zintegrowany system sterowania ruchem, a podstawowym środkiem komunikacji mają zostać pojazdy szynowe. Władze miasta powinny promować transport publiczny, m.in. przez odpowiednią taryfę przewozową, budować ścieżki rowerowe, rozbudowywać strefy płatnego parkowania, a także wprowadzić strefy z zakazami ruchu. Konieczne jest także likwidowanie ogrzewania węglowego i podłączanie domów do miejskiej sieci ciepłowniczej.


Komentarz: znowu głodne kawałki o ogrzewaniu węglowym. Poza tym ciekawe, co dadzą te mityczne obwodnice, skoro tam, gdzie już są (Armii Ludowej) zanieczyszczenie PM10 jest największe. No, a Ursus i Włochy to dopiero odetchną świeżym powietrzem, jak do istniejącego przekroczenia norm dołoży im się A2 na estakadzie...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 19:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Na razie niestety jest w Polsce mały poziom świadomości ekologicznej itp.
ale w przyszłości regulacje prawne (głównie po roku 2013) jak i zmiany w społeczeństwie spowodują, że kwestie dużych zanieczyszczeń i hałasu generowanych przez transport indywidualny spwodują ogromny rozwój transportu publicznego w miastach i powstanie tzw. zielonych miast bazujących na transporcie publicznym oraz rowerowym.

Reasumując: regulacje prawne dla hałasu i zanieczyszczeń = ogromny rozwój transportu publicznego i rowerowego w miastach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 23, 2007 8:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
I wydało się.

Już od ponad tygodnia konsultowany jest program ochrony powietrza w Warszawie. Ogloszenie jest na stronie Urzedu Wojewódzkiego:
http://bip.mazowieckie.pl/news.php?id=9017

Gdyby sie prasa się tym bardziej nie zainteresowala pies z kulawą noga, by o tym nie wiedział. Tak działa konwencja z Aarhus w Polsce - ogloszenia tylko w internecie i na tablicy ogloszeń, więc praktycznie nikt o tym nie wie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 23, 2007 10:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Plan działań to masło maślane, budowa obwodnic nic nie da tym bardziej, że największe stężenia są wzdłuż Armii Ludowej i to stężenie powoduje groźne dla życia stężenie pyłów w centrum. Dla mnie jedyne sensowne rozwiązanie to ograniczenie ruchu na Armii Ludowej poprzez ograniczenie prędkości oraz budowę na środkowych pasach wyznaczonego torowiska tramwajowego. Taki szybki tramwaj by kursował PKP Wawer - Ostrobramska - Armii Ludowej - Wawelska - dworzec Zachodni. Odnośnie Targowej na Pradze to już w programie Hanny Gronkiewicz był punkt aby zamienić tą ulicę w deptak. Mogą tam powstać boiska, targ, park...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 23, 2007 13:28 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
HGW jeszcze w kampanii wyborczej stwierdziła, że projekt mostu Krasińskiego jest nie do zaakceptowania, bo będą się na nim tworzyć korki, ale po wygranych wyborach jakoś przestało jej to przeszkadzać (nie wspominając o Czajce), więc i deklaracje w sprawie Targowej lepiej potraktować z dużą ostrożnością. Ale pomysł deptaka jak najbardziej popieram. Przedzieranie się tymi wąskimi chodnikami to udręka. I z przejścia podziemnego przy poczcie usunęłabym te sklepiki, bo tłok tam zawsze okrutny. Ale gdyby był deptak, i tego problemu by nie było...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL