Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 17, 2007 20:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://www.rp.pl/artykul/5,75993.html
UE: Nowe normy zanieczyszczenia powietrza
amk 11-12-2007, ostatnia aktualizacja 11-12-2007 14:51

Parlament Europejski (PE) ostatecznie zatwierdził dziś nowe regulacje dotyczące czystości powietrza w UE, łagodząc część propozycji Komisji Europejskiej. Polska i tak może mieć trudności z wprowadzeniem tych przepisów.

Szacuje się, że rocznie w Unii Europejskiej na choroby spowodowane zanieczyszczeniem powietrza umiera ok. 350 tys. osób. By z tym walczyć, KE zaproponowała w 2005 roku dyrektywę zaostrzającą obecne przepisy dotyczące limitów zawartości groźnych cząsteczek w powietrzu, w tym najbardziej szkodliwych pyłów o wielkości do 2,5 mikronów (PM2,5)*.

KE spodziewa się, że dzięki tym nowym restrykcjom nałożonym na przemysł i transport, które emitują szkodliwe tlenki azotu, dwutlenek siarki i amoniak, można aż o 60 tys. obniżyć liczbę zgonów w ciągu roku i zaoszczędzić w ochronie zdrowia ok. 42 mld euro.

Według przyjętej przez eurodeputowanych dyrektywy, dopuszczalny poziom koncentracji największych cząstek (PM10) pyłów ma wynieść 40 mikrogramów na metr sześcienny rocznie, począwszy od roku 2010. Jednocześnie eurodeputowani dopuścili przekraczanie limitów koncentracji PM10 w poszczególnych miastach albo strefach przemysłowych przez 35 dni w roku. Dali też dodatkowe trzy lata na sprostanie tym kryteriom na poszczególnych obszarach, jak aglomeracja śląska, gdzie zanieczyszczenie jest bardzo wysokie.
Źródło : PAP

------------------------------------------------------
Dziś w Warszawie: PM10 - prawie 100mikrogramów / metr^3 :shock:
http://62.111.248.10/sojp2/?page=raport-godzinowy&data=17-12-2007&site_id=11&csq_id=1414&dane=w2

*PM2.5 na wszelki wypadek nie mierzymy. :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 18, 2008 9:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Szukając mapek zanieczyszczenia powietrza w Warszawie znalazłem taką publikację wydaną przez WIOŚ:

http://62.111.248.10/sojp2/uploads/33.pdf

a w środku "Przyczyny przekroczeń":

Cytuj:
emisja zanieczyszczeń ze źródeł punktowych:
• duże zakłady przemysłowe i energetycznego
spalania paliw,
• lokalne kotłownie komunalne i zakładowe
opalane węglem, nie posiadające urządzeń do
ochrony powietrza,

❷ emisja zanieczyszczeń ze źródeł
powierzchniowych:
• komunalno-bytowych,
• technologicznych,

❸ emisja ze źródeł liniowych - komunikacja:
• brak obwodnic miast,
• przestarzałe technicznie pojazdy,
• zły stan nawierzchni dróg,


❹ napływ zanieczyszczeń spoza granic województwa
lub kraju,
❺ emisja wtórna powstająca w atmosferze w wyniku
reakcji i procesów zachodzących przy transporcie
na większe odległości gazów SO2, NOx, NH3 oraz
LZO (lotne związki organiczne),
❻ warunki meteorologiczne: długie mroźne zimy,
upalne lata bez opadów,
❼ podrywanie pyłu ze źle zagospodarowanych ulic
i placów.


I już wiem jak poprawić jakość powietrza - wybudować obwodnice - zwłaszcza takie w wykonaniu warszawskim - obniżyć ceny nowych aut i wyremontować drogi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 18, 2008 11:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Oczywiście społeczeństwo dowiaduje się ostatnie, że taki program już jest i to od grudnia! Uwzględnili cośkolwiek naszych wniosków. Dla mnie największą żenadą jest, że nie wpisali do programu żadnych inwestycji w transport publiczny, bo tego właśnie nie uwzględnili.

http://www.bip.mazovia.pl/?a=news&id=4792

Do tego bałagan kompetencyjny - teraz zajmuje się tym programem Marszałek, a nie Wojewoda. Według mnie to niezbyt dobrze wróży, ale tfu, tfu.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 08, 2008 23:44 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
http://www.bip.mazovia.pl/news_pliki/1/1920.pdf - strona 9, nie jest źle, jest to rozporządzenie na, które można się powoływać, później jest jeszcze troche ciekawego od 34 strony. Punkt ze strony 34 przeczy budowie trasy Krasińskiego i mostu:


Cytuj:
....Załcznik nr 1
do rozporzdzenia Nr 67
Wojewody Mazowieckiego
z dnia 24 grudnia 2007 roku
Podstawowe kierunki działa zmierzajcych do przywracania poziomów dopuszczalnych
pyłu zawieszonego PM10 i dwutlenku azotu:
1) W zakresie ograniczania emisji liniowej (komunikacyjnej):
a) całociowe, zintegrowane planowanie rozwoju systemu transportu w aglomeracji
warszawskiej,
b) zintegrowany system kierowania ruchem ulicznym (zwikszanie płynnoci ruchu,
ograniczanie tworzenia „korków”, tworzenie stref "uspokojenia ruchu" do prdkoci
maksymalnie 30 km/h, uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej poprzez wydzielanie
dla niej osobnych pasów ruchu),
c) budowa obwodnic drogowych miasta oraz połcze promienistych pomidzy nimi,
kierowanie ruchu tranzytowego z ominiciem miasta,
d) tworzenie stref z zakazem ruchu samochodów,
e) tworzenie stref z zakazem ruchu okrelonych typów pojazdów, w szczególnoci
pojazdów ci kich,
f) podział miasta na strefy w zale noci od jakoci paliwa spalanego w pojazdach,
g) rozwój systemu transportu publicznego, w szczególnoci szynowych systemów
transportu zbiorowego (miejskie i podmiejskie linie tramwajowe, system Parkuj
i Jed, metro, szybka kolej miejska),
h) polityka cenowa opłat za przejazdy zachcajca do korzystania z systemu transportu
publicznego (np. uzale nienie stawki opłaty za parkowanie od ceny biletu
jednorazowego, normalnego komunikacji miejskiej; wprowadzenie opłaty za wjazd
samochodem do strefy ródmiejskiej),
i) organizacja systemu bezpiecznych parkingów na obrze ach miasta oraz w okolicy
wzłów obwodnic miasta wraz z zapewnieniem obsługi tanim transportem zbiorowym
do centrum miasta,
j) tworzenie systemu cie ek rowerowych,
k) tworzenie systemu płatnego parkowania w miecie,
l) wprowadzanie nowych niskoemisyjnych paliw i technologii, szczególnie w systemie
transportu publicznego i słu b miejskich,...


Ostatnio edytowano Śr kwi 09, 2008 22:46 przez Hubert Pollak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 09, 2008 12:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
budowa obwodnic drogowych miasta oraz połcze promienistych pomidzy nimi,
kierowanie ruchu tranzytowego z ominiciem miasta,


To skoro już o tym gadamy to ten punkt jest niestety podejrzany. Ja podejrzewam, że wbrew obowiązującej polityce transportowej (zakaz poszerzania ulic do centrum) został dopisany na wniosek władz m.st. Warszawy. Drogi promieniste między obwodnicami, to właśnie te prowadzące do centrum!. Można by wniosek o informację publiczną skierować do władz miasta, jakie miały uwagi. Generalnie uwala nam to silny argument.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 09, 2008 15:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
budowa obwodnic drogowych miasta oraz połcze promienistych pomidzy nimi,
kierowanie ruchu tranzytowego z ominiciem miasta,


To skoro już o tym gadamy to ten punkt jest niestety podejrzany. Ja podejrzewam, że wbrew obowiązującej polityce transportowej (zakaz poszerzania ulic do centrum) został dopisany na wniosek władz m.st. Warszawy. Drogi promieniste między obwodnicami, to właśnie te prowadzące do centrum!. Można by wniosek o informację publiczną skierować do władz miasta, jakie miały uwagi. Generalnie uwala nam to silny argument.


Całe szczęście nie przez centrum, czyli na podstawie tego rozporządzenia można domagać się dużego ograniczenia ruchu samochodowego tylko wewnątrz obwodnicy śródmiejskiej. Czyli np. Andersa może być tylko poszerzona na odcinku do wiaduktu, dalej już nie bo będzie złamaniem tego rozporządzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 28, 2008 11:01 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
UE przyjęła nową dyrektywę, by zapewnić czystsze powietrze
2008-04-14 15:55

14.04.2008 Bruksela (PAP) - Unia Europejska przyjęła w poniedziałek nową dyrektywę w sprawie jakości powietrza, zaostrzając obecne przepisy dotyczące limitów zawartości w powietrzu cząsteczek niebezpiecznych dla zdrowia.

Polska może mieć trudności z wprowadzeniem tych przepisów.

"Unia Europejska uczyniła w dniu dzisiejszym decydujący krok w walce z najważniejszą przyczyną problemów związanych ze środowiskiem naturalnym i zdrowiem" - napisał w oświadczeniu komisarz ds. ochrony środowiska Stawros Dimas.

Szacuje się, że rocznie w Unii Europejskiej na choroby spowodowane zanieczyszczeniem powietrza umiera ok. 350 tys. osób. Aby z tym walczyć, Komisja Europejska (KE) zaproponowała w 2005 roku dyrektywę zaostrzającą obecne przepisy dotyczące limitów zawartości groźnych cząsteczek w powietrzu. Chodzi o zanieczyszczenia pochodzących z przemysłu, silników samochodowych, czy elektrociepłowni, w tym najbardziej szkodliwych pyłów (tzw. aerozoli atmosferycznych) o wielkości do 2,5 mikronów (PM2,5).

"Obywatele Europy niepokoją się zanieczyszczeniem powietrza. Nowa dyrektywa w sprawie jakości powietrza wychodzi naprzeciw tym obawom poprzez ustanowienie ambitnych, lecz realistycznych norm dotyczących zanieczyszczenia pyłem PM2,5 w Unii Europejskiej" - przekonywał Dimas.

Zgodnie z dyrektywą, państwa członkowskie są zobowiązane do zmniejszenia do 2020 roku narażenia na działanie pyłu PM2,5 na obszarach miejskich średnio o 20 proc. w porównaniu z poziomem z roku 2010. Na obszarach tych poziom narażenia należy zredukować do 2015 roku do wartości poniżej 20 mikrogramów/m3.

Na całym swoim terytorium UE państwa członkowskie będą zmuszone do przestrzegania dopuszczalnej wartości dla PM2,5 wynoszącej maksymalnie 25 mikrogramów/m3. Wartość tą należy osiągnąć do 2015 roku, a w miarę możliwości nawet do 2010 roku.

Podczas przedłużających się prac legislacyjnych europosłowie opowiadali się za złagodzeniem restrykcji, co zostało surowo skrytykowane przez KE jako uleganie naciskom lobby przemysłowego. Na alarm bili także ekolodzy, twierdząc, że już normy przewidziane w projekcie dyrektywy były daleko bardziej liberalne od wyznaczonych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO), czy obowiązujących w USA, a europarlamentarzyści w porozumieniu z rządami UE jeszcze je złagodzili.

Zgodnie z dyrektywą, maksymalny poziom koncentracji PM2,5 ma wynosić 25 mikrogramów/m3 od roku 2010, przy czym pułap ten stanie się prawnie wiążący dopiero od roku 2015. Tymczasem WHO zaleca maksymalnie 10 mikrogramów, zaś w USA obowiązuje limit 15 mikrogramów.

Ostatecznie PE udało się złagodzić przepisy, wprowadzając m.in. dodatkowe trzy lata na sprostanie nowym kryteriom na poszczególnych obszarach (połowa roku 2011), takim jak aglomeracja śląska, gdzie zanieczyszczenie jest bardzo wysokie.

Podczas prac legislacyjnych polski rząd oraz polscy europosłowie wskazywali, że Polski nie stać będzie na spełnienie wymogów nowej dyrektywy, szacując koszt niezbędnych inwestycji na 50 mld złotych.

Na podstawie danych z 2004 roku, zawartych w najnowszym raporcie Europejskiej Agencji Środowiska, największy poziom koncentracji pyłów zawieszonych PM10 na obszarach miejskich występuje we Włoszech, Czechach, Polsce, Rumunii, Bułgarii i w krajach Beneluksu. W grupie obszarów pozamiejskich, raport wymienia aglomerację śląską, w której przekroczone są dozwolone wartości zarówno dzienne jak i roczne.

Komisja Europejska przekonuje, że koszt wprowadzenia dyrektywy, który szacuje na 7 mld euro rocznie w całej UE, jest niczym w porównaniu z konsekwencjami zanieczyszczenia powietrza dla człowieka i środowiska naturalnego.

Inga Czerny (PAP)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 25, 2008 19:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3488 ... zawie.html

Czym oddychamy w Warszawie
Aleksandra Oniszk
2008-09-22, ostatnia aktualizacja 2008-09-22 23:19

Dwutlenek siarki, tlenek węgla, ozon, benzen i ołów zanieczyszczają powietrze. To przez nie mamy gorsze samopoczucie i trudniej nam oddychać. Czy taka mieszanka nie jest groźna dla zdrowia?

- Nie trzeba się martwić, warszawskie powietrze jest całkiem niezłe :shock: - uspokaja dr Janusz Jarosławski z Instytutu Geofizyki PAN, który dziś będzie o nim mówił podczas Festiwalu Nauki. - Zanieczyszczenia powietrza spadły od lat 90. niemal o połowę.

Do poprawy jakości powietrza w stolicy przyczyniły się ekologiczne systemy, które zaczęły stosować fabryki oraz katalizatory samochodowe. Redukują one tlenek azotu oraz tlenek węgla (do dwutlenku węgla). Od 2003 r., kiedy wprowadzono monitoring kontrolujący zanieczyszczenie powietrza w Warszawie, unijne normy nigdy nie zostały przekroczone. :shock: Gdyby liczby osiągnęły stan alarmowy, groziłoby nam częściowe wstrzymanie ruchu samochodowego.

Zanieczyszczenie powietrza przekroczyło dopuszczalne normy w Pekinie. W czasie olimpiady zamknięto fabryki i ograniczono ruch pojazdów. W dni parzyste mogły jeździć samochody z parzystymi cyframi kończącymi numer rejestracyjny, a w dni nieparzyste - z nieparzystymi. - Warszawie nic takiego na razie nie grozi - zapewnia Jarosławski. - Mamy to szczęście, że miasto leży na równinie i zanieczyszczenia są z niego stale wymiatane przez wiatr. Gorzej jest w Krakowie i na Śląsku.

Największym zagrożeniem dla nas jest pył zawieszony w powietrzu. Z czego dokładnie jest zbudowań i jaki pomysł mają naukowcy, aby zmniejszyć jego poziom można będzie posłuchać na dzisiejszym wykładzie.

Godz. 15.30, Instytut Geofizyki PAN, ul. ks. Janusza 64


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 8:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A tak na marginesie, to Urzad Marszalkowski odpowiedzial na nasze pisma w tej sprawie, co zrobili aby wypelnic plan ochrony powietrza! Jesli nie to chyba tym razem dwa ponaglenia na raz bym wyslal. Niech o nas nie zapomna.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 12:49 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Wojtek napisał(a):
A tak na marginesie, to Urzad Marszalkowski odpowiedzial na nasze pisma w tej sprawie, co zrobili aby wypelnic plan ochrony powietrza! Jesli nie to chyba tym razem dwa ponaglenia na raz bym wyslal. Niech o nas nie zapomna.


Tak odpowiedział.
Kopiuj wklej z tego co robi ztm, zdm i inni.
in den Papierkorb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL