Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So paź 19, 2013 19:01 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 21:04
Posty: 11
Zdaje się, że region otwocki potrzebować będzie w następnym czasie szczególnego wzrostu ilości dostępnych kursów komunikacji publicznej.

Nie ma pieniędzy na poszerzenie wąskiej, nieprzepustowej DW 801 między S2 a zjazdem na Otwock w południowej części Józefowa. Droga 801 to główne połączenie Otwocka i Karczewa z Warszawą. Zostaje jeszcze ciąg ul. Patriotów w pobliżu linii kolejowej, gdzie także jest dużo zjazdów indywidualnych, przejść dla pieszych. W pobliżu przejazdów kolejowych łatwo tworzą się tam korki.

Brak dwujezdniowej DW 801 łączącej pasmo otwockie z Warszawą musi być okazją do szczególnego rozwoju komunikacji zbiorowej w tym regionie. Pociągi i autobusy muszą być luźne, musi też być ich o wiele więcej. Nadwiślanka bardzo łatwo może stracić przepustowość i notorycznie mogą powstawać b. dokuczliwe korki, przede wszystkim w godzinach szczytu. Szczególnie zagrożona jest DW 801 między ul. Czarnuszki a skrętem na Otwock (zwł. północny odcinek przez Błota) oraz most na ul. Kołłątaja między Otwockiem a Józefowem. Nie ma drugiego mostu, po drugiej stronie linii kolejowej. Autobusy do Warszawy jadą przez most Kołłątaja albo DW 801. Zapchane drogi dojazdowe do S2 (która ma powstać do 2018 r.) mogą unieruchamiać także autobusy, wydłużając czas podróży. Karczew to jedyne miasto w aglomeracji, przez którego teren nie przebiega ani jedna droga dwujezdniowa, linia kolejowa czy nawet droga krajowa. Żeby wsiąść do pociągu, mieszkańcy Karczewa muszą jechać lub iść do Otwocka. Miasto liczy ponad 10 tys. mieszkańców.

Jeżeli trend dotyczący liczby samochodów na drogach się nie zmieni, to ogromne korki po wybudowaniu S2 i braku "obwodnicy linii otwockiej" w przekroju dwujezdniowym są praktycznie pewne. Bez ogromnego wzrostu dostępności komunikacyjnej tę część aglomeracji może czekać komunikacyjna katastrofa. Na DW 801 między Traktem Lubelskim a DW 721 obecnie w niektórych miejscach brakuje prawdziwych zatok autobusowych - niekiedy mają zaledwie metr lub nie ma ich wcale, a na jezdni namalowana jest biała "koperta".

Wzrost natężenia ruchu w ciągu ul. Patriotów uznawany jest za zagrożenie dla bezpiecznego ruchu pieszych czy rowerzystów, zwłaszcza dzieci. POW zniszczy wiele lokalnych połączeń w okolicy Falenicy i Miedzeszyna. Inicjatywa obywatelska proponowała wybudowanie dłuższego tunelu pod linią kolejową w ciągu S2. Węzeł Patriotów musi powstać, można jednak zadbać, aby nie było zbyt dużego natężenia ruchu na dojazdach do niego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL