zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

zatoki autobusowe
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2911
Strona 2 z 2

Autor:  G.Madrjas [ Cz wrz 26, 2013 10:31 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

Po Warszawie nocą kierowcy jeżdżą 100-120 na godzinę, bo mamy te nieszczęsne "miejskie dwupasmówki", które w miastach zachodnich występują dużo mniej powszechnie. No i dużo mniej powszechne jest jeżdżenie 100-120 na godzinę tam, gdzie wolno 60.

Tak czy siak, w dzień tak jeździć się z reguły jednak nie da, więc prędkość jazdy autem w stosunku do nocy spada bardzo znacząco, budując fałszywe wrażenie "straszliwie zakorkowanego" miasta. Byłem w paru europejskich stolicach i Warszawa wcale zakorkowana - relatywnie - nie jest.

Autor:  jack [ Cz wrz 26, 2013 12:24 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

G.Madrjas napisał(a):
No i dużo mniej powszechne jest jeżdżenie 100-120 na godzinę tam, gdzie wolno 60.
Zastanawiam się, czy TomTom przypadkiem nie odsiewa takich próbek pobranych z naruszeniem prawa. Kolejna wątpliwość - czy delikwent świadom że parametry jego jazdy są non stop rejestrowane (a tak właśnie TomTom pozyskuje dane) będzie skłonny przekraczać dozw. prędkość o 100%? Albo wręcz czy podejmując się roli królika doświadczalnego nie podpisuje zobowiązania do przestrzegania prawa?

Autor:  G.Madrjas [ Cz wrz 26, 2013 12:32 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

Wielokrotnie jechałem z taksówkarzem wyposażonym w GPS (choć nie jestem pewien, czy za każdym razem był to TomTom) - nie zauważyłem zmiany jakościowej prowadzenia pojazdu.

Ale wątpliwość jest ciekawa.

Autor:  miroslavka [ Śr wrz 03, 2014 10:53 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,12 ... #LokWawTxt
Cytuj:
Autobus 118 podjeżdżający na przystanek przy Placu Trzech Krzyży zahaczył o latarnię. W wyniku zdarzenia przewróciła się jedna pasażerka. Została zabrana do szpitala. Kierujący autobusem jest trzeźwy.

... zahaczył o latarnię znajdującą się ok. 20cm od krawędzi zatoki.
Obrazek

Autor:  Wojtek [ Cz wrz 04, 2014 8:30 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

Ale tam nie ma zatoki, jest pas, na który autobusy tam zawsze podjeżdżają pod kątem.

Autor:  miroslavka [ Pt wrz 05, 2014 8:52 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

Fakt. Zasugerowałam się grubą liną oddzielającą.
Ale w tym miejscu sytuacja jest podobna do obecności zatoki z uwagi o kąt podjazdu (o którym wspomniałeś).

Zemściła się niedbałość budowy infrastruktury. Latarnia utrudnia wymianę pasażerów i bezpieczne podjechanie autobusem.
Ale widocznie bardziej się opłaca odwalenie "eleganckiego" bubla i klepanie autobusu niż odpowiednie urządzenie przestrzeni... :(

Autor:  axxenfall [ Pt wrz 05, 2014 16:10 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

Swego czasu ZDM popisywał się złotymi myślami, że nigdzie nie jest powiedziane, że 1,5m przestrzeni dla pasażerów na przystanku musi być od strony autobusu. Jak widać, utrudnia to życie nie tylko pasażerom.

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  axxenfall [ Pn wrz 02, 2019 19:19 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

Innowacyjny sposób na podwójną poprawę płynności ruchu dzięki zatokom: nie tylko spędza się autobusy z jezdni, ale przy okazji eliminuje rowerzystów. I to wszystko zaprojektowane i zaklepane przez fachowców-drogowców!

https://iotwock.info/artykul/niewygodna-sciezka/706400

Obrazek

Autor:  axxenfall [ Pn gru 27, 2021 7:40 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... B.1-L.2.zw

Cytuj:
Budowa drogowej nowinki w Gdańsku rozpoczęła się w ostatnich dniach. Antyzatoka tworzona jest poprzez poszerzenie chodników i obustronne zawężenie jezdni.

Jak wykazały przeprowadzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni analizy ruchu, kierowcy na ul. Kochanowskiego jeżdżą ze średnią prędkością powyżej 50 km/h, choć obowiązuje tam strefa Tempo 30. Na problem zbyt szybko jadących aut zwracali uwagę również mieszkańcy. Stąd decyzja o zastosowaniu w tym miejscu (dokładnie na wysokości posesji Wrzeszczańska 13) pierwszej w Gdańsku antyzatoki.

- To odwrotność tradycyjnej zatoki autobusowej. Klasyczna zatoka to miejscowe poszerzenie jezdni, kosztem np. chodnika, mające na celu umożliwienie zatrzymania się autobusu poza pasem ruchu. Antyzatoka to rozwiązanie odwrotne. Do wyznaczenia miejsca zatrzymania się autobusu poszerza się powierzchnię dla pieszych (chodnik lub peron przystankowy), a zawęża jezdnię - wyjaśnia Magdalena Kiljan z GZDiZ.

Oba pasy ruchu zostaną zawężone w taki sposób, że na środku jezdni w miejscu przystanku powstanie jeden pas. Obowiązywać będzie na nim ruch dwukierunkowy.

Autor:  em c [ Wt sty 04, 2022 16:47 ]
Tytuł:  Re: zatoki autobusowe

axxenfall napisał(a):
Innowacyjny sposób na podwójną poprawę płynności ruchu dzięki zatokom: nie tylko spędza się autobusy z jezdni, ale przy okazji eliminuje rowerzystów. I to wszystko zaprojektowane i zaklepane przez fachowców-drogowców!




W Suwałkach to wspaniałe rozwiązanie znane jest od lat, na zdjęciu stan z 2012, ostatnio byłem tam we wrześniu (2021) i nic się nie zmieniło:


https://i.ibb.co/0QkF2Ns/suwa-ki.jpg
(nie umiem wkleić obrazka jak się okazuje)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/