zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Podział zadań przewozowych http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2832 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | pzinek [ N lut 18, 2018 12:32 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Na drugim wykresie warto by zaznaczyć ile czasu trwa taka podróż. Koszt pociągów dużej prędkości, jest wyższy bo zabiera więcej zasobów - droższe tory więcej energii. |
Autor: | olek [ N lut 18, 2018 18:50 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
pzinek napisał(a): Na drugim wykresie warto by zaznaczyć ile czasu trwa taka podróż. Wykresy z prędkością są w linku, str. 62-64. Cytuj: Koszt pociągów dużej prędkości, jest wyższy bo zabiera więcej zasobów - droższe tory więcej energii. Ale z drugiej strony krótsza jazda to mniej roboczogodzin obsługi, a tabor może wykonać więcej obiegów w ciągu dnia. Nie widać żadnej relacji między cenami a prędkością, zarówno najdroższe UK jak i najtańsze Czechy są w środku stawki jeśli chodzi o prędkość. |
Autor: | Wojtek [ N lut 18, 2018 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Jak już ktoś odświeżył ten wątek, to warto zauważyć, że w porównaniu do badań ruchu z 1998, 2005, w 2015 roku udział ruchu samochodowego w badaniu wyszedł historycznie największy (powyżej 31%), a ruchu pieszego historycznie najmniejszy (17%). Zresztą spadł też udział komunikacji publicznej do poziomów porównywalnie najniższych. Poszerzanie ulic wychodzi solidnie bokiem w tych wynikach . Metro niczego nie poprawi,bo buduje się go mniej, niż poszerzonych dróg w skali 1 roku. Generalnie udział TP może być wysoki w śródmieściu, ale poza śródmieściem (strefa II i III polityki komunikacyjnej solidnie modal split dostaje po tyłku. |
Autor: | axxenfall [ Pt paź 05, 2018 12:38 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Budapeszt w strategii rozwoju przewiduje zwiększenie udziału ruchu niezmotoryzowanego z 20 do 30% do 2030 r. Czyli startujemy z tego samego poziomu, ciekawe jak będziemy się plasować za te 12 lat. |
Autor: | axxenfall [ Śr mar 27, 2019 21:02 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61261.html Cytuj: – Dziś zawiązała się metropolia rowerowa. Mam nadzieje że to będzie pierwszy krok do zawiązana się pełnej metropolii – powiedziała we wtorek prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. Dodała, że w Trójmieście juz dziś udział dojazdów rowerami w podróżach po mieście sięga 6 proc. – Mam nadzieję, że w ciągu kilku lat to podwoimy – dodała. A tymczasem w Warszawie polityka mobilności strzeże półki podczas gdy wiceprzodownik zacofania wykreśla infrastrukturę rowerową z projektów... |
Autor: | axxenfall [ So gru 12, 2020 14:41 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
https://ec.europa.eu/regional_policy/so ... ies_en.pdf Badanie jakości życia w europejskich miastach: Białystok w pierwszej dziesiątce miast z najwyższym udziałem podróżujących samochodem, a Warszawa w pierwszej dziesiątce miast z najwyższym udziałem podróży transportem publicznym (w obu przypadkach 53-54% osób korzystających na co dzień z danego środka transportu). Pod względem podróży rowerem, tylko Kraków dobija do europejskiej średniej (ok. 15%), ale Warszawa i tak ma >10% codziennych rowerzystów. Zadowolenie z jakości transportu zbiorowego jest mocno skorelowano z odczuwalną jakością życia, przy czym najważniejszym czynnikiem jest częstotliwość kursów. |
Autor: | axxenfall [ Cz lut 25, 2021 8:20 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
https://www.academia.edu/4761832/_Conte ... =thumbnail Historia wydzielonej infrastruktury rowerowej, plus ciekawy wykres udziału podróży rowerowych w różnych miastach Europy od 1920 do 1995. Widać na nim, że w wielu miastach na zachodzie ocknięto się z motomanii w latach siedemdziesiątych. |
Autor: | axxenfall [ Pn paź 18, 2021 10:09 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Z ciekawostek, w prognozie oddziaływania na środowisko dla nowego programu dla Polski Wschodniej: https://www.polskawschodnia.gov.pl/konsultacje Cytuj: Rekomenduje się podejmowanie działań technicznych i organizacyjnych w zakresie:
1. Ograniczania przepustowości ciągów wprowadzających ruch do centrów miast |
Autor: | axxenfall [ N lis 28, 2021 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
W kontekście podziału zadań przewozów towarowych... https://wyborcza.biz/biznes/7,159911,27 ... 1-L.1.duzy https://static.im-g.pl/im/8/27844/m2784 ... RODOWY.png Liczba kierowców pracujących w transporcie międzynarodowym wzrosła od 2010 do 2020 roku dwukrotnie: z 165 tys. do 331 tys. |
Autor: | axxenfall [ Cz maja 05, 2022 7:47 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... twiej.html a konkretnie: https://static.im-g.pl/im/5/28380/m2838 ... ONDAZ1.png Badanie 800 dorosłych z kwietnia 2022, najczęściej wybierany środek transportu po Warszawie:
samochód 36% pieszo 9% rower 5% inne 1% |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |