zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Podział zadań przewozowych
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2832
Strona 2 z 2

Autor:  pzinek [ N lut 18, 2018 12:32 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

Na drugim wykresie warto by zaznaczyć ile czasu trwa taka podróż. Koszt pociągów dużej prędkości, jest wyższy bo zabiera więcej zasobów - droższe tory więcej energii.

Autor:  olek [ N lut 18, 2018 18:50 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

pzinek napisał(a):
Na drugim wykresie warto by zaznaczyć ile czasu trwa taka podróż.


Wykresy z prędkością są w linku, str. 62-64.

Cytuj:
Koszt pociągów dużej prędkości, jest wyższy bo zabiera więcej zasobów - droższe tory więcej energii.


Ale z drugiej strony krótsza jazda to mniej roboczogodzin obsługi, a tabor może wykonać więcej obiegów w ciągu dnia.

Nie widać żadnej relacji między cenami a prędkością, zarówno najdroższe UK jak i najtańsze Czechy są w środku stawki jeśli chodzi o prędkość.

Autor:  Wojtek [ N lut 18, 2018 22:10 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

Jak już ktoś odświeżył ten wątek, to warto zauważyć, że w porównaniu do badań ruchu z 1998, 2005, w 2015 roku udział ruchu samochodowego w badaniu wyszedł historycznie największy (powyżej 31%), a ruchu pieszego historycznie najmniejszy (17%). Zresztą spadł też udział komunikacji publicznej do poziomów porównywalnie najniższych. Poszerzanie ulic wychodzi solidnie bokiem w tych wynikach :-). Metro niczego nie poprawi,bo buduje się go mniej, niż poszerzonych dróg w skali 1 roku.

Generalnie udział TP może być wysoki w śródmieściu, ale poza śródmieściem (strefa II i III polityki komunikacyjnej solidnie modal split dostaje po tyłku.

Autor:  axxenfall [ Pt paź 05, 2018 12:38 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

Budapeszt w strategii rozwoju przewiduje zwiększenie udziału ruchu niezmotoryzowanego z 20 do 30% do 2030 r. Czyli startujemy z tego samego poziomu, ciekawe jak będziemy się plasować za te 12 lat.

Autor:  axxenfall [ Śr mar 27, 2019 21:02 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61261.html

Cytuj:
– Dziś zawiązała się metropolia rowerowa. Mam nadzieje że to będzie pierwszy krok do zawiązana się pełnej metropolii – powiedziała we wtorek prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. Dodała, że w Trójmieście juz dziś udział dojazdów rowerami w podróżach po mieście sięga 6 proc. – Mam nadzieję, że w ciągu kilku lat to podwoimy – dodała.


A tymczasem w Warszawie polityka mobilności strzeże półki podczas gdy wiceprzodownik zacofania wykreśla infrastrukturę rowerową z projektów...

Autor:  axxenfall [ So gru 12, 2020 14:41 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

https://ec.europa.eu/regional_policy/so ... ies_en.pdf

Badanie jakości życia w europejskich miastach: Białystok w pierwszej dziesiątce miast z najwyższym udziałem podróżujących samochodem, a Warszawa w pierwszej dziesiątce miast z najwyższym udziałem podróży transportem publicznym (w obu przypadkach 53-54% osób korzystających na co dzień z danego środka transportu). Pod względem podróży rowerem, tylko Kraków dobija do europejskiej średniej (ok. 15%), ale Warszawa i tak ma >10% codziennych rowerzystów.

Zadowolenie z jakości transportu zbiorowego jest mocno skorelowano z odczuwalną jakością życia, przy czym najważniejszym czynnikiem jest częstotliwość kursów.

Autor:  axxenfall [ Cz lut 25, 2021 8:20 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

https://www.academia.edu/4761832/_Conte ... =thumbnail

Historia wydzielonej infrastruktury rowerowej, plus ciekawy wykres udziału podróży rowerowych w różnych miastach Europy od 1920 do 1995. Widać na nim, że w wielu miastach na zachodzie ocknięto się z motomanii w latach siedemdziesiątych.

Autor:  axxenfall [ Pn paź 18, 2021 10:09 ]
Tytuł:  Re: Podział zadań przewozowych

Z ciekawostek, w prognozie oddziaływania na środowisko dla nowego programu dla Polski Wschodniej:

https://www.polskawschodnia.gov.pl/konsultacje

Cytuj:
Rekomenduje się podejmowanie działań technicznych i organizacyjnych w zakresie:
1. Ograniczania przepustowości ciągów wprowadzających ruch do centrów miast

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/