http://www.rynek-kolejowy.pl/38506/Wars ... celaku.htmCytuj:
Warszawa: Towarowa w tunelu, przejścia podziemne na Kercelaku
Dziś do publicznego wglądu wyłożony został projekt planu miejscowego zagospodarowania dla ulicy Towarowej. Na ulicy mają zajść duże zmiany – jej część zostanie schowana w tunelu. Pasażerów nie ucieszą nowe przejścia podziemne na węzłach przesiadkowych.
Do publicznego wglądu wyłożony został kolejny projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Towarowej. To część planowanego ciągu śródmiejskiej obwodnicy Warszawy. Ciąg ulicy Okopowej i Towarowej jest kluczowy, przede wszystkim dla warszawskiej Woli – przebiega tędy choćby najbardziej wysunięta na zachód linia tramwajowa w kierunku północ-południe.
Najważniejszą konsekwencją nowego planu będzie schowanie ulicy Towarowej w wykopie i tunelu, który pozwoli kierowcom bez zatrzymania przeciąć skrzyżowania z al. Solidarności, Chłodną i Kotlarską/Jaktorowską. Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM) proponował zresztą wydłużenie wykopu aż za skrzyżowanie z ul. Grzybowską, a następnie bezkolizyjnie przeciąć (tunelem lub wiaduktem) ul. Prostą. Ta propozycja została jednak odrzucona. Co zatem zmieniło się w projekcie od ostatniego opracowania?
Samochody pod ziemię, a piesi… też
W nowym projekcie uwzględnione zostały przejścia podziemne dla pieszych na tzw. Kercelaku, czyli skrzyżowaniu Al. Solidarności z ul. Okopową – To złe rozwiązanie, szczególnie na Karcelaku - uważa prezes SISKOM Jan Jakiel. - Po wprowadzeniu Towarowej w tunel ruch pieszy powinien pozostać na powierzchni, co jest szczególnie istotne w świetle starzejącego się społeczeństwa i dostępności dla rodziców z dziećmi i osób niepełnosprawnych – dodaje.
Tramwaje według nowego planu „otrzymają” na Kercelaku wyspę centralną. Jak zauważa SISKOM, przy prognozowanym wzroście natężenia ruchu tramwajowego (20-22 tys. pas/h w 2025 r.) istotne będzie to, jakie rozwiązanie zostanie wybrane dla torowiska na Karcelaku. Według stowarzyszenia lepsze będzie wydzielenie oddzielnych torów do skrętu, zamiast obecnej w planie formy splotów. - Rozwiązanie to nie będzie wymagać dodatkowej powierzchni terenu pod warunkiem rezygnacji z przejścia podziemnego – zaznaczył Jakiel.
Co z Metrem?
Projekt planu jest zgodny z obowiązującym planem w zakresie budowy metra, które przetnie ul. Towarową na wysokości ul. Prostej. Z dwoma wyjątkami. W projekcie planu znalazło się przejście pod ul. Kasprzaka na wysokości ul. Karolkowej. Władze miasta zdecydowały jednak o nieodtwarzaniu tego przejścia po zakończeniu budowy metra. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Natomiast przejście podziemne do metra przy rondzie Daszyńskiego zostanie podczas budowy metra zrealizowane w ograniczonym zakresie (tylko zachodnia część). W planie została zapisana cała sieć przejść podziemnych wokół ronda, więc w przyszłości ułatwiona będzie jej ewentualna rozbudowa. O tym można przeczytać tutaj.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 25 stycznia 2013 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy. SISKOM już przygotowuje kolejne uwagi do planu - Za najistotniejsze uważamy w obecnej sytuacji zachowanie ciągłości ul. Karolkowej na skrzyżowaniu z Al. Solidarności celem uspokojenia ruchu w Al. Solidarności i zapewnienia lepszej obsługi komunikacyjnej przyległych terenów – mówi Jakiel.
http://konsultacje.um.warszawa.pl/conte ... danie-uwagCytuj:
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Towarowej (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko) będzie wyłożony do publicznego wglądu.
Od 7 stycznia do 8 lutego 2013 r. plan będzie wyłożony w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy, PKiN, pl. Defilad 1, piętro XIX, w godz. od 9.00 do 16.00 od poniedziałku do piątku, oraz
na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej miasta stołecznego Warszawy – bip.warszawa.plDyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się 25 stycznia 2013 r. w siedzibie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, PKiN, pl. Defilad 1, piętro XX, sala nr 2018, o godz. 16.00
Uwagi należy składać na piśmie do Prezydenta m.st. Warszawy z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, do 4 marca 2013 r.
Gorąco zachęcam do przesłania Prezydent maila z przynajmniej jedną uwagą - wyrażającą sprzeciw wobec planów zakopywania pieszych pod ziemią. Konkretnie chodzi o § 65.3.2) dot. al. Solidarności(4.2.KD-G), gdzie przewidziano przejścia podziemne dla pieszych. Pozwoliło to przy okazji na powtórzenie najlepszych warszawskich praktyk, czyli doprowadzenie ścieżki rowerowej do schodów po obu stronach skrzyżowania (od północy i południa).
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)