http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 80922.html Cytuj:
CIĘCIA W KOMUNIKACJI OD CZERWCA
175, 422, 510... Znane linie do likwidacji, zmiany tras
10 linii do likwidacji i kilkadziesiąt innych zmian - Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił plan cięć, związanych z oszczędnościami.
O tym, że w tym roku czekają warszawską komunikację duże zmiany na gorsze pisaliśmy jeszcze pod koniec 2012 roku. Wtedy radni miasta zdecydowali, że w 2013 roku na ten cel przeznaczone zostanie o 190 mln zł mniej, niż zakładał pierwotny projekt budżet.
Bez 175, 422, 510 i innych
Teraz poznaliśmy listę tych cięć. W dużym skrócie: z ulic zniknie część linii autobusowych, trasy innych zostaną skrócone.
- Wiemy, że mogą zostać przyjęte niezbyt ciepło - zaznacza teraz, w specjalnym komunikacie, Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
I tak między innymi: trasa linii 117 zostanie skrócona do odcinka Gocław – Dw. Centralny, z kolei 127 zostanie skierowana na Powiśle, a 128 z niego wycofana. Znika za to 130, a jej zadania mają przejąć linie 116, 168 i 172. Zlikwidowana ma być także linia 151.
Wielu na pewno zaskoczy informacja, że zniknie linia 175, która jeździ na Lotnisko Chopina. - Relacje obsługiwane przez linię 175 zostaną przejęte przez linie 128, 504, S2, S3, KML - przekonują urzędnicy.
Zlikwidowane zostaną także linie 195, 202 i 228, a z ulicy Konwiktorskiej wycofana zostanie 222. Kolejna do likwidacji jest linia 302 i 410 (ich zadania mają przejąć inne).
A na tym nie koniec. Zniknie także linia 422, a relacje obsługiwane przez nią zostaną przejęte przez E-2. Z kolei zadania 510 ma przejąć tramwaj linii 17 i autobus linii 518.
Wycofana ze Śródmieścia i Ochoty będzie linia 521.
Będą przesiadki
Ale zmian szykuje się jeszcze więcej.
- Warto wyjaśnić, że układ linii komunikacyjnych w Warszawie stanowi "system naczyń połączonych – niemal każda jego modyfikacja pociąga za sobą konieczność dalszych zmian. Stąd np. likwidacja jednej konkretnej linii wymusza wprowadzenie dodatkowo zmian, które pozwoliłyby na zastąpienie jej w układzie. Wszystko po to, by pasażerowie, nawet jeśli będą się musieli przesiadać, nie stracili możliwości korzystania z połączeń na "swojej" trasie – napisał Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
"Bez zmian w relacjach kluczowych"
- Nie były w ogóle brane pod uwagę jakiekolwiek ograniczenia w relacjach tzw. "kluczowych", czyli takich, w których porusza się największa liczba pasażerów. Zamiast tego podjęto decyzję o ograniczeniu oferty na liniach dublujących komunikację szynową – zaznacza rzecznik.
Zmiany od czerwca
Zmiany mają wejść w życie w czerwcu tego roku.
Możliwe, że wtedy zmieni się też kursowanie metra nocą. Najpierw urzędnicy zapowiedzieli, że je zlikwidują, później po protestach zdecydowali się zostawić nocne kury podziemnej kolejki w weekend do czerwca.
Co smaczniejsze komentarze:
Cytuj:
19:11 ~jotes
Jak powstawał 20 lat temu Zarząd Tępych Mózgów, było ich około 300, obecnie ponad 1200 etatów. Taką bandę kolesiów i rodzinnych klanów trzeba utrzymać.
19:01 ~asd
Dlaczego miasto nie chce kasować "kluczowych relacji". A może właśnie tam należy poszukać oszczędności. Kto jeździ kursującym co 3 minuty 105???? Po co linie z Tarchomina przejeżdżają przez Wisłę???
Dlaczego podmiejskie jadą na Bankowy zamiast na Wschodni???
Po kiego g... 190 jedzie przez całe miasto, dublując tramwaje i pociągi...
A może po prostu władza mieszka w tych okolicach, których "korekty" nie dotyczą.
Przy okazji, 128 jest znacznie bardziej obciążoną linią niż 175, właśnie dlatego, że jedzie na Powiśle.
19:01 ~Jack 88
Likwidacja 175, 195, 222? Przez tych kret_y_nów nie można będzie wsiąść rano do żadnego autobusu od strony Starego/Nowego Miasta w kierunku Nowego Światu i dalej na południe. Widać, że ciecie z ZTM jeżdżą wyłącznie samochodami.