Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 24, 2018 7:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... sci-i.html

Cytuj:
Kolejarze chcą połączyć dworce Wileński na Pradze i Główny na Woli 8-kilometrowym tunelem pod Wisłą. Planują też sześć podziemnych stacji m.in. na Starym Mieście. Za to remont obecnej linii średnicowej przesuwa się na przyszłą dekadę.

8-kilometrowy tunel miałby się zaczynać na wysokości ul. Pszennej na Targówku Fabrycznym. Tory schodziłyby do pierwszego z sześciu podziemnych przystanków – Warszawa Radzymińska. Pasażerowie mieliby tu przesiadkę, bo na górze na linii obwodowej PKP już za rok mają być gotowe nowe perony (wybrano wykonawcę). Pod al. „Solidarności” pociągi zjeżdżałyby na poziom -3 pod II linię metra i jej stację Dworzec Wileński.

Dalej tunel kolejowy ma się odgiąć pod Parkiem Praskim i fragmentem zoo – przetnie Wisłę do stacji Warszawa Stare Miasto pod ul. Mostową koło parku fontann. Następnie pod Ogrodem Krasińskich przejdzie do przystanku Warszawa Ratusz Arsenał (po północnej stronie stacji I linii metra). Pociągi pokonają długi łuk pod Muranowem do al. Jana Pawła II i przystanku między ul. Grzybowską a rondem ONZ. A potem następny zakręt wzdłuż ul. Twardej i Platynowej do Dworca Głównego zagłębionego na poziomie -1.

Obrazek

Z drugiej strony do nowego tunelu średnicowego wjeżdżałyby pociągi np. z linii radomskiej czy sochaczewskiej. Jak przekonują w PKP PLK, podziemna linia mogłaby zostać przystosowana nawet dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej, której trasa urywa się teraz przy al. Jana Pawła II.

ednocześnie w PKP PLK myślą o przebiciu 2,5-kilometrowego odcinka torów od Dworca Wschodniego do linii wołomińskiej przez Targówek Fabryczny i dobudowaniu wzdłuż niej dwóch torów do Ząbek (7 km). Tak powstałby skrót dla pociągów dalekobieżnych do Białegostoku. Teraz krążą przez Rembertów i Zielonkę, a mogłyby zaoszczędzić 7-9 minut. Wpisuje się to w plan, o którym wiosną mówił „Stołecznej” prezes PKP PLK Ireneusz Merchel: docelowo wszystkie wjazdy kolejowe do Warszawy mają się składać z czterech torów – osobno dla pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Tak jak od dziś na linii grodziskiej.

[...]

W rozmowie ze „Stołeczną” przyznaje to wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel (PiS): wbrew pierwotnym planom linia średnicowa nie zostanie wyremontowana przy wykorzystaniu dotacji Unii Europejskiej z obecnego budżetu, które trzeba rozliczyć najpóźniej w 2023 r. [...] Odniósł się też do koncepcji drugiej linii średnicowej pod Warszawą: – Ja jestem z Targówka i taka inwestycja by mnie bardzo ucieszyła. Warto o niej myśleć. Przebicie tunelu tak, by Warszawa Wileńska przestała być dworcem czołowym, byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem, ale w „Krajowym Programie Kolejowym” nie mamy takiego tematu. On się pojawia tylko w luźnych rozmowach – zastrzegł.


I uzupełnienie, by ktoś nie pomyślał, że może jednak dasię zrobić coś nowego kolejowego na większą skalę:

Cytuj:
Ministerstwo i PKP PLK studzą zapał: to tylko jeden z pomysłów na kolejne dwudziestolecie, które spółka być może będzie analizować.


(https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88830.html)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL