Gdyby na skrzyżowaniu Jagiellońskiej z Wybrzeżem Helskim zamiast zielonego jednocześnie dla samochodów jadących Jagiellońską (w tym tych skręcających w prawo na skos przez torowisko tramwajowe) nie świeciło się jednocześnie z zielonym światłem dla tramwajów, to do wielu wypadków z udziałem tramwajów by nie doszło - obecne ustawienia sygnalizacji z powodzeniem mógłby zastąpić sygnalizator kierunkowy dla samochodów skręcających w prawo z Jagiellońskiej w Wybrzeże Helskie połączony z urządzeniami do detekcji tramwajów, które powinny być umieszczone na tyle daleko od skrzyżowania, aby dojeżdżający do świateł tramwaj nie musiał się zatrzymywać przed sygnalizatorem...
A tymczasem tyle daje sygnalizacja ostrzegawcza przed torowiskiem tramwajowym:

W porannym szczycie w poniedziałek, czyli w pierwszym dniu zamknięcia mostu Śląsko-Dąbrowskiego dla ruchu indywidualnego zablokowany został w obu kierunkach objazd budowy stacji metra przy Dworcu Wileńskim prowadzący ul. Wybrzeże Helskie:

Poważnie uszkodzony został pierwszy wagon tramwaju linii 18, a możliwe także, że ucierpiał motorniczy i/lub pasażerowie:

Oprócz braku możliwości przejazdu ul. Wybrzeże Helskie w obydwu kierunkach zablokowane było także w obydwu kierunkach torowisko tramwajowe pomiędzy rondem Starzyńskiego a pętlą Żerań FSO, a kilkanaście minut po wypadku korek zaczynał się 600m przed rondem Starzyńskiego
