Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 8:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.mi.gov.pl/2-48240d5d22fc1-1793934-p_1.htm

Ministerstwo Infrastruktury napisał(a):
Informacja o konsultacjach społecznych dokumentów: Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) oraz Prognoza oddziaływania na środowisko projektu Strategii Rozwoju Transportu

18.04.2011

Zgodnie z Ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w najbliższych tygodniach Minister Infrastruktury skieruje do konsultacji społecznych następujące dokumenty: Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku), zwana później SRT oraz powiązana z nią Prognoza oddziaływania na środowisko projektu Strategii Rozwoju Transportu (POŚ SRT).

Planowany termin rozpoczęcia konsultacji społecznych projektu SRT i POŚ SRT przypada na dzień 9 maja 2011 r., zaś przewidywany czas na zgłaszanie ewentualnych uwag i wniosków wyniesie 24 dni. Uwagi można będzie przesyłać do dnia 1 czerwca 2011 r.

Istotnym elementem przedmiotowych konsultacji społecznych, które będą miały otwarty charakter, staną się konferencje regionalne, organizowane w dniach 16-27 maja br., w trzech miastach – stolicach województw, tj. Krakowie, Szczecinie i Lublinie oraz wieńcząca je konferencja centralna w Warszawie, przewidziana w dniu 1 czerwca br.

Oprócz prezentacji Strategii Rozwoju Transportu i Prognozy oddziaływania na środowisko SRT, konferencje regionalne poświęcone będą również zagadnieniom związanym z poszczególnymi gałęziami transportu, odpowiednio: Kraków – transport lądowy (drogi i koleje), Szczecin – transport wodny (morski i śródlądowy), Lublin – transport lotniczy. Konferencja warszawska będzie podsumowaniem przeprowadzonych konsultacji społecznych. (Program konferencji regionalnych – konsultacje społeczne projektów Strategii Rozwoju Transportu i Prognozy oddziaływania na środowisko SRT).


Przykładowy błyskotliwy fragment:

MI napisał(a):
Największą wadą, tej gwałtownie rozwijającej się motoryzacji, było niskie średnie zapełnienie samochodu w czasie przejazdu, wahające się od 1,2 osoby w ruchu w aglomeracjach do 2,5 osoby w przejazdach międzynarodowych. Jest to jedna z głównych przyczyn nasilania się kongestii drogowej i ulicznej, którą można wyeliminować, promując w Polsce system tzw. podwożenia ( ang. car sharing / car-pooling).

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 15, 2011 11:11 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Str. 23 - arabizacji transportu ciąg dalszy:
Cytuj:
Przejazdy motocyklami i skuterami (paskm) +77.4% / +58.8%
Przejazdy rowerami (paskm) +13.0% / +7.6%

Inne wskaźniki z tabelki też ciekawe.

Str. 43-44 - ktoś rozkminił czym się różnią przewozy międzyaglomeracyjne od międzyregionalnych? I jak się mają mapki do tekstu, w którym wymienione są 4 inne rodzaje przewozów?

Str. 82-83 - większość wskaźników to licytacja długości - to powinny być środki osiągania celów, a nie cele strategiczne. Pozostałe są dość przypadkowe. Np.
Cytuj:
Ludność objęta zasięgiem izochrony drogowej 90 min. względem miast wojewódzkich (%)

- tylko drogowej, nie transportu publicznego, bo jak wiadomo do dużych miast należy się pchać własnym samochodem.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 19, 2011 14:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/24205/Krak ... sportu.htm

Cytuj:
Kraków: Konsultacje projektu Strategii Rozwoju Transportu

W poniedziałek, 16 kwietnia, w Krakowie odbyły się konsultacje społeczne projektu Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku). Oprócz prezentacji dokumentów przygotowanych przez Ministerstwo Infrastruktury, podczas spotkania miała także miejsce dyskusja. W jej trakcie wskazywano przede wszystkim na słabe strony i niedociągnięcia w projekcie SRT.

- Zauważam w przedstawionym projekcie Strategii Rozwoju Transportu szereg niedopowiedzeń. Jest np. mowa o polityce transportu miejskiego, ale zarazem brak szczegółowych informacji. Mamy tylko krótką próbę oceny tego, co dzieje się w Warszawie i Trójmieście. Pozostałe aglomeracje są pozostawione jednak bez oceny. Nie ma żadnej refleksji, oprócz ogólnego stwierdzenia, że trzeba te metropolie wspomóc w rozwoju transportu zintegrowanego - powiedział Roman Ciepiela, wicemarszałek województwa małopolskiego.

- Dobrze, że w SRT pojawia się koncepcja wybudowania linii kolejowej przez Podłęże i Piekiełko. Ta linia oczywiście posiada ważne odniesienia do rozwoju regionalnego. Posługujemy się argumentacją transeuropejską, chodzi o połączenia Morza Bałtyckiego z Morzem Czarnym. Taka argumentacja pozwoli uzyskać nam rekomendację Komisji Europejskiej - podkreślił Ciepiela. – W SRT pojawiają się jednak według mnie błędne parametry. Wskazano częstotliwość ruchu pociągów co 8 godzin, a to stoi w ostrej dysproporcji do roli tej przyszłej drogi kolejowej – dodał.

- Zdajemy sobie sprawę, że prezentowany dokument ma jedynie charakter ramowy, jednakże uważamy, że brak ujęcia korytarza transportowego Tarnów – Kielce – Warszawa, będzie później implikował brak odpowiedniego zadania inwestycyjnego. Dostrzegamy również, iż założenia dotyczące czasu przejazdu z Tarnowa w kierunku południowym, czyli w kierunku Sądecczyzny, są wysoce niewystarczające. Prędkość rzędu 80 km/h można traktować z uśmiechem w kontekście roku 2030. Istotna jest również kwestia związana z połączeniami pomiędzy aglomeracjami. Zakładana ilość połączeń na osi Tarnów – Rzeszów jest zbyt niska - zaznaczył przedstawiciel Urzędu Miasta w Tarnowie.

Włodzimierz Żmuda, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie, podkreślił z kolei, że istotne jest uzgadnianie procesów inwestycyjnych z sąsiednimi krajami. Jako przykład podał linię E30 w kierunku Zgorzelca. - Wyremontowaliśmy linię, tymczasem Niemcy po swojej stronie nie robią nic – podkreślił Żmuda. Jak dodał, istotne są również linie będące alternatywą wobec głównych szlaków kolejowych. - Ubiegły rok pokazał nam, co potrafi zrobić żywioł. Chodzi o zerwany most na Popradzie. Stąd wniosek, by odcinek od Nowego Zagórza do Łupkowa również ująć w tej strategii – apelował przedstawiciel PKP PLK.

- System transportowy musi składać się z gałęzi, które ze sobą współpracują. Lepiej byłoby do tej pory zmodernizować E30 np. na odcinku Kraków – Katowice, niż do wspomnianego już Zgorzelca. Podobnie rzecz ma się np. z Terespolem. Trzeba jeszcze powiedzieć o jednej rzeczy. My coraz częściej budujemy nie swoją infrastrukturę. Modernizując linie budujemy także elementy infrastruktury drogowej. Przy odbudowie mostu na Popradzie musieliśmy z kolei budować umocnienia brzegów rzeki. Czy to nie powinno być więc jakoś lepiej uregulowane? – pytał Żmuda.

Konsultacje społeczne Ministerstwa Infrastruktury na temat projektów Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) oraz Prognozy oddziaływania na środowisko SRT, jakie miały miejsce 16 maja br. w Krakowie, były jednymi z pierwszych. Kolejne tego typu spotkania odbędą się w najbliższym czasie w Szczecinie, Lublinie oraz w Warszawie. Szczegółowe materiały (m.in. projekt SRT oraz prezentacje związane z tematem) można znaleźć na stronie internetowej MI

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 15, 2011 13:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://logistyka.wnp.pl/strategia-rozwo ... 1_0_1.html

Cytuj:
Strategia rozwoju transportu do 2020 r. pod ogniem krytyki
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 01-06-2011 08:42

Odrzucenie projektu "Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)" i rozpoczęcie pracy od nowa postuluje Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO). Kończą się właśnie konsultacje społeczne nad tym dokumentem.
Instytut wskazuje szereg powodów zasadniczych i merytorycznych.

Dokument ten, datowany na 30 marca 2011, był już w momencie wydania obarczony poważną wadą, jaką jest brak odniesienia do transportowej "Białej Księgi" Komisji Europejskiej, wydanej dwa dni wcześniej i konsultowanej co najmniej na kilka miesięcy wcześniej - stwierdza INSPRO. Poza zacytowaniem szacunku, że koszty zewnętrzne transportu (skutków dla środowiska, hałasu, itp.) w Polsce stanowią 6 proc. PKB, całkowicie lekceważy on zasady, których prowadzenie postuluje "Biała księga" już w perspektywie do 2020 roku; "użytkownik płaci" oraz "zanieczyszczający płaci".

Nie jest więc prawdziwe stwierdzenie z podsumowania dokumentu, według którego "Strategia osadzona jest na priorytetach wspólnej polityki transportowej, regionalnej, ekologicznej i innowacyjnej Unii Europejskiej" - podkreślają autorzy opinii. "Wzywamy do przedstawienia Strategii zawierającej sposób wcielenia zasady internalizacji kosztów zewnętrznych w polskiej polityce transportowej“.

INSPRO stwierdza, że strategia nie odnosi się również do "Dokumentu dotyczącego polityki transportowej. W kierunku zrównoważonego rozwoju transportu lądowego", opublikowanego przez Bank Światowy w lutym 2011.

"To nie jest strategia, to kapitulacja przed ekspansją transportu samochodowego" - czytamy w stanowisku przesłanym dziś do MI.

Dokument szacuje, że transport drogowy towarów do 2030 wzrośnie aż o 82 proc., a kolejowy o 42 proc. (tzw. wariant maksymalny), co będzie przekładać się na wzrost udziału transportu samochodowego z 57,8 proc. obecnie do 61,7 proc. w 2030 r. i spadek udziału kolei z 10,9 proc. do 9,4 proc.

Autorzy opinii podkreślają, że w dokumencie przesłanym do konsultacji ignoruje się zasadę zrównoważonego rozwoju, zapisaną w artykule 5 konstytucji. Planuje znaczący wzrost zanieczyszczeń z transportu, w tym dwutlenku węgla o 29 proc., a podtlenku azotu ponad dwukrotnie. "Biorąc pod uwagę międzynarodowe zobowiązania Polski dotyczące redukcji emisji zakładanie znaczącego wzrostu poziomu emisji z transportu będzie wymuszało przejęcie większego ciężaru redukcji emisji przez inne gałęzie gospodarki" - twierdzi INSPRO.

Instytut wezwał do rozpoczęcia od nowa prac nad strategią. Powinna ona zawierać m.in. drogę do spadku ilości towarów realizowanych w transporcie drogowym i przejęcia ich zadań przez bardziej przyjazne ludziom i środowisku środki transportu (głównie kolej), drogę do spadku emisji zanieczyszczeń z transportu, sposób wcielenia zasady internalizacji kosztów zewnętrznych w polskiej polityce transportowej, bowiem według unijnej "Białej księgi", zasada powinna być w pełni wdrożona w 2020 roku.

"Aby dokument rzeczywiście można było nazwać strategią, powinien zawierać cele związane z zarządzaniem mobilnością - zarówno kształtowaniem w sposób pożądany podziału zadań przewozowych pomiędzy poszczególne środki transportu, jak i transportochłonnością gospodarki w ogóle, którą można sterować np. polityką zagospodarowania przestrzennego" - czytamy w stanowisku INSPRO.

Instytut odniósł się również do kwestii transportu osób. "W transporcie pasażerów zakłada się również spadek udziału autobusów, tramwajów oraz ruchu pieszego, znaczącą ekspansję indywidualnego transportu samochodowego, a także motocykli i skuterów. Udział tych ostatnich w transporcie ma wyprzedzić rowery. Nie jest to zrozumiałe, zważywszy, że obecnie obserwujemy duży wzrost popularności rowerów w miastach, któremu towarzyszą deklaracje wzrostu udziału podróży rowerowych w niektórych dużych miastach."

Dokument zapowiada pogorszenie wskaźnika średniego wieku wagonów pasażerskich z 27,5 w roku bazowym do 34 w roku 2020. "Trudno oprzeć się wrażeniu, że jest to plan usankcjonowania bezczynności w tej mierze" - podkreślają autorzy z instytutu.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 27, 2012 6:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/proj ... sp_do_2030

Wersja po konsultacjach. Trochę rozszerzona, ale sposób odniesienia się do uwag na temat kształtowanie popytu przez podaż pokazuje, że MT jednak daleko do zrozumienia swojej roli. W skrócie, "strategia" wciąż opiera się na założeniu, że "czynniki obiektywne" uniemożliwiają kształtowanie popytu na transport, a zmuszają do przyjęcia ustaleń prognoz niekończącego się wzrostu ruchu samochodowego, w związku z czym trzeba budować drogi zawsze i wszędzie.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 13, 2012 14:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Co uderza - bije po oczach - że jak zwykle nie ma oceny dotychczasowej strategii rozwoju transportu i jej wdrażania (czyli faktycznej polityki transportowej). Innymi słowy - w Polsce wszystko zawsze zaczyna się od nowa. Mosty nie zostały spalone - mostów po prostu nie ma, bo nie ma rzek - jest pustynia.

Znając życie za 5 lat będzie podobnie, choć w tej strategii są fajne wskaźniki do oceny realizacji (choć ambicje są mizerne ekologicznie).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 18, 2014 8:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/968243.html

Cytuj:
Minister Infrastruktury i Rozwoju informuje o rozpoczęciu konsultacji społecznych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r). Konsultacje trwają od 21 marca do 18 kwietnia 2014 r. Zapraszamy do zapoznania się z dokumentacja oraz składania uwag i wniosków. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie projektu http://www.srt-2020.pl/.

Uwagi i wnioski można zgłaszać:
za pośrednictwem ankiety on-line umieszczonej na stronie projektu lub na adres wplyw.srodowisko.di@srt-2020,
w formie pisemnej w miejscu udostępnienia dokumentów,
na adres pocztowy: WS Atkins-Polska Sp. z o. o. ul. Zwycięstwa 10, 44-100 Gliwice z dopiskiem "konsultacje społeczne Etap II",
ustnie do protokołu w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju adres jak wyżej.

W ramach ww. konsultacji zapraszamy na konferencje w Rzeszowie, Katowicach, Szczecinie i Warszawie. Zgłoszenia poprzez stronę internetową projektu http://www.srt-2020.pl/.

Udział w konferencjach jest bezpłatny. O rejestracji decyduje kolejnośc zgłoszeń. Harmonogram i miejsce organiazcji konferencji jak poniżej:

21.03.2014 r. Rzeszów, od godz.11.00 - 16.00 w siedzibie Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego,

25.03.2014 r. Katowice, od godz.11.00 - 16.00 w siedzibie Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach,

01.04.2014 r. Szczecin, od godz. 11.00 - 16.00 w siedzibie Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego,

04.04.2014 r. Warszawa, od godz. 11.00 - 16.00 w siedzibie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego


Choć składanie uwag do samej prognozy może być nieco utrudnione na chwilę obecną, biorąc pod uwagę, że w zakładce "Prognoza" na stronie można znaleźć jedynie informację, że "Dokument ten ukaże się na kolejnych etapach realizacji projektu" :P

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 16, 2018 9:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 65026.html

Cytuj:
Od 9 listopada 2018 roku do 14 grudnia 2018 roku prowadzone są konsultacje społeczne projektu Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku.

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury – zaktualizowana SRT nadal pozostanie wyłącznie strategią transportową, istnieje jednak konieczność przeprowadzenia jej aktualizacji polegającej między innymi na dostosowaniu jej zapisów do treści SOR
[...]
Wraz ze Strategią Rozwoju Transportu do 2030 roku opublikowany został raport oddziaływania zawartych w niej działań na środowisko. Jego konsultacje trwają od 9 listopada 2018 roku do 30 listopada 2018 roku.

Uwagi i wnioski w sprawie obu dokumentów można składać:

za pośrednictwem ankiety on-line: http://konsultacje.atmoterm.pl/prognozasrt/
na adres e-mail: konsultacjeSRT@mi.gov.pl,

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL