Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 12, 2008 9:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
I żeby nie było za różowo, tych niezbyt napiętych terminów też nie da się dotrzymać:

http://www.zw.com.pl/artykul/2,277729_R ... zniej.html

Cytuj:
Remont torów o rok później

Konrad Majszyk 11-08-2008, ostatnia aktualizacja 12-08-2008 07:43

Ze strachu przed korkami ratusz wstrzymuje potrzebne miastu inwestycje. Wymiana tramwajowych rozjazdów na skrzyżowaniu obok kina Femina ruszy dopiero w wakacje 2009 roku.


Wymiana torów na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z al. Solidarności miała potrwać od 1 września do 31 października.

W ubiegłym tygodniu sprzeciwił się temu miejski inżynier ruchu Janusz Galas, wieszcząc jesienny paraliż miasta. Za wrześniowym terminem twardo obstawał za to koordynator remontów Wiesław Witek. Wczoraj o godz. 14 doszło do burzliwej narady z udziałem „wszystkich świętych“ od inwestycji. W jej trakcie Witek zmienił zdanie.

– Przenieśliśmy remont na wakacje przyszłego roku. Skala zaproponowanych na jesień utrudnień była zbyt duża – mówi rzecznik koordynatora Tomasz Kunert.

– To błędna decyzja. Jeśli już zawsze będziemy bali się korków, to niczego nie uda się wyremontować – ocenia Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Co się wczoraj stało? Wykonawca zaproponował zamknięcie na pięć tygodni obu przejazdów tramwajowych wzdłuż al. Jana Pawła II i al. Solidarności. To wariant ekstremalny. Zachowawczy urzędnicy chcieli podziału inwestycji na etapy z utrzymaniem za każdym razem przejazdu jezdną z prostopadłych tras tramwajowych.

– Tak by się tego zrobić nie dało. To jest paskudne skrzyżowanie w formie pełnej gwiazdy, czyli ze skrętami we wszystkich relacjach – odpowiada kierownik budowy Marcin Wiśniewski. Dla jego firmy ZUE Kraków decyzja oznacza przedłużenie inwestycji. Jak się dowiedzieliśmy, będą się domagali od miasta dodatkowych pieniędzy.Tumasz przypomina, że na przyszły rok tramwajarze zaplanowali także remont torów na Kercelaku (skrzyżowaniu Wolskiej z Towarową) i pl. Bankowym. Jeśli inwestycji nie uda się skoordynować, zostaną jednocześnie zamknięte tory wzdłuż Towarowej, al. Jana Pawła II i Andersa! Szef ZTM Leszek Ruta twierdzi, że do takiego scenariusza nie dojdzie.


http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... _roku.html

Cytuj:
Remont przy Feminie jednak w przyszłym roku

Grzegorz Lisicki
2008-08-11, ostatnia aktualizacja 2008-08-11 21:29

O takiej decyzji ZTM zdecydowała skala utrudnień, które czekałyby nas w czasie remontu. W zamian tramwajarze wyremontują dodatkowe tory na Woli

Remont miał rozpocząć się we wrześniu i potrwać dwa miesiące. W tym czasie zostałyby wymienione tory i rozjazdy na jednym z najbardziej uczęszczanych skrzyżowań przy kinie Femina. Ten remont miał być elementem przebudowy trasy tramwajowej na Trasie W-Z, który obecnie trwa na ul. Wolskiej. Przeciwko temu zaprotestował miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Argumentował, że prace spowodują ogromne utrudnienia w ruchu tramwajów, samochodów i autobusów.

Wczoraj nad tymi problemami radzili Janusz Galas, dyrektor ZTM Leszek Ruta, koordynator miejskich inwestycji Wiesław Witek, przedstawiciele Tramwajów Warszawskich i wykonawcy robót. Ustalili, że remont skrzyżowania al. "Solidarności" z al. Jana Pawła przekładają na przyszły rok. Zostanie całkowicie zamknięte między 20 czerwca a 20 września 2009 r. To o dwa tygodnie krócej, niż miał trwać planowany na ten rok remont. - W wstępnej koncepcji samochody ominą remont tymczasowymi przejazdami przez tory, które utworzą skrzyżowanie przypominające kształtem rondo - zapowiada Tomasz Kunert z biura koordynatora remontów.

Remont przy Feminie nie będzie mógł zbiec się w czasie z pracami na innym kluczowym skrzyżowaniu na Woli: al. "Solidarności" z ul. Towarową i Okopową. Remont na tym skrzyżowaniu również był planowany na przyszły rok. Do remontu przygotują się ZTM i Tramwaje Warszawskie: powstanie komunikacja zastępcza, a Tramwaje zastanowią się nad zakupem kilku tramwajów dwukierunkowych, które mogą wyruszyć w trasę bez zawracania na pętli.

Na otarcie łez warszawiacy otrzymają nowy przejazd przez tory na ul. Żelaznej. Prace rozpoczną się na początku września i potrwają dwa tygodnie. Tramwaje wyremontują też tor północny na ul. Skierniewickiej (pomiędzy Młynarską a Skierniewicką - obecnie trwa tam remont toru południowego). Prace potrwają miesiąc. Pierwotnie prace te miały być wykonane w czerwcu i listopadzie 2009 r.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Nie bardzo widzę, czym się będą różniły ogromne uciążliwości w tym roku od ogromnych uciążliwości w przyszłym roku poza tym, że będziemy musieli dłużej czekać na ich pozytywne efekty. A nowy przejazd przez tory oznacza więcej punktów, na których zdezorientowani kierowcy będą stać na torach i zastanawiać się, jak by tu zjechać...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 12, 2008 12:57 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
um.warszawa.pl:

Cytuj:
Zarząd Transportu Miejskiego deklaruje, że przygotuje na czas remontu zastępczą komunikację a Tramwaje Warszawskie rozważają zakup kilku sztuk tramwajów dwukierunkowych, które umożliwią dojazd do zamkniętego skrzyżowania, a następnie powrót bez konieczności zawracania na pętli


Takie tramwaje powinny być standardem, tak samo jak częste zwrotnice umożliwiające zawracanie tramwajów w razie awarii. U nas jest natomiast tak, że jak jest stłuczka tramwaj-samochód pod rotundą to całe Aleje Jerozolimskie stoją. Gdyby wykorzystano tramwaje dwukierunkowe to nie dość, że tramwaje będą mogły zawracać w przypadku awarii to jeszcze dodatkowo pętle kółeczka będą zbędne oraz będzie można inaczej projektować przystanki (wspólna platforma pomiędzy torami).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 12, 2008 18:43 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Powinni nie bać korków, tylko wyznaczyć buspasy, aby autobusy nie stały.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 15, 2008 9:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
wielkim błędem w remoncie torowiska w Al. Jerozolimskich w zeszłym roku było nieodtworzenie zwrotnic przy Dw. Centralnym i Centrum :twisted: :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 15, 2008 9:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
film o PESIE :
http://www.rynek-kolejowy.pl/14

źródło: Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 17:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.polskatimes.pl/warszawa/68826,tramwajowa-rewolucja-2009,m,id,t,z.html
Grzegorz Bruszewski napisał(a):
Tramwajowa rewolucja 2009

2008-12-10 10:38:32, aktualizacja: 2008-12-11 09:58:57

Tramwajem po trawie i autobusem po torowisku? Wszystko będzie możliwe w przyszłym roku.
Tramwaje Warszawskie mają na najbliższe lata bardzo ambitne plany. Nie obejdzie się bez utrudnień. Już dziś przedstawiciele miasta przepraszają mieszkańców. By było dobrze, najpierw musi być źle - wyjaśniają. W latach 2008-2013 Tramwaje Warszawskie na tabor i modernizację wydadzą ponad 2 mld zł. Oprócz 186 nowych pojazdów, które pojawią się w 2010 roku, najwięcej pieniędzy pochłoną remonty. Największą przyszłoroczną inwestycją jest II etap przebudowy Trasy W-Z od placu Bankowego do Jagiellońskiej. Tramwajarze wyremontują też Młynarską od Wolskiej do Płockiej oraz skrzyżowania: Jana Pawła II z Solidarności i Solidarności z Okopową.

- Modernizacja Trasy W-Z potrwa przynajmniej do 30 sierpnia, bo jest to bardzo skomplikowana inwestycja - tłumaczy Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Wraz z przebudową pojawią się nowoczesne tablice świetlne, które tak samo jak w Alejach Jerozolimskich będą nas informować o przyjazdach tramwajów. Tramwaje dostaną również zieloną falę, dzięki której będą jeździć szybciej. To niejedyna nowość. Na wysokości nieistniejącego przystanku przed placem Bankowym na torowisko będą mogły wjechać autobusy i korzystać ze wspólnego trambuspasa. Na trasie będą znajdowały się wspólne przystanki dla obu form komunikacji miejskiej - w tym najważniejszy na wysokości placu Zamkowego. Takie rozwiązanie może zostać też wprowadzone na remontowanych w przyszłym roku Młynarskiej oraz Wolskiej.

W przyszłości po torowiskach będą mogły kursować zupełnie nowe autobusy. - Możemy w następnym przetargu zamówić pojazdy z drzwiami po obu stronach - zapowiada Roman Gogacz, dyrektor działu techniczno-eksploatacyjnego Miejskich Zakładów Autobusowych. W przyszłym roku odnawiana będzie też pętla tramwajowa przy osiedlu Górczewska, torowisko na Jagiellońskiej (od pętli tramwajowej do al. Solidarności), Kawęczyńskiej (od zajezdni do pętli przy bazylice), Nowowiejskiej (od Politechniki do pl. Zbawiciela) oraz Puławskiej (na wysokości stacji metra Wilanowska).

W 2009 roku Generelna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przebuduje torowisko na ul. Dywizjonu 303 (które zostało zamknięte w tym roku w związku z budową drogi S8) oraz torowisko na ul. Marynarskej (z powodu budowy drogi ekspresowej do lotniska). W wieloletnich planach remontowych Tramwajów Warszawskich jest również modernizacja torowiska na odcinku Kielecka - Piaski (realizacja w latach 2010-2011) oraz Zieleniecka - Targowa (2010-2011). Wtedy powstanie też długi peron przystankowy przy Stadionie Narodowym, przy którym będzie mogło zatrzymać się 10 tramwajów jednocześnie. Obiecująco wygląda też planowana linia na Tarchomin, która połączy Białołękę z węzłem Młociny. Na jej tarchomińskim odcinku, tak jak w Pradze, między torami będzie rosnąć trawa.


Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 20:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Oj, to będzie ciekawy ten przyszły rok... I będzie się dramatycznie jeździło tramwajami w trakcie remontów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 17, 2008 0:10 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://www.zw.com.pl/artykul/2,315369_Wahadlowe_tramwaje_zawroca_bez_petli.html

Cytuj:
Wahadłowe tramwaje zawrócą bez pętli
Konrad Majszyk 12-12-2008, ostatnia aktualizacja 13-12-2008 18:34

Ratusz chce pożyczyć z innych miast tramwaje dwukierunkowe. Mają być ratunkiem dla zamkniętego wiaduktu na Andersa i biurowego Służewca.

Takie pojazdy mają dwie kabiny motorniczego – na obu końcach. Do zawracania nie potrzebują pętli, mogą więc zapewnić komunikację na liniach kończących się „ślepo”, np. z powodu remontów. – Chcemy kupić albo wypożyczyć kilkanaście takich pojazdów – ujawnia dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Kopalnią tego typu tramwajów z drugiej ręki są miasta niemieckie. W Dortmundzie kupił je Gdańsk, we Frankfurcie nad Menem – Poznań. Warszawa prowadziła rozmowy z Hannoverem. Okazało się jednak, że tamtejszy pojazd nie mieściłby się w stolicy na łukach.

Co teraz? Według rzecznika Tramwajów Warszawskich Michała Powałki, jest szansa na wypożyczenie takich pojazdów z Krakowa. Rozmowy trwają. Tramwaje miałyby dojeżdżać na Żoliborzu od strony pl. Wilsona do ul. Zajączka – tuż przed zamkniętym do 2010 roku dla komunikacji miejskiej wiaduktem na Andersa (to uniemożliwi jednak rozważany przez miasto remont tego odcinka torów). ZTM chciałby je skierować też do skrzyżowania Wołoskiej z Rzymowskiego w czasie zamknięcia pętli Służewiec (w związku z zapowiadaną na przyszły rok przebudową Marynarskiej).

Wagony dwukierunkowe to rozwiązanie w stolicy znane, ale prawie zapomniane. Dysponuje takimi jeszcze Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej – to np. wagon typu K z lat 40. ubiegłego wieku. Miasto wyklucza jednak skierowanie zabytkowego taboru na regularną linię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 24, 2009 10:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Tytuł może być nieco mylący...

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... lizem.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Nowy tramwaj uratuje nas przed paraliżem

2009-03-24, ostatnia aktualizacja 2009-03-24 08:46

Dwa wagony sczepione tyłem jeżdżą w tę i z powrotem, ale wsiadać można tylko do jednego z nich. To pomysł śląskiego konstruktora na przetrwanie wyjątkowo licznych w tym roku remontów w stolicy

Tramwaje Warszawskie zastanawiały się, jak nie sparaliżować miasta do końca. Zarząd spółki zdecydował: szukamy składów dwukierunkowych. To takie, w których drzwi i kabiny znajdują się po obu stronach. Nie potrzeba pętli, wystarczy zawrotka przed remontowanym odcinkiem torów. Tam motorniczy przechodzi z jednego końca tramwaju na drugi i zmienia kierunek jazdy. Tak było wiele lat temu, kiedy po Warszawie kursowały wagony na korbę.

Teraz nasi tramwajarze chcieli wypożyczyć dwukierunkowce ze Śląska i z Krakowa, ale tam też mają remonty torów. Było już nawet całkiem blisko sprowadzenia nietypowych składów z Niemiec. Miały kursować od ul. gen. Zajączka na Marymont (linia jest wyłączona z ruchu po zamknięciu wiaduktu przy Dworcu Gdańskim). Okazało się jednak, że są o dwa centymetry za szerokie i trzeba by przebudowywać wszystkie przystanki.

Wtedy własny pomysł zgłosił Adrian Pander, konstruktor, motorniczy i wiceprezes Klubu Miłośników Transportu Szynowego w Chorzowie. Od kilku lat pracuje w warszawskim Zakładzie Napraw Tramwajów przy Obozowej. Zaproponował przeróbkę wagonów z lat 70. I tak przechodzą właśnie ostatnie kapitalne remonty przed wycofaniem z ruchu za kilka lat.

Adrian Pander sczepił dwa wagony tyłami, zmienił tzw. nawrotniki kierunku (odpowiednik samochodowej skrzyni biegów) i dodał odpowiednie reflektory. Do tego kosztowna czarna skrzynka w doczepce, radio i lusterka. Wszystko kosztowało ok. 30 tys. zł. Konstruktor osobiście kierował dwoma takimi składami podczas próby generalnej między zajezdnią na Woli a bazą przy Obozowej. Wtedy zostały dopuszczone do ruchu. Trzeci skład właśnie przechodzi remont.

Kiedy wszystko było już gotowe, Zarząd Transportu Miejskiego uznał, że przygotowane domowym sposobem dwukierunkowce nie będą jednak wozić pasażerów. Rzecznik ZTM Igor Krajnow dziwi się nawet, że Tramwaje Warszawskie je mają. - Ustaliliśmy, że na ruchliwych trasach dla pasażerów byłoby kłopotliwe korzystanie ze składu, w którym jeden wagon jeździ pusty, bo drzwi są w nim po drugiej stronie niż przystanek - mówi.

- To by się sprawdziło na krótkich odcinkach. Tak właśnie robią we Wrocławiu czy w Poznaniu - przekonuje Adrian Pander. Przypomina, że z powodu remontu na pl. Bankowym z ruchu mają być wyłączone tory od pl. Zbawiciela aż do Stawek. - Tramwaje dwukierunkowe mogłyby jeździć wahadłowo z przystanku koło Intraco do stacji metra Ratusz-Arsenał. Jednym i drugim torem - proponuje. Inne miejsce to np. odcinek między Zamkiem Królewskim a pl. Zamkowym podczas remontu wiaduktu prowadzącego na most Śląsko-Dąbrowski.

Na razie prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos polecił rozłączyć eksperymentalne składy. Odzyskane z nich wagony kursują pojedynczo. - Zawsze można je złączyć. Kiedyś na pewno się przydadzą - uważa Adrian Pander.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 24, 2009 10:57 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Cytuj:
Tramwaje dwukierunkowe mogłyby jeździć wahadłowo z przystanku koło Intraco do stacji metra Ratusz-Arsenał. Jednym i drugim torem - proponuje.


Świetny pomysł. Trzeba dopilnować, żeby tak zrobili.

Cytuj:
Inne miejsce to np. odcinek między Zamkiem Królewskim a pl. Zamkowym podczas remontu wiaduktu prowadzącego na most Śląsko-Dąbrowski.

Co to za odcinek?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL