Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr mar 25, 2009 22:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co wiem, tramwaje te pierwotnie miały jeździć po Żoliborzu w związku z zamknięciem Andersa. ALE. Najpierw jednak puszczono tam autobusy, które nie cieszyły się popularnością, bo grzęzły w korkach itp, więc ktoś przez analogię stwierdził, że tramwaj na pewno też się nie sprawdzi.

Także trzeba będzie pewnie mocno się starać, by zamiast kręcić nosem ZTM z tych już gotowych tramwajów skorzystał.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 19, 2009 6:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,373669_R ... _Euro.html

Cytuj:
Remont torów w al. Jana Pawła II będzie. Po Euro
kmaj 18-06-2009, ostatnia aktualizacja 18-06-2009 22:07

Ratusz przełożył remont 10 kilometrów ruchliwej trasy tramwajowej między pętlami Rakowiec i Piaski.

Modernizacji miała doczekać się w latach 2010 – 2011 trasa wzdłuż al. Niepodległości, al. Jana Pawła II i ul. Broniewskiego – tak obiecywał prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Plany były ambitne: wyciszone tory, wygodne platformy przystankowe i elektroniczna informacja pasażerska.

Anna Krasko z Tramwajów Warszawskich ujawniła jednak wczoraj, że inwestycja odbędzie się dopiero po 2012 roku. W ten sposób lista budów obiecywanych na Euro znowu stopniała. Dlaczego?

– Al. Jana Pawła II to jedna z głównych tras między Bielanami i Żoliborzem a Śródmieściem. Z powodu innych uciążliwych inwestycji nie będzie zgody na jej zamknięcie dla tramwajów – twierdzi Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.

Chodzi m.in. o budowę drugiej linii metra, która ma ruszyć w 2010 roku. Na razie nie udało się jeszcze nawet podpisać mowy z wykonawcą (trwa wojna prawników).

Na razie Tramwaje Warszawskie nie wycofały się z planów modernizacji przed Euro 2012 torów na Targowej i Zielenieckiej – obok Stadionu Narodowego.

Życie Warszawy


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 19, 2009 8:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Z powodu innych uciążliwych inwestycji nie będzie zgody na jej zamknięcie dla tramwajów – twierdzi Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.


Czytaj - buspas w Al. Jana Pawła II nie powstanie. :-) Inżyniery!!!

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 07, 2010 1:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Tramwaje Warszawskie napisał(a):
Aneks do Umowy Wieloletniej
Aneks do umowy wieloletniej Tramwaje Warszawskie-Miasto st. Warszawa

http://www.tw.waw.pl

Podpisana w sierpniu 2008 r. umowa wieloletnia (do 2027 r.) na świadczenie usług przewozowych zapewnia Tramwajom Warszawskim stabilne finansowanie ich działalności. We wrześniu tego roku Rada Warszawy upoważniła Prezydenta Miasta do podpisania aneksu do tejże umowy, który pozwoli Tramwajom Warszawskim na wybudowanie trasy tramwajowej na Tarchomin. Jest to jedno z wielu przedsięwzięć planowanych przez Tramwaje Warszawskie w następnych latach.

Obrazek

Modernizacja trasy tramwajowej Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona wraz zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych

Projekt obejmuje modernizację trasy tramwajowej w ciągu ulic: Targowa, Al. Zieleniecka – od Dworca Wileńskiego do Ronda Waszyngtona oraz zakup taboru tramwajowego. Zakres planowanych robót obejmuje m.in. : wymianę torowiska; modernizację węzeł rozjazdowy Kijowska, al. Zieleniecka; pętli tramwajowej al. Zieleniecka; sieci i urządzeń podstacji trakcyjnych; instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej.

Łączny koszt projektu to ok. 297 mln PLN netto; realizację Tramwaje Warszawskie Sp z o.o planują na lata 2010-2011.

Modernizacja trasy tramwajowej w Al. Jana Pawła II (odc. pętla Piaski – pętla Kielecka) wraz zakupem 25 tramwajów niskopodłogowych

Projekt obejmuje modernizację trasy tramwajowej o długości 9.3 km w ciągu ulic: Broniewskiego (od pętli Piaski) – Popiełuszki – Rondo Zgrupowania AK „Radosław” – Al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – Al. Niepodległości – Rakowieckiej (do pętli „Kielecka”). Zakres robót obejmuje m.in.: wymianę i modernizację torowiska i węzłów rozjazdowych: przy pętli „Piaski”, na placu Grunwaldzkim, na Rondzie Zgrupowania AK „Radosław” oraz na skrzyżowaniach z ul. Stawki i z ul. Nowowiejską; modernizację sieci trakcyjnej i podstacji; instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej.

Łączny koszt projektu to 323,5 mln PLN netto, a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2011.

http://www.tw.waw.pl/komunik/images/mapa-inwestycji.jpg

Modernizacja trasy tramwajowej na Boernerowo

Projekt obejmuje budowę drugiego toru na odcinku ok. 2 km od skrzyżowania z ul. Radiową do ul. Kaliskiego wraz z przystankami i trakcją elektryczną. Koszt wykonania to ok. 10 mln zł a realizacja planowana jest na 2010 r.

Budowa trasy tramwajowej Bemowo – Jelonki

Projektu przewiduje budowę nowej trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej do skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Radiowej o długości ok. 1525 m.

Łączny koszt projektu to 40 mln zł netto, a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2012.

Obsługa północno – wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru

Projekt obejmuje budowę trasy tramwajowej od Trasy Mostu Północnego (TMP) obejmuje również budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Projektowanej do ulicy Światowida i dalej w osi przyszłej dwujezdniowej ul. Światowida do pętli "Winnica". Na całej długości trasy przewidziano 6 zespołów przystanków tramwajowych, jedną pętlę awaryjną w rejonie skrzyżowania ulic Światowida i Ćmielowskiej lub Mehoffera oraz końcową pętlę 'Winnica". Powstanie też system informacji pasażerskiej.

Drugim elementem projektu jest modernizacja trasy tramwajowej na odcinku Żerań Wschodni – Dworzec Wileński. Zakres prac obejmie m. in.: modernizację torowiska i trakcji na wybranych odcinkach , przebudowę peronów.

Łączny koszt projektu zgodnie ze Studium Wykonalności to 721 mln PLN obejmuje również zakup 60 tramwajów a realizację Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2013.

Budowa trasy tramwajowej w ciągu trasy Krasińskiego – odcinek pl. Wilsona – ul. Budowlana

Obecnie trwają analizy, czy możliwe jest zaangażowanie Tramwajów Warszawskich jako inwestora budowy trasy tramwajowej przez Wisłę wraz z przeprawą mostową.

Środki na modernizacje i inwestycje TW mają ze swojej bieżącej działalności, a także z funduszy unijnych. Do tej pory UE współfinansowała budowę trasy na Bemowo (odcinek pętla Nowe Bemowo – Broniewskiego, koszt 41 mln zł, wydatki kwalifikowane 32 mln zł, dofinansowanie 15 mln zł) oraz modernizację trasy w Alejach Jerozolimskich (odcinek pętla Banacha - pętla Gocławek, koszt 274 mln zł, wydatki kwalifikowane 115 mln zł, dofinansowanie 55 mln zł). Obecnie Tramwaje starają się o dofinansowanie dwóch modernizacji – trasy W-Z i trasy Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona oraz budowy połączenia na Tarchomin.

Modernizacja trasy na Stadion Narodowy jest na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Całkowity koszt szacowany jest na 362 mln zł, TW starają się o dofinansowanie w wysokości 151 mln zł. Na tej liście jest także projekt „Obsługa północno – wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru” ( planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych wynosi 279 mln zł).

Projekt pn. „Modernizacja na trasy tramwajowej W-Z (odcinek pętla Cmentarz Wolski – Dw. Wileński) wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych (koszt 529 mln zł), planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych wynosi 216 mln zł) oraz „Dostosowanie taboru Tramwajów Warszawskich do potrzeb osób niepełnosprawnych – zakup 40 tramwajów niskopodłogowych” (koszt 316, 3 mln zł planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych) znajdują się na liście rezerwowej listy projektów w ramach POIŚ.

galeria: http://www.tw.waw.pl/galeria/images/wieloletnia/
źródło: Tramwaje Warszawskie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 20:18 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Fakt, Marcinkiewicz z Kochalskim strasznie nabroili przez swoje krótkie urzędowanie. :roll:

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 26, 2011 8:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Konrad Majszyk napisał(a):
Awantura o tramwaj na Białołękę
25-11-2011, ostatnia aktualizacja 25-11-2011 16:05

Białołęka walczy o tramwaj na ul. św. Wincentego i Głębockiej. Bez niego ta dzielnica się dusi. Targówek tę inwestycję blokuje, bo opóźnia jej poszerzenie.

Cytuj:
Obrazek
Linia na ul. św. Wincentego i Głębockiej umożliwiłaby dojazd z Białołęki do ronda Żaba, a stąd mostem Gdańskim do metra. Trasę Toruńską tramwaj pokonałby wiaduktem. GDDKiA nie zbudowała tego obiektu w ramach trwającej przebudowy trasy.


Trzykilometrowa linia ma prowadzić z Bródna dawną ul. Budowlaną (dziś Matki Teresy z Kalkuty), św. Wincentego i Głębocką. Po minięciu centrum handlowego Targówek i pokonaniu wiaduktami Trasy Toruńskiej zjedzie na ul. Skarbka z Gór. Pętla znajdzie się w rejonie planowanego skrzyżowania dwóch tras: Mostu Północnego i Olszynki Grochowskiej.

Białołęka kontra Targówek

Na najbliższym posiedzeniu radni Białołęki przegłosują apel o budowę tramwaju na ul. św. Wincentego i Głębockiej. To reakcja na stanowisko radnych z Targówka, którzy zaapelowali do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz o rezygnację z budowy tramwaju.

Targówek argumentuje to obawą przed hałasem i chęcią przyspieszenia budowy drugiej jezdni ul. św. Wincentego (bez tramwaju wyjdzie szybciej i taniej). Władze Białołęki nazywają postawę Targówka „samorządowym egoizmem". – Targówek zapomniał, że jest częścią Warszawy, a nie odrębnym organizmem – mówi ostro burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. – Na ten tramwaj czekają mieszkańcy ogromnych osiedli Derby i Lewandów, którzy codziennie stoją w korku na moście Grota-Roweckiego – podkreśla.

Dzisiaj komunikacja z Białołęki opiera się na niewydolnych liniach autobusowych. Tramwaj umożliwiłby dojazd Głębocką i św. Wincentego do ronda Żaba, a stąd do mostów: Gdańskiego albo Śląsko-Dąbrowskiego. Burmistrz Kaznowski podpiera się statystykami, według których 120-tysięczna Białołęka miałaby w ciągu 20 lat podwoić liczbę mieszkańców.

Co na to Targówek?

– Potrzebujemy drugiej jezdni ul. św. Wincentego, a linia tramwajowa wzdłuż tej ulicy oddala tę inwestycję w czasie i podnosi jej koszty – odpowiada burmistrz Targówka Grzegorz Zawistowski. – Już 11 lat temu ówczesna gmina Targówek sfinansowała przebudowę infrastruktury podziemnej pod szerszą ulicę w wersji bez tramwaju – przekonuje.

Według burmistrza Zawistowskiego, linia tramwajowa wymusiłaby kolejną przebudowę infrastruktury – łącznie z burzeniem obecnego przejazdu nad Kanałem Bródnowskim (w rejonie ul. Kondratowicza).

Tramwaj albo buspas

Na forach internetowych można wyczytać, że jeśli pętla znajdzie się na Białołęce, to na Targówku do tramwaju nikt już się nie zmieści. Dlatego Targówek woli szerszą ul. św. Wincentego, za to z większą niż dziś liczbą skrzyżowań.

W dyskusji pojawił się też przewrotny argument przeciwko blokującym tramwaj. – Budowa drugiej jezdni to jedyna gwarancja, że Zarząd Transportu Miejskiego w przyszłości nie wyznaczy na ul. św. Wincentego buspasa. Wzdłuż linii tramwajowych nie wyznacza się buspasów. Jedyny wyjątek to Al. Jerozolimskie – mówi Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Na razie ratusz nie wycofuje się z budowy tramwaju na św. Wincentego, za to odsuwa ją w czasie. – Wydłużenie linii z Targówka na Białołękę znajduje się w naszych planach inwestycyjnych na lata 2014 – 2020 – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Jak obliczył Wojciech Tumasz, koszty budowy tej linii nie powinny przekroczyć 250 mln zł (bez taboru).

Władze Warszawy rozważają wariant, w którym linia tramwajowa z Bródna kończyłaby się w rejonie skrzyżowania Głębockiej z Trasą Toruńską. Tutaj powstałby też parking przesiadkowy Parkuj i Jedź. Dopiero w ramach drugiego etapu tory byłyby wydłużone do osiedla Derby.


Kwintesencja mentalności warszawskich maniaków smrodu i asfaltu: nie budujmy tramwaju, bo będzie głośno, za to wybudujmy sześciopasmową jezdnię, bo przy niej mieszka się jak w cichym lesie. W normalnym mieście obie dzielnicy walczyłyby o budowę tramwaju *zamiast* poszerzania jezdni, a nie kluczyły umysłowo po tym, jak budowa tramwaju wpłynie na koszt inwestycji degradującej ich okolice.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 01, 2012 22:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
G.Madrjas napisał(a):
Fakt, Marcinkiewicz z Kochalskim strasznie nabroili przez swoje krótkie urzędowanie. :roll:

Pudło :evil: :twisted: , afera którą przytoczyłem, była już za rządów miłościwie nam panującej HGW (nb z tych pieniędzy ITI uruchomił TVN Warszawa).

@axxenfall - po raz kolejny z SISKOMu wylazło lobby autstradowe. Byłbym ostrożny przy ewentualnych kontaktach z tą organizacją :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 05, 2018 7:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... uwagi.html

Cytuj:
Ponieważ pojawiły się problemy ze zreprywatyzowanymi terenami rodziny Potockich między al. Stanów Zjednoczonych a ul. Bora-Komorowskiego na Gocławiu, w ratuszu zapadła decyzja, by linię tramwajową wykonać na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Oznacza to, że na tym odcinku wzdłuż torów powstanie nowa ulica, a wysokość odszkodowania miasto ustali osobno.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL