zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Zrównoważony transport po polsku
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1980
Strona 9 z 9

Autor:  franek1979 [ Śr kwi 18, 2012 21:20 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

Jako że także słuchałem tego wywiadu to chciałbym sie podzielić jeszcze jednym moim wrażeniem - z rozmowy o stanie Nadodrzanki odniosłem wrażenie, iż minister uważą tą linię za linię lokalną, gdyż jak stwierdził, głowne linie nie zagrażają bezpieczeństwu ruchu kolejowego. Czy inny słuchacze też odnieśli takie wrażenie?

Autor:  marek.slon [ Pt kwi 20, 2012 8:53 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

Nie wiem, o którą dokładnie linię chodzi, i nie mam pewności, czy wiedział to minister Nowak. Odniosłem wrażenie, że między innymi do niej odnosiła się "konieczność" audytu i być może likwidacji.

Autor:  axxenfall [ Pt maja 18, 2012 19:40 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

Raczkowski, w temacie.

Obrazek

Autor:  axxenfall [ Śr lut 06, 2019 8:52 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

Ciekawa prezentacja o wpływie inwestycji transportowych na rozwój społ-gosp: http://www.euroreg.uw.edu.pl/dane/web_e ... .04.18.pdf .

Autor:  Wojtek [ N lut 10, 2019 14:48 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

Na pewno lepiej było ją usłyszeć, niż tylko zobaczyć. Wolański jest dobry w tym co mówi.

Autor:  kulikowski [ Śr mar 06, 2019 2:11 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

zbiorowy.info napisał(a):
Instytut Sobieskiego proponuje tramwaje w 5 kolejnych miastach
Krzysztof Kalkowski, 03.03.2019

Utworzenie sieci tramwajowej w Białymstoku, Bielsko-Białej, Kielcach, Radomiu i Tarnowie zaproponował Instytut Sobieskiego. Think-tank wydał właśnie raport „Tramwaj dla polskich miast”

Koncepcje zaprezentowane w raporcie są zróżnicowane zależnie od wielkości i struktury przestrzennej miasta bądź aglomeracji. Dla Kielc i Radomia, Instytut zaproponował najbardziej klasyczne rozwiązanie – po dwie krzyżujące się linie tramwaju miejskiego. W pozostałych trzech miastach trasy miejskie miałyby zostać wprowadzone na linie kolejowe w modelu tramwaju dwusystemowego. Zabieg taki proponowano tylko dla bocznych linii kolejowych, obecnie niedostatecznie wykorzystywanych w ruchu pasażerskim.

Jak zaznacza autor raportu, tramwaj okazuje się być najszybszym środkiem przemieszczania się w dużych miastach. Ten fakt oraz „mityczny powab szyny” sprawia, iż wprowadzenie tramwaju w miejsce autobusu skutkuje kilkudziesięcioprocentowym przyrostem użytkowników na danej trasie.

Autorem opracowania jest dr Łukasz Zaborowski, ekspert Instytutu Sobieskiego w dziedzinie transportu i rozwoju regionalnego. Pełny raport zawierający wstęp teoretyczny oraz autorskie wizje nowych sieci tramwajowych dla pięciu miast można pobrać ze strony Instytutu Sobieskiego: TUTAJ.

Źródło: Zbiorowy.info

Autor:  axxenfall [ Cz maja 21, 2020 9:11 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

https://wyborcza.pl/7,155287,25946077,j ... 1-L.1.duzy

prof.Jerzy Hausner napisał(a):
Mówiąc po gospodarsku: te rzeczy, które ratujemy teraz, musimy ratować tak, żeby były lepsze na potem. W przypadku miasta teraz trzeba przemyśleć nie tylko system transportu publicznego, ale także kwestię relacji między rowerzystami i kierowcami. Bo ludzie będą mieli ochotę wracać do bezpiecznych epidemicznie samochodów i miasta będą zakorkowane. Ale mogą też przesiąść się na rowery. Trzeba znaleźć nową równowagę, by zmienić miasta, popchnąć je rozwojowo do przodu.

Autor:  axxenfall [ Cz paź 01, 2020 11:18 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66051.html

Cytuj:
Jak podkreśla prezydent, Warszawa stawia na transport zrównoważony. – Idea jest prosta – chcemy, żeby wszyscy czuli się w Warszawie dobrze. Zarówno kierowcy, rowerzyści, jak i piesi – mówi Trzaskowski.


Niby taki światowiec, a nie zna słowa "sustainable" i nie rozumie, że "zrównoważony" w tym przypadku nie powinien znaczyć "po równo dla wszystkich".

Autor:  axxenfall [ Wt wrz 21, 2021 11:33 ]
Tytuł:  Re: Zrównoważony transport po polsku

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 04504.html

Adrian Furgalski napisał(a):
Policzyłem wydatki GDDKiA i PKP PLK w latach 1995-2020. Odpowiednio 270 i 88 mld zł. Co się dziwić, że udział kolei w przewozie ładunków spadł w ubiegłym roku wg pracy przewozowej poniżej 10 proc
.

Strona 9 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/