Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 15:38 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 9:28
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj po obradach Rzadu premier Tusk ponformował ze Koleje ,,zaoszczędziły ""prawie 5 mld. złoty,(użył takiego słowa !!!) ,i srodki te zostaną przeznaczone na budowę dróg ekspresowych S3 i S17.Chyba ma nas za idiotów ,ale dobrze ze matematyka wróciła na maturę,więc moze ludzie zaczną mysleć

_________________
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 16:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
wesjac napisał(a):
Chyba (premier red.) ma nas za idiotów


Witam wśród żywych :).

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 17:06 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz sty 31, 2008 9:28
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Maturę z matematyki pisałem w 1979,więc cały czas jestem po jasnej stronie mocy,chciałem tylko zwrócić uwage.Pozatym aby otrzymac zwrot 5 mld z UE trzeba mieć wkład własny,.Dlatego mozliwa jest taka propaganda ze na kolej było 60mld zł tylko nikt ludowi nie powiedział ze trzeba wyłozyć najpierw co najmniej 30mld ,a te poszły na autostrady
Pozdrawiam
PS.Taka sama propaganda była za Gierka pamietam toi mogę porównać

_________________
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 10:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
wesjac napisał(a):
PS.Taka sama propaganda była za Gierka pamietam toi mogę porównać


Cieszy mnie to tym bardziej, bo niektóre POrównania są dzisiaj trudne dla większości.

Choć są i jaskółki, mogące łudzić że władza nie jest skończonym idiotą. Taką jaskółką wrócimy do tematu :P
http://dkaszubowski.salon24.pl/269337,k ... wojewodzka

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 14:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Straszny offtop się zrobił, zaczynamy gadać o polityce ;) Z tego, co widzę, to akurat ta partia robi wszystko tak, jak gdyby przed każdą decyzją robiła badanie opinii publicznej (czyli populizm). A ludzie chcą budowy dróg i mają w d... kolej. Szkoda gadać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 15:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
ajarmoniuk napisał(a):
Straszny offtop się zrobił, zaczynamy gadać o polityce.


Gorzej. O polityce nie sposób nie gadać, bo w sumie cała tematyka tego forum jest w jakimś stopniu polityczna. Problem w tym, że zaczynają się pojawiać prymitywne zagrywki rodem z komentarzy na Onecie albo Gazeciepeel, mnie to napawa niesmakiem.

Nie jestem tu starym wygą, wypowiadam się nieczęsto, więc możecie mnie zignorować (zwłaszcza że nie wiem, czy nie jestem jedyny, którego to jakoś uwiera). Ale ostrzegam - korzyści z tego nie będzie żadnych, w ten sposób można tylko zaszkodzić poziomowi uprawianej tu debaty. A w konsekwencji sprawom, na którym chyba wszystkim nam zależy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 17:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Groob napisał(a):
ajarmoniuk napisał(a):
...
Nie jestem tu starym wygą, wypowiadam się nieczęsto, więc możecie mnie zignorować (zwłaszcza że nie wiem, czy nie jestem jedyny, którego to jakoś uwiera)...


Popieram ... Polityka polityką, ale może chociaż TU starajmy się nie wnikać w to kto za którą partią stoi... może czas po prostu merytorycznie opisywać kto wykazuje się profesjonalizmem i znajomością tematu a kto ma wyłącznie synekurkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 27, 2011 9:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Phinek napisał(a):
ajarmoniuk napisał(a):
...
Nie jestem tu starym wygą, wypowiadam się nieczęsto, więc możecie mnie zignorować (zwłaszcza że nie wiem, czy nie jestem jedyny, którego to jakoś uwiera)...

Popieram ... Polityka polityką, ale może chociaż TU starajmy się nie wnikać w to kto za którą partią stoi... może czas po prostu merytorycznie opisywać kto wykazuje się profesjonalizmem i znajomością tematu a kto ma wyłącznie synekurkę.

Czując się wywołanym do tablicy uroczyście obiecuję (nie takie rzeczy obiecywałem :)), że postaram się powstrzymywać, choć nóż otwierający się w kieszeni będzie przeszkadzał. Do wniosku o merytoryczne określanie profesjonalizmu podpisuję się dwiema łapkami. A zatem:

Artykuł

Pogrubienia moje. Tekst dość osobisty i można mu zarzucić nieobiektywizm, więc można by nie mieć zaufania do tego co mówi. Jeżeli gdzieś mija się z prawdą to proszę o komentarz. Skłaniam się, że ocena sytuacji jest "poprawna".

Cytuj:
W zarządach kolejowych spółek żadna z osób, która jeszcze w 2009 r. była odpowiedzialna za rozkład jazdy, dzisiaj już nie pracuje. Minister Grabarczyk naprawdę znalazł patent na anarchię". Z Jerzym Polaczkiem, byłym ministrem transportu, rozmawia Rafał Kotomski.

Jak długo jeszcze, podróżując PKP, będziemy czuli się jak pariasi?

To rzeczywiście jakiś model indyjski. Realizowany zimą w Europie Środkowej, na początku XXI wieku.

Nie znam kolei w Indiach, ale coś mi się wydaje, że chyba je obrażamy.

Poruszamy się w sferze chaosu, jakiego jeszcze nigdy w tak krótkim czasie i w takiej skali na polskich kolejach nie było. A przecież jako państwo nie jesteśmy w stanie wojny, nie wystąpiły gwałtowne klęski żywiołowe, które taki stan mogłyby usprawiedliwić. Tymczasem rozkład jazdy, układany przez kolejarzy w różnych państwach europejskich od stu lat, nie udał się w 2010 r., wiele lat po wojnie, właśnie w Polsce. Elementarz kolejowy dla PKP okazał się wielkim problemem.

Wygląda na to, że groźniejsze od klęsk żywiołowych są działania ekipy ministra Grabarczyka. Jak w ogóle możliwe było doprowadzenie do bałaganu, który utrudnia życie setkom tysięcy Polaków?
Po raz pierwszy w Polsce sprzedawano bilety na nieistniejące pociągi i komunikowano pasażerom o odjazdach pociągów z nieistniejących peronów. W dodatku pociągi TLK czy Intercity jeżdżą nie w pełnych składach – bez wszystkich wagonów – albo z takimi, w których miejsc jest mniej niż wcześniej sprzedanych miejscówek. Trzeba wyraźnie określić odpowiedzialność za ten ogromny bałagan – polityczną i profesjonalną. W zarządzie PKP Intercity mamy cztery osoby, w tym Brytyjczyka. Nie ma tam nikogo zajmującego się kwestiami eksploatacyjnymi, decydującego o przetargach na naprawy rewizyjne, pilnującego terminów tych rozstrzygnięć. Nowi ludzie, którzy przyszli do oddziałów, nie spełniają elementarnych wymogów fachowości.

W tej sytuacji trudno, by pasażer polskich kolei mógł czuć się bezpiecznie. Jak rozumiem, odbywa się coś w rodzaju operacji na żywym organizmie, w dodatku dokonywanej przez kiepskich specjalistów.

Jeśli precyzyjnie zadamy pytanie: skąd bierze się chaos na polskich dworcach kolejowych, to można wręcz palcem wskazać to miejsce. Myślę o spółce TK Telekom (dawniej Telekomunikacja Kolejowa), którą zarządza Andrzej Panasiuk, jeden z najbliższych współpracowników ministra Grabarczyka. W obecnej kadencji zdążył już być wiceministrem infrastruktury, członkiem zarządu PKP SA. Teraz odpowiada za spółkę telekomunikacyjną. Przypadkiem rozmawiałem ze zrozpaczonym pracownikiem, który wyznał mi, że jego szef (z wykształcenia historyk) o telekomunikacji ma wiedzę na poziomie obsługi prostszych telefonów komórkowych.

Dlaczego właśnie ta spółka ma takie znaczenie dla całej sytuacji?
Bo administruje całym systemem informacyjnym na polskich peronach i dworcach. Po miesiącu od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy 90 proc. pasażerów wciąż koczuje w halach największych dworców i czeka na wyświetlenie prawdziwej informacji o odjeździe pociągu. Takie informacje wyświetlają się dopiero na 5 minut przed odjazdem – w Krakowie, Poznaniu czy Warszawie. Nigdy wcześniej coś podobnego nie miało miejsca. W dodatku w spółce TK Telekom „wysadzony w powietrze” został program pilotażowy, na który umowę podpisywałem jeszcze jako minister transportu. Na jego bazie miał być wprowadzony kompleksowy system informacji i doradztwa w planowaniu podróży, dający pasażerowi dostęp w internecie do usługi lokalizacji pociągu, informację on line o utrudnieniach, a także możliwość integracji systemu z publiczną komunikacją w aglomeracjach. Nie wspominając o możliwości rezerwacji biletu i jego zakupu np. przez telefon komórkowy. Tymczasem na początku 201 r., po przyjściu prezesa Panasiuka, zrezygnowano z powołania biura transportowych systemów komunikacyjnych i rozwiązano zespół ludzi, którzy zajmowali się rozwojem tego programu. W przypadku PKP na końcu takiego procesu chaosu i anarchii jest zawsze potencjalna katastrofa kolejowa. Obym jednak okazał się fałszywym prorokiem.

Co Pan miał na myśli, pisząc w liście otwartym do ministra Grabarczyka o „patencie na anarchię” w resorcie, za który odpowiada?

Po raz pierwszy w trzech kluczowych podmiotach, za które odpowiedzialność konstytucyjną ponosi minister infrastruktury, mamy faktyczny stan tymczasowości. W GDDKiA od ponad dwóch lat jest osoba, która tylko pełni obowiązki dyrektora. W PKP SA mamy od grudnia p.o. prezesa, chociaż premier Tusk zapowiadał, że wszystkie decyzje zostaną podjęte do końca ubiegłego roku. Tam naprawdę jest potrzebny, że tak powiem, szef, który zna się na robocie. I jest jeszcze Poczta Polska, gdzie odwołano prezesa 16 grudnia. Od tamtego czasu rada nadzorcza, której notabene przewodniczy Andrzej Panasiuk, nie wyznaczyła nawet p.o. nowego szefa! Nie wiadomo, kto od blisko miesiąca odpowiada za firmę, w której pracuje ponad 90 tys. osób.

Mówił Pan o odpowiedzialności politycznej i ta wydaje mi się najważniejsza. Przecież minister te różne nominacje akceptuje, a z kolei premier powinien chyba wiedzieć o decyzjach ministra.
Czego można wymagać od premiera Tuska, skoro przyznał sam, że przeczytał „niecały” raport MAK na temat katastrofy smoleńskiej?

Dla mnie taka deklaracja jest niewyobrażalną wręcz arogancją. W przypadku spółek PKP ludzie, których dzisiaj oceniamy, nie biorą się znikąd. Przypomnę, że szefem PKP Intercity od 2009 r. jest Grzegorz Mędza, wiceminister odpowiedzialny za kolej w rządzie SLD, szefem rady nadzorczej PKP SA Krzysztof Opawski, mój poprzednik w rządzie Marka Belki, a członkiem zarządu kolejowej spółki-matki Jacek Prześluga, jeden z twórców wizerunku Janusza Palikota. Działań, które mogłyby zapobiec chaosowi na kolei, nie podjęto ani na poziomie Ministerstwa Infrastruktury, ani w zarządach kolejowych spółek z PKP SA na czele. W czasach, gdy byłem ministrem w podległym mi Urzędzie Transportu Kolejowego, ówczesny wiceprezes Mirosław Antonowicz co roku jesienią koordynował wraz z przewoźnikami domykanie rozkładu jazdy pociągów. Proszę sobie wyobrazić, że dzisiaj żadna z osób, która jeszcze w 2009 r. w zarządach spółek kolejowych była odpowiedzialna za rozkład jazdy, już nie pracuje.

Czyli spółki kolejowe są traktowane jak miejsce oferujące synekury piarowcom, artystom, historykom, słowem „krewnym i znajomym królika”.

Oceniam to jako prawdziwą eksplozję niekompetencji i arogancji, a także niewiedzy na poziomie wręcz elementarnym. Nikt nie pilnował kalendarza. Przecież jeszcze na trzy dni przed wejściem nowego rozkładu jazdy PKP Intercity nie zleciło informatykom wprowadzenia zmian. Chaos i bałagan był nieunikniony. Klient, idąc po bilet do kasy, musi wcześniej w internecie sprawdzić co do minuty odjazd pociągu. Bo kasjerka mu tego nie powie, dlatego że sama nie wie i nie ma czasu, by sprawdzić. Zupełnie kuriozalna sytuacja. W połowie grudnia sam, czekając na pociąg w Katowicach, sprawdzałem odjazdy pociągów wydrukowane na żółtych kartach i odnotowałem 56 zmian naniesionych mazakiem. To chyba jest poziom kultury kolejowej w krajach, które nieprecyzyjnie nazwę Trzecim Światem.

Wotum nieufności dla ministra odrzucone, a premier na użytek politycznego marketingu robi groźne miny i zapowiada działania, których i tak nie podejmuje. Aż chciałoby się zapytać: w jakim państwie właściwie żyjemy?

Przez kilka miesięcy Tusk patrzył na Polaków z billboardów, przekonując, że nie robi polityki, lecz buduje mosty, dworce, drogi. A dzień po wyborach samorządowych jego minister ogłasza faktyczną likwidację rządowego programu budowy dróg w wymiarze finansowym i czasowym do roku 2012, zamraża niektóre do roku 2020. Zasadne jest więc pytanie do mojego następcy, ministra Grabarczyka i premiera Tuska: czym się, do cholery, panowie zajmujecie? Jak długo jeszcze można grać w piłkę nożną?

Skoro o piłce mowa, to podobno kolejną zagrywką ma być awans Andrzeja Panasiuka z prezesa spółki Telekom na prezesa Poczty Polskiej.
Cóż, widocznie współwinni bałaganu i chaosu na kolei mają zostać „rzuceni na nowy front”.

Jeżeli gdzieś w tym artykule jest nieprawda czy manipulacja to ponawiam prośbę o jej wskazanie. Jeżeli mamy mieć jakąś wiedzę to dobrze mieć rzetelną.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 27, 2011 13:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Łódzka Spółdzielnia grabarczyka:

http://www.rp.pl/artykul/10,600332.html

Cytuj:
MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY

1. CEZARY GRABARCZYK – (1960) Minister Infrastruktury, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, ukończył studia na wydziale Prawa i Administracji 1988 – 1996, asystent w katedrze Prawa Konstytucyjnego UŁ, były wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych, członek władz Platformy Obywatelskiej

2. MACIEJ JANKOWSKI – (1960) Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury (powołany 29.12.2007 r.), absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Filozoficzno – Historycznego Uniwersytetu Łódzkiego, asystent, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji UŁ w latach 1985 – 1993 r. Od 1991 – 1997 w spółce Przedsiębiorstwa Wydawniczo – Prasowego „Wydawca” w Łodzi,. Później szef Polska – Press w Warszawie. W 1997 r. zbył udziały tej spółki niemieckiej firmie, a prezesem nowej spółki z niemieckim kapitałem została najpierw pani Agnieszka Sardecka, a potem pani Agata Sobieszek – Krzywicka.

3. RADOSŁAW STĘPIEŃ – (1963) Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury (powołany 23.03.2009 r.), absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, były szef gabinetu politycznego Ministra Grabarczyka, członek Platformy Obywatelskiej w Łodzi.

4. MARCIN BARAŃSKI – (1973) szef gabinetu politycznego Ministra Infrastruktury, poprzednie miejsce pracy Księgarnia i Antykwariat „NIKE” w Łodzi. Kandydat do Rady Miasta Łodzi z listy Platformy Obywatelskiej, rzecznik prasowy łódzkiej PO, członek komitetu honorowego kandydatki na prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej.

5. PIOTR ANDRZEJ KWAŚNIEWSKI – (1966) doradca w gabinecie politycznym Ministra Infrastruktury, były pracownik Delframy Sp. z o. o. w Łodzi – hurtownia farmaceutyczna.

6. JAKUB GOŹDZIKOWSKI – (1985) doradca w gabinecie politycznym Ministra Infrastruktury, poprzednio pracownik biura Zarządu Regionu Łódzkiego Platformy Obywatelskiej oraz Komitetu Wyborczego PO, członek PO w Łodzi.

7. MIKOŁAJ KARPIŃSKI – (1976) szef gabinetu politycznego Ministra Krzysztofa Opawskiego, rzecznik Banku Pocztowego, rzecznik prasowy w Ministerstwie Infrastruktury, były członek gabinetu politycznego Ministra Grabarczyka.

8. ANNA MIDERA – zastępca dyrektora Departamentu Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych, wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych, uczestniczka delegacji rządowej w Chinach. Pracowała w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi. Prywatnie żona Szymona Krzysztofa Midery.

9. RAFAŁ WÓJCIK – zastępca dyrektora Departamentu Dróg i Autostrad, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Kiedyś główny specjalista w Wydziale Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi.

10. ANNA NAKONIECZNA – Dyrektor Biura Ministra w Ministerstwie Infrastruktury, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytet Łódzki.

POCZTA POLSKA S. A.

1. AGNIESZKA SARDECKA – członek Zarządu Poczty Polskiej S.A., wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej Banku Pocztowego. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, koleżanka Macieja Jankowskiego z firmy Polska – Press, członek zespołu społecznych doradców w komitecie kandydatki na prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej.

2. TOMASZ BOGUS – prezes Banku Pocztowego S. A. (powołany 19.10.2009 r.), przewodniczący Rady Nadzorczej Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych (powołany 15.10.2010 r.), absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ściągnięty do banku przez Szymona Miderę.

3. SZYMON KRZYSZTOF MIDERA – (1975) wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego (powołany 16.07.2008 r.), współpracownik Ministra Grabarczyka, prowadził kampanię wyborczą kandydatki na prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej, szef społecznych doradców w jej komitecie. Absolwent Wydziału Ekonomiczno – Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Prywatnie mąż Anny Midery.

4. JAN STEFAN MĘDRZAK – przewodniczący Rady Nadzorczej Pocztowej Agencji Usług Finansowych S.A., radny Łodzi z komitetu Platformy Obywatelskiej, członek Rady Nadzorczej Warsaw Airport Service (spółka portów lotniczych) oraz we władzach MPK. Były przewodniczący łódzkiej PO. W 2005 r. kandydat do Sejmu z ramienia PO.

5. ANNA ŁOSIAK – członek Zarządu Pocztowej Agencji Usług Finansowych S. A. (od czerwca 2008 r.), absolwentka administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Była pracownica Urzędu Miejskiego w Łodzi.

6. ZBIGNIEW PAPIERSKI – prezes spółki POSTDATA, bliski współpracownik Cezarego Grabarczyka, działacz łódzkiej PO, szef sztabu wyborczego kandydatki na prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej, medialny „lennon1”.

7. AGATA SOBIESZEK – KRZYWICKA – członek Rady Nadzorczej Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Koleżanka z dawnych interesów Ministra Macieja Jankowskiego z Łodzi oraz członka Zarządu Poczty Polskiej Agnieszki Sardeckiej.

8. BOGUSŁAW GRABOWSKI – członek Rady Nadzorczej Banku Pocztowego. W latach 1998 – 2004 członek Rady Polityki Pieniężnej przy Narodowym Banku Polskim. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Od 1985 r. pracuje w katedrze ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego, jako adiunkt. Członek społecznych doradców w komitecie honorowym kandydatki na prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej.

9. WOJCIECH PAPIERAK – członek Rady Nadzorczej Banku Pocztowego. W latach 1993 – 1995 był asystentem w Wydziale Kredytów w Polskim Banku Inwestycyjnym S. A., a w latach 1995 – 1998 był głównym specjalistą w Departamencie Bankowości Detalicznej w Powszechnym Banku Gospodarczym w Łodzi. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego.

10. ZBIGNIEW RAPCIAK – prezes Zarządu Polskiego LNG S. A. (od 01.05.2009 r.), członek Rady Nadzorczej Poczty Polskiej, były Wiceminister Infrastruktury.

11. MACIEJ GARWACKI – prezes zarządu Pocztowej Agencji Usług Finansowych, Łodzianin. Były prezes em Finance Sp. z o. o., Mbanku.

12. SYLWESTER CZUPRYNIAK – członek zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych, Łodzianin. Kiedyś w Radzie Nadzorczej firmy Aspiro.

13. WIESŁAW URBAŃSKI – wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Post Tel, członek Zarządu Widzewskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego w Łodzi. Założyciel NZS. Członek komitetu honorowego kandydatki na prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej.

PKP S. A.

1. KRZYSZTOF OPAWSKI – przewodniczący Rady Nadzorczej PKP S. A. (od 17.12.2007 r.). Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego oraz były pracownik tego uniwersytetu, a także były Minister Infrastruktury.

2. KATARZYNA ZIMNICKA – JANKOWSKA – członek Zarządu PKP Intercity, dyrektor handlowy (od 01.07.2010 r.). Absolwentka Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej.

3. ZBIGNIEW SZAFRAŃSKI – prezes PKP PLK S.A. (od 05.02.2009 r.), członek Rady Nadzorczej TK Telekom i Dworzec Polski. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Łódzkiej.

4. ALINA GIEDRYŚ – członek Zarządu PKP PLK S. A., dyrektor ds. projektów unijnych,. Absolwentka Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Łódzkiej, była współpracownica obecnej prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej.

5. PAWEŁ DZIWISZ – członek Zarządu PKP PLK S. A., dyrektor d.s. inwestycji. Były prezes MPK w Łodzi. Absolwent Wydziału Mechanicznego na Politechnice Łódzkiej, związany z łódzką PO - startował do sejmu z listy Platformy Obywatelskiej.

6. JAN RACZYŃSKI – dyrektor biura szybkich kolei – prezes Stowarzyszenia Inżynierów i Techników, w którym działa Zbigniew Szafrański. Absolwent Politechniki Łódzkiej.

7. KATARZYNA JANIO – członek Zarządu PKP PLK S.A. ds. finansowych i ekonomicznych (powołana 31.08.2010 r.). Absolwentka Wydziału Ekonomicznego na Politechnice Łódzkiej oraz Wydziału Socjologicznego na Uniwersytecie Łódzkim. Pracowała w WUP w Łodzi, później 2 lata w Telewizji Polskiej, najpierw w oddziale terenowym TVP S. A. w Łodzi, jako zastępca dyrektora ds. ekonomicznych, a w końcu w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Prokuratura bada czy przez brak kontroli rozliczeń między ośrodkami regionalnymi a centralą nie doszło do nadużyć. Zawiadomienie o podejrzeniu nadużycia uprawnień, bądź nie dopełnienia obowiązków złożył były szef TAI, Jan Piński. Pani dyrektor Janio mimo informacji na ten temat nie podejmowała działań by zmienić sytuację.

8. ANDRZEJ PANASIUK – od 2009 r. prezes spółki Telekomunikacja Kolejowa, przewodniczący Rady Nadzorczej Poczty Polskiej, członek Rady Nadzorczej PKP Energetyka. Od 6 lutego 2009 r. do 16 grudnia 2009 r. członek Zarządu PKP S.A. Od 4 grudnia 2007 r. do 4 lutego 2009 r. podsekretarz stanu ds. poczty i telekomunikacji w Ministerstwie Infrastruktury. W latach 1998 – 2002 dyrektor departamentu prawnego Urzędu Zamówień Publicznych.

9. ROMUALD BOSAKOWSKI – zastępca dyrektora oddziału Dworce PKP S.A. w Warszawie, przewodniczący komisji rewizyjnej Platformy Obywatelskiej w Łodzi.

10. GRZEGORZ MĘDZA – prezes PKP Intercity (powołany 07.04.2010 r.), były wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury, znajomy Krzysztofa Opawskiego.

POZOSTAŁE PODMIOTY

1. RAFAŁ MOŻDŻEŃ – wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego Łódź im. Reymonta (powołany 08.06.2010r.) oraz dyrektor ds. marketingu i polityki informacyjnej. Wcześniej wiceprezes Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej i menedżer ds. projektów w dziale transformacji biznesowych Infosys BPO Poland Łódź. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego.

2. WALDEMAR WIT – OLCZYK – zastępca Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (od marca 2010 r.), kandydat Platformy Obywatelskiej do Rady Miasta Łodzi. Absolwent Politechniki Łódzkiej.

3. MICHAŁ MARZEC – dyrektor naczelny Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze i dyrektor lotniska im. Chopina w Warszawie. Dyrektor portu lotniczego w Łodzi. (od 1994 r.). Absolwent Politechniki Łódzkiej.


W wersji filmowej z przykładem pączkowania struktury PKP na podstawie PKP Cargo.
http://www.youtube.com/watch?v=6rHbjNdOe7s

Dwa komentarze. 1) Jak można pełnić kilka funkcji w firmach, które są dla siebie nawzajem konkurencją? To jest niezgodne z prawem i logiką (chyba, że chodzi o to, żeby wykończyć jedną z firm, co jak widać postępuje patrz Nomada (fr. wędrujący w poszukiwaniu pastwisk).
2) Narzeka się, że nie ma w Polsce porządnego systemu kształcenia kadry kolejowej czy drogowej. Jak widać tą niszę stara się wykorzystać Uniwersytet Łódzki przygotowując nawet socjologów do pełnienia zadań koniecznych dla poprawy działania kolei. :lol:
3) Skoro w ministerstwie infrastruktury mamy tak dużą reprezentację z Łodzi liczę na przywrócenie odpowiedniej rangi transportowi rzecznemu :wink:

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 29, 2011 22:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Sądząc po tej liście ludzi z Łodzi, którzy pracują w Warszawie, to projekt Kolei Dowcipnych Prędkości ma spore szanse na realizację. Niestety przy okazji wyssie to do reszty fundusze na kolej w reszcie Polski, ale na trasie UĆ-WWA będzie się śmigało panom ze spółdzielni wyśmienicie.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL