Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn mar 21, 2011 14:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Bank Światowy publikuje raport na temat polskiego transportu lądowego


Podobno rząd poprosił o ograniczenie skali promocji raportu Banku Światowego w zakresie transportu w Polsce, ze względu na jego negatywny wydźwięk. BŚ poprosił moją obecna macierzysta instytucję o zdjęcie informacji o raporcie ze swojej informacyjnej strony internetowej. Na szczęście raport wciąż jest do pobrania ze strony banku.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 22, 2011 20:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.joemonster.org/art/16607/_Za ... ja_w_Lodzi
Naklejki informacyjne z Łodzi... :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 25, 2011 19:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://moto.wp.pl/kat,121,title,Polacy- ... &_ticrsn=5
Cytuj:
PAP | 2011-03-25 (08:50)
Spacerkiem do pracy - to najbardziej lubią Rumuni i Hiszpanie. Samochodami wożą się Amerykanie i mieszkańcy RPA, a rowerami mieszkańcy Indonezji i Holendrzy. Polacy jak mało kto kochają podróż do pracy środkami komunikacji miejskiej, twierdzi "Metro".

Pytanie było krótkie: Pieszo? Autem? Rowerem? Komunikacją miejską? Jak najczęściej docierasz do pracy? - badacze firmy Euro RSCG zadali je mieszkańcom 20 krajów świata.
W Polsce mało komu chce się chodzić pieszo - maszeruje tylko 10 proc. (np. w W.Brytanii 17 proc., w Czechach - 18 proc. a w Niemczech - 19 proc.). Rowerem do pracy jeździ jeszcze mniej Polaków - tylko 6 proc. (w Europie tylko w Rumunii jest mniej praco-cyklistów - 4 proc., w Czechach - 7 proc.).

Korki na ulicach naszych miast sugerowałyby, że większość Polaków jeździ do pracy samochodem. Nic bardziej mylnego. Robi to tylko 24 proc. z nas (we Francji, Niemczech czy W. Brytanii - ponad 50 proc., a w RPA i USA - nawet ponad 80 proc.).
My po prostu tłoczymy się w komunikacji miejskiej. Publicznym transportem do pracy jeździ 26 proc. Francuzów i 36 proc. Czechów. A Polaków - 50 proc!

lop/mw/mw

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 30, 2011 7:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A tymczasem w Europie... wyszła nowa Biała Księga Transportowa ( http://ec.europa.eu/transport/strategie ... per_en.htm ), a w niej wśród celów:

- utrzymanie gęstej sieci kolejowej we wszystkich państwach członkowskich,
- przeniesienie większości średniodystansowych podróży pasażerskich na kolej,
- przeniesienie większości (ponad 50%) długodystansowego transportu towarów z dróg na kolej i wodę,
- ograniczenie liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o połowę do 2020 i zbliżenie do zera do 2050,
- wdrożenie w pełni zasady 'zanieczyszczający płaci'.

Ciekawy, czy w Polsce zaczniemy wdrażać jej zasady w 2050 czy 2060 r., kiedy uda nam się w pełni osiągnąć punkt wyjściowy państw zachodnich z lat 1970-tych.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 14, 2011 8:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Europarlametarzyści z komisji transportu przeciwni przesunięciom w POIiŚ

Komisja musi przeciwstawić się polskim planom przesunięcia 1,2 mld euro funduszy UE z projektów kolejowych na drogowe - stwierdzili europarlamentarzyści zasiadający w komisji transportu w Parlamencie Europejskim.


Polski rząd planuje realizację swojej zapowiedzi przetransferowania środków z funduszu spójności w ramach Programu „Infrastruktura i Środowisko” z projektów kolejowych na drogowe. Jako pretekst powołuje się na opóźnienia w realizacji współfinansowanych projektów drogowych. Komitet Monitorujący zatwierdził tę decyzję, mimo zdecydowanego sprzeciwu Komisji Europejskiej. Michael Cramer, rzecznik ds. transportu Zielonych (EFA) w Parlamencie Europejskim powiedział:

"Polska ma zamiar stworzyć niebezpieczny precedens. Transfer środków UE z przyjaznej środowisku kolei na szkodliwe dla środowiska projekty drogowe jest sprzeczny z wszystkimi wysiłkami na rzecz tworzenia gospodarki efektywnie wykorzystującej swoje zasoby oraz skutecznej ochrony klimatu. Komisja musi się zatem sprzeciwić planom Polski i nalegać, aby środki UE były wykorzystane zgodnie z polityką ochrony środowiska i redukcji CO2.

Jest to tym bardziej istotne, że do tej pory 60 proc. środków UE przeznaczonych na transport jest alokowanych na budowę dróg a 20 proc. na projekty kolejowe.

Matthias Ruete, dyrektor generalny ds. transportu i mobilności w Komisji Europejksiej, podkreślił, że Komisja chciałaby zapewnić maksymalny zastrzyk środków UE w celu poprawy infrastruktury kolejowej i, że „przesunięcie środków z kolei na drogi może mieć negatywny wpływ na zrównoważony rozwój transportu w Polsce”.

Parlament Europejski jest zaniepokojony. Wszystkie grupy w komisji transportu wyraziły poparcie dla zastrzeżeń Komisji oraz zwrócili się do przewodniczącego komisji o napisanie listu do komisarza ds. transportu Siima Kallasa.

Decydującym czynnikiem w rozwoju bardziej zrównoważonego sektora transportu jest to, aby ograniczone środki, które zostały przeznaczone na projekty kolejowe były w pełni wykorzystywane. Zapowiadając przesunięcie Polska, która przejmuje przewodnictwo w drugiej Polowie roku – wysyła zły sygnał. W Polsce nie brakuje projektów kolejowe z pilnymi potrzebami finansowanymi: ten kraj jest dla przykładu opóźniony w realizacji projektu Rail Baltica. Polska blokuje modernizacje na odcinku między Białymstokiem a Kownem, które powoduje, że państwa bałtyckie nie mogą być przyłączone do sieci kolejowej UE. To jest tylko jeden z wielu przykładów tego, jak środku UE mogą być efektywnie wykorzystywane w Polsce."

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 14, 2011 8:17 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr kwi 06, 2011 11:28
Posty: 51
Lokalizacja: Józefosław/ Warszawa
Monty B. Ike napisał(a):
http://www.joemonster.org/art/16607/_Zawiera_zawartosc_nowa_akcja_w_Lodzi
Naklejki informacyjne z Łodzi... :wink:


hehe, dopiero teraz w to weszłam, i obśmiałam się do łez. Świetna akcja, miły początek dnia, dzięki :)

Bisette

_________________
Fanom „starożytnej mądrości ludów Wschodu” przypominamy, że medycyna chińska zaleca stosowanie azbestu na niepłodność, tygrysiego penisa na osłabienie, a suszonego ludzkiego łożyska na astmę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 15, 2011 11:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/23395/Libe ... jowych.htm

Cytuj:
Liberadzki: KE nigdy nie zabraniała rewitalizacji linii kolejowych

- Nie znaleźliśmy się w sytuacji, w której nam czegoś odmówiono. Polska nigdy nie pytała KE o możliwość współfinansowania rewitalizacji linii kolejowych zamiast modernizacacji. To my nigdy o to nie pytaliśmy. Nie ma tu żadnego sukcesu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" europoseł Bogusław Liberadzki, członek Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego.

(...)

- Dotychczas rząd nie przedstawił żadnych argumentów, które przekonywałyby o konieczności przesunięcia środków na drogi. Jeżeli rząd twierdzi, że drogowcy już mają gotowe projekty, a kolejarze nie, to po co zwlekać do stycznia? To czyni ten argument jeszcze bardziej wątpliwym - powiedział Liberadzki. - W styczniu 2012 roku będzie po wyborach. Nie wiadomo, czy nowy rząd będzie kontynuował te starania - dodał europoseł.

Wiceminister za sukces uznała wczoraj rozpoczęcie rozmów z komisją dot. finansowania z Funduszu Spójności projektów rewitalizacyjnych, tzw. „wąskich gardeł”. - Pierwszy raz słyszę o takim dylemacie. Modernizacja linii z funduszy europejskich zawsze podnosi jej aktualny stan. To, czy do standardu pierwotnego, czy wyższego, jest kwestią wtórną. Polska wcześniej nie pytała Komisji Europejskiej o możliwość rewitalizacji linii, więc niczego nam nie odmówiono. Nie ma tu żadnego sukcesu - zakończył członek Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 15:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Wprowadzam trochę nowy temat do tego wątku. Rzecz, o której zapewne niewiele osób słyszało, a to z powodu, że "łżemedia" ignorują pewną partię, która koniecznie chce ponownie zwyciężyć wybory parlamentarne.

http://niezalezna.pl/9409-pis-obnizyc-akcyze-na-benzyne

Link mówi sam za siebie. PiS postuluje obniżenie wysokości akcyzy na benzynę.

Cytuj:
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w siedzibie PiS prezes tej partii Jarosław Kaczyński wezwał rząd do obniżenia akcyzy na benzynę. Zdaniem szefa PiS doprowadziłoby to do spadku cen paliwa.

Jarosław Kaczyński zwrócił uwagę, że obecnie wielu Polaków rezygnuje z korzystania z samochodów, co powoduje zmniejszenie zapotrzebowania na benzynę. „Nie sądzimy, żeby państwo coś na tym straciło, bo po prostu popyt na benzynę jest mniejszy” - podkreślił Jarosław Kaczyński.

Prezes PiS podczas konferencji zaprezentował także projekt ustawy dotyczący zniesienia podatku nakładanego na firmy, które przekazują prezenty organizacjom pożytku publicznego. Teraz firmy od każdego prezentu muszą płacić podatek od 5 do 22 proc.

Zdaniem Jarosława Kaczyńskiego Polska przez zniesienie tego podatku „nie zbiednieje”, a za to „tym, którzy mają coś na zbyciu, łatwiej będzie podejmować decyzję o przekazaniu tego różnego rodzaju organizacjom”.


Po postawie tej partii w kwestii głosowania poprawek w PoRD, tutaj widać, że w tej materii jest konsekwentna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 18:42 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Cytuj:
Jarosław Kaczyński zwrócił uwagę, że obecnie wielu Polaków rezygnuje z korzystania z samochodów, co powoduje zmniejszenie zapotrzebowania na benzynę.

No co za skandal, co za bezeceństwo, że Polacy śmą tak sobie rezygnować z samochodów. Wszakże rezygnując z samochodu, wprowadzasz KOMUNIZM!

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 19:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
a kto wódki nie pije - jest wywrotowcem
świadomie uszczuplającym zasoby państwa bezideowcem

:lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL