zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Przejścia dla pieszych http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1899 |
Strona 6 z 8 |
Autor: | grzcie2083 [ So cze 18, 2011 7:36 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
http://mojaorunia.pl/index.php?option=c ... /photo/my- http://img801.imageshack.us/img801/1108 ... wpowce.jpg |
Autor: | Stary Trampek [ So cze 18, 2011 9:34 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
Takie aktywne przejścia dla pieszych widziałem już w 2008 roku w Rzeszowie. |
Autor: | legalnycyklista [ So cze 18, 2011 11:23 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
na Młodzieńczej w Warszawie też czasem takich nie ma? Przejeżdżałem wprawdzie tylko dwukrotnie, ale żółte światła migały wyłącznie przy obecności pieszych. |
Autor: | grzcie2083 [ Śr cze 22, 2011 8:46 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
Skrzyżowanie Ostrobramska-Fieldorfa-Zamieniecka. Po wschodniej stronie tegoż skrzyżowania ,patrząc od Fieldorfa ,było tam kiedyś przejście dla pieszych.Po remoncie w/w krzyżówki zniknęło.( w którym roku?) Czy ktoś może pisał do instytucji w temacie przywrócenia przejścia?.Bardzo chętnie obejrzę materiały.( może być na PW) PS Chyba w zeszłym roku ZM rozpisało konkurs odnośnie gdzie przejścia. |
Autor: | legalnycyklista [ Śr cze 22, 2011 8:51 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
To było wraz z otwarciem Trasy Siekierkowskiej do Wału Miedzeszyńskiego. Fieldorfa była chwilową kontynuacją mostu i wtedy ruch z Fieldorfa w stronę Marsa/Płowiecka był dość spory - dodali po jednym pasie skrętu z obu stron i zlikwidowali to przejście. Odciążenie Fieldorfa przejścia jednak nie przywróciło... |
Autor: | gromanik [ Śr cze 22, 2011 15:06 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
Stary Trampek napisał(a): Takie aktywne przejścia dla pieszych widziałem już w 2008 roku w Rzeszowie. Znacznie bliżej można takie przejście zobaczyć w Jabłonnie na skrzyżowaniu ul. Zegrzyńskiej z ul. Modlińską |
Autor: | pietruch [ Wt cze 28, 2011 17:50 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
Nie znalazłem tematu o przejściach podziemnych więc pozwalam sobie napisać tutaj. W razie co proszę o przeniesienie we właściwe miejsce. Byłem ostatnio kilka dni w Budapeszcie. Jestem pozytywnie zaskoczony ich podejściem do przejść podziemnych. Praktycznie wszystkie przejścia podziemne jakie tam widziałem miały alternatywne przejście naziemne bezpośrednio obok lub ewentualnie kilkadziesiąt do ~100m dalej (na drugim końcu przystanku tramwajowego). Przy okazji, nie tylko w związku z przejściami. Polecam wizualizacje jednej z niedawnych inwestycji: http://ingatlan.net/magazin/2010/11/...-latvanykepek/ ...i porównanie ich ze zdjęciami satelitarnymi sprzed przebudowy: http://www.wikimapia.org/#lat=47.497...&z=19&l=28&m=s Wizualizacje dość wiernie przedstawiają to co wybudowano. Ilość pasów ruchu zmalała na rzecz zieleni, pasów rowerowych i zatoczek parkingowych. Na żywo wygląda to naprawdę przyjemnie. Całość relacji tu: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=165 |
Autor: | axxenfall [ Pn lip 04, 2011 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... necie.html Cytuj: Najpiękniejsza trasa spacerowa w cieniu drzew z zabytkami, muzeami i Sejmem - o takiej alei Na Skarpie Warszawa marzy od stu lat. Na razie powstanie jednak tylko w internecie. - Jest kryzys, konkursu nie będzie - postanowił ratusz
(...) Ten trakt pieszy przerywają brutalnie Al. Jerozolimskie między Muzeum Wojska Polskiego a stacją PKP Powiśle. Planiści są zgodni: w tym miejscu brakuje przejścia dla pieszych ze światłami. |
Autor: | Piwoslaw [ Śr gru 28, 2011 8:28 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
ZDM w 2011 napisał(a): Koszt sygnalizacji to co najmniej 350 tys. W wykazie kosztów BP "prosty układ sygnalizacji" to 300 tys. zł Tymczasem w Bristolu (czyli regionie o dwukrotnie wyższym nominalnym PKB per capita niż Mazowsze) - osygnalizowanie przejścia to koszt 30-50 tys. GBP, czyli 150-250 tys. zł. ( https://www.trafficchoices.co.uk/traffi ... sing.shtml - warto zwrócić uwagę na zastrzeżenie, że jest to najdroższy możliwy typ przejścia, obejmuje m.in. automatyczną detekcję pieszych na pasach, wydłużającą zielone w przypadku osób poruszających się wolniej). Nawet dodając do tego 50 tys. zł kosztów projektu, najtańsza opcja w Warszawie pozostaje o połowę droższa od najtańszej w Bristolu. Skąd aż takie rozbieżności? |
Autor: | PMN76 [ Śr gru 28, 2011 10:19 ] |
Tytuł: | Re: Przejścia dla pieszych |
Fajnie, że zaczęli stosować na szerszą skalę te wysepki, ale mi cały ten artykuł przypomina znane powiedzenie, że socjalizm to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się problemy nie znane w innych systemach Najpierw buduje się szerokie ulice, a potem się zastanawia jak pokonać wynikłe z tego problemy. |
Strona 6 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |