Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz gru 29, 2011 15:26 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
PMN76 napisał(a):
Fajnie, że zaczęli stosować na szerszą skalę te wysepki, ale mi cały ten artykuł przypomina znane powiedzenie, że socjalizm to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się problemy nie znane w innych systemach :)
Najpierw buduje się szerokie ulice, a potem się zastanawia jak pokonać wynikłe z tego problemy.


Gwoli sprawiedliwości trzeba przyznać że wiele z tych przewymiarowanych ulic, na których ostatnio powstały wysepki, to właśnie spuścizna po latach socjalizmu. Pewien postęp jest, teraz już nowe drogi 1x2 robi się na 7 m, a nie na 9 m. Mijanie się kombajnów przestało być priorytetem.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 29, 2011 16:32 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
PMN76 napisał(a):
Fajnie, że zaczęli stosować na szerszą skalę te wysepki, ale mi cały ten artykuł przypomina znane powiedzenie, że socjalizm to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się problemy nie znane w innych systemach :)
Najpierw buduje się szerokie ulice, a potem się zastanawia jak pokonać wynikłe z tego problemy.


Gwoli sprawiedliwości trzeba przyznać że wiele z tych przewymiarowanych ulic, na których ostatnio powstały wysepki, to właśnie spuścizna po latach socjalizmu. Pewien postęp jest, teraz już nowe drogi 1x2 robi się na 7 m, a nie na 9 m. Mijanie się kombajnów przestało być priorytetem.


Nowe tak, ale co ze starymi, których jest jednak większość? Mnie drażni to, że ulice po tych weekendowych remontach wyglądają jak nówki z lat 70-tych. Patrz ul. Stawki. Wiem, że zastosowano tam progi wyspowe, ale to naprawdę kwiatek do kożucha - ta ulica powinna mieć jeden pas ruchu w każdą stronę, a nie dwa i jeszcze do tego wydzielone prawo czy lewoskręty w uliczki lokalne. Jeśli takim straszliwym problemem jest zmiana geometrii ulic (bo to wtedy nie podpada pod odtworzenie tylko pod coś innego) to niech chociaż wyznaczą miejsca do parkowania równoległego na ulicy i ustawią słupki na chodniku. Tymczasem po remoncie jezdnia ma piękną nawierzchnię zachęcającą do pędzenia i wyprzedzania (przejścia dla pieszych przy przystanku tramwajowym DZIKA nie oprogowano), a chodniki dalej zniszczone i zawalone samochodami.
Może macie pomysł jak zachęcić włodarzy, żeby przy okazji remontów/odtworzeń zaczęli faktycznie poprawiać bezpieczeństwo i inaczej organizowali ruch?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 05, 2012 14:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
https://docs.google.com/open?id=0BxBtWT ... U2ZDhlMWY4

Żałuje ale w swoich zasobach nie posiadam zdjęcia z tamtych lat z istniejącym przejściem przez Ostrobramską.Było by bardzo przydatne.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 05, 2012 19:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Podpisz petycję w sprawie przywrócenia przejścia dla pieszych Ostrobramska-Fieldorfa.

http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=8399

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 16, 2012 10:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Dostałem dziś odpowiedź w w/w sprawie od BDiK IR .Szkoda że nie mam skanera udostępnił bym oryginał.
cyt" [b]w związku z Pana pismem z 05.02.2012 r odnośnie organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic:Ostrobramska-Fieldorfa-Zamieniecka informuję ,że 23.09.2010r zatwierdziłem projekt stałej organizacji ruchu pod numerem IR/IO/1514/10 , uwzględniający m.in. przeprowadzenie przez jezdnię ul.Ostrobramskiej postulowanego przez Pana dodatkowego przejścia dla pieszych.
Przedmiotowy projekt opracowany został na zlecenie ZDM i związany jest z zadaniem wyznaczenia ścieżki rowerowej w ul.Fieldorfa i Ostrobramskiej.
O terminie realizacji w terenie powyższego poinformować może inwestor zadania -ZDM.
Ponadto informuję iż zgodnie z posiadaną przez BDiK opinią prawną , udzielenie odpowiedzi na Pana pismo drogą elektroniczną , jest na chwilę obecną niemożliwe.
[/b]"kon cyt.
Ponad rok już minął ,a ZDM trzyma projekt w szufladzie.Znam już na 100% odpowiedź ZDM w sprawie.
Brak środków finansowych.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 14, 2012 11:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... szych.html

Cytuj:
Można już jeździć nowymi, zewnętrznymi wiaduktami na ul. Marynarskiej. (...) Spore zmiany dotyczą także pieszych i korzystających z komunikacji miejskiej. Niektóre już wywołują protesty. Pracownicy okolicznych biurowców narzekają, że zlikwidowano przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Marynarskiej i Taśmowej. - Ludzie nie mają jak dojść do pracy. Setki osób wysiadających na przystanku autobusowym nie mają jak przejść na ulicę Suwak i wchodzą wprost pod samochody - denerwuje się pan Marcin Zakrzewski.

Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przejście musiało stąd zniknąć. Żeby przedostać się na drugą stronę Marynarskiej piesi mają teraz do pokonania bardzo skomplikowaną trasę. Według Tomasza Kunerta rzecznika miejskiego koordynatora ds. remontów wygląda ona tak: Pasażerowie mogą wysiąść na reaktywowanym właśnie przystanku autobusowym na wiadukcie, zejść na stację PKP Służewiec, przejść peronem pod wiaduktem, ponownie wejść schodami na wiadukt i zejść w okolice pętli tramwajowej przy ul. Suwak. To oznacza jednak, że droga pieszego wydłuża się o kilkaset metrów i zajmuje przynajmniej kilka minut. Alternatywą jest spacer do przejścia na skrzyżowaniu Marynarskiej i Wynalazek.


Nie ma to jak miliardowe inwestycje ułatwiające ludziom życie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 23, 2012 16:43 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
http://www.zw.com.pl/artykul/2,660686_Mandat-dla-Spidermana.html
Żeby przejść na Bankowym w poziomie jezdni, potrzebna jest pomoc superbohaterów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 26, 2012 10:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Zapraszamy serdecznie wszystkich:

Cytuj:
W czwartek 27 września o godz. 15:00 Zielone Mazowsze w ramach VVarszawskiej Inicjatywy Pieszej organizuje przemarsz ul. MARSZałkowską w rejonie budowanej stacji metra "Świętokrzyska".
Obecnie piesi zmuszeni są do pokonywania ul. MARSZałkowskiej dwukrotnie ze względu na brak ciągłości chodnika. Ponadto obecna organizacja ruchu utrudnia korzystanie z przystanków tramwajowych.
W tym rejonie pieszych jest więcej niż kierowców i pasażerów samochodów. Przez niemal pół roku ul. Marszałkowska była zamknięta, więc duża część warszawskich kierowców przyzwyczaiła się do innych tras.
Nie ma powodów, aby dyskryminować pieszych na tym skrzyżowaniu poprzez oddanie dwóch pasów ruchu dla ruchu kołowego kosztem ciągu pieszego. Piesi pomimo zakazów korzystają z tego fragmentu ulicy, aby przejść na przystanek tramwajowy lub z powrotem.

Zapraszamy wszystkich niezmotoryzowanych, aby pokazali swój sprzeciw wobec antypieszej polityki miasta, wzięli udział w przemarszu marszu po ul. MARSZałkowskiej i podpisali petycję pod wnioskiem o utworzenie ciągu pieszego po wschodniej stronie ul. Marszałkowskiej.

Zwróćmy uwagę naszych włodarzy na problem ruchu pieszego.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 30, 2018 10:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
ZDM w 2011 napisał(a):
Koszt sygnalizacji to co najmniej 350 tys.


W wykazie kosztów BP "prosty układ sygnalizacji" to 300 tys. zł

Tymczasem w Bristolu (czyli regionie o dwukrotnie wyższym nominalnym PKB per capita niż Mazowsze) - osygnalizowanie przejścia to koszt 30-50 tys. GBP, czyli 150-250 tys. zł. ( https://www.trafficchoices.co.uk/traffi ... sing.shtml - warto zwrócić uwagę na zastrzeżenie, że jest to najdroższy możliwy typ przejścia, obejmuje m.in. automatyczną detekcję pieszych na pasach, wydłużającą zielone w przypadku osób poruszających się wolniej). Nawet dodając do tego 50 tys. zł kosztów projektu, najtańsza opcja w Warszawie pozostaje o połowę droższa od najtańszej w Bristolu. Skąd aż takie rozbieżności?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 30, 2018 13:23 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Rozbieżność stąd że w Warszawie cena dotyczy skrzyżowania, a w Bristolu - samego przejścia dla pieszych. Sygnalizacja dla przejścia dla pieszych przez jednojezdniową ulicę to koszt 150 tys. zł (o ile nie ma żadnych robót dodatkowych, np. brukarskich).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL