zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] Nasze kochane przyciski
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1485
Strona 5 z 5

Autor:  axxenfall [ Śr cze 07, 2017 18:08 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 55450.html


Cytuj:
Zarząd Dróg Miejskich szuka operatora Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Nowy operator nie tylko będzie na bieżąco obsługiwał system ale także zajmie się jego rozwojem.
(...)
Sukcesywnie zmieniany będzie sposób wykrywania pieszych i rowerzystów – montowane będą kamery, kamery termowizyjne, detektory podczerwieni lub radarowe. Mają się pojawić urządzenia informujące rowerzystów o zalecanej prędkości tak aby na kolejnym skrzyżowaniu trafili na zielone światło.


Może w końcu skończy się patologia w postaci nieuznawania istnienia pieszych przez drogowców, objawiająca się np. brakiem zielonego w weekendowe przedpołudnie na placu Zawiszy, gdzie średnio na przejście czeka kilka-kilkanaście osób. Acz sądząc po najnowszych innowacjach sygnalizacyjnych na Sikorskiego, nie jestem zbytnim optymistą.

Autor:  Piwoslaw [ N sty 14, 2018 21:27 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

m.pienkos napisał(a):
Od jakiegoś czasu już stosuje się detekcję automatyczną przy nowych/remontowanych sygnalizacjach

Śmiem się nie zgodzić - Jakieś pół roku temu(może rok?) całkowicie wymieniono sygnalizację na skrzyżowaniu Czerniakowska/Witosa i nadal jest czerwone jeśli nie użyję przycisku. Ale, trzeba przyznać, przycisk jest nowy.
axxenfall napisał(a):
Ciekawe, czy w naszym BP dałoby się przepchnąć doprowadzenie sygnalizacji do stanu cywilizowanego...

Jestem zdania, że "doprowadzenie sygnalizacji do stanu cywilizowanego" nie powinno być w BP, bo to jest obowiązek zarządcy drogi. W BP to mogę proponować siłownię w parku na moim osiedlu albo nowe książki dla biblioteki.

Autor:  m.pienkos [ Pn sty 15, 2018 16:28 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

Piwoslaw napisał(a):
Śmiem się nie zgodzić - Jakieś pół roku temu(może rok?) całkowicie wymieniono sygnalizację na skrzyżowaniu Czerniakowska/Witosa i nadal jest czerwone jeśli nie użyję przycisku. Ale, trzeba przyznać, przycisk jest nowy.

Ta sygnalizacja była przebudowywana 15 lat temu, podczas budowy węzła. Od tego czasu nie było przebudowy sygnalizacji - była tylko wymieniana nawierzchnia chodników i dróg rowerowych.

Autor:  Piwoslaw [ Wt sty 16, 2018 21:31 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

m.pienkos napisał(a):
Piwoslaw napisał(a):
Śmiem się nie zgodzić - Jakieś pół roku temu(może rok?) całkowicie wymieniono sygnalizację na skrzyżowaniu Czerniakowska/Witosa i nadal jest czerwone jeśli nie użyję przycisku. Ale, trzeba przyznać, przycisk jest nowy.

Ta sygnalizacja była przebudowywana 15 lat temu, podczas budowy węzła. Od tego czasu nie było przebudowy sygnalizacji - była tylko wymieniana nawierzchnia chodników i dróg rowerowych.

Oj, jeśli nie słupy to chociaż sygnalizatory. Jeżdżę tam prawie codziennie i pamiętam jak robotnik siedział na stołeczku obok słupa i żmudnie podłączał druciki.

Niezwykle powolną wymianę nawierzchni chodników i DdR zaczęli później, w połowie 2017r.

Remont czy nie, okres dostosowawczy minął ponad dekadę temu, a detekcja jedynieprzyciskowa dla rowerów ma się dobrze. Podobnie jak np. skrzyżowanie Puławskiej z Idzikowskiego.

Autor:  m.pienkos [ Śr sty 17, 2018 20:20 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

Z tego co wiem, na żadnym z tych skrzyżowań rowerzysta nie musi naciskać guzików.

A okres przystosowawczy nie dotyczy przycisków, tylko znaków i sygnałów drogowych.

Autor:  Piwoslaw [ Śr sty 17, 2018 21:27 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

No to potwierdzam, że trzeba naciskać. Jeżdżę północną stroną trasy Siekierkowskiej i wielokrotnie widziałem że sygnał dla pieszych i rowerzystów pozostawał czerwony mimo zielonej fazy dla aut i żadnej kolizji z ruchem poprzecznym, tylko dlatego, że nikt z oczekujących nie wcisnął guzika. Znam to skrzyżowanie (2x dziennie przez 5 lat, cały rok) więc ruszam na czerwonym wiedząc, że nie mam kolizji, ale inni czasem mają opory i czekają te 2 minuty na pełny cykl. Tam nie ma nawet urządzeń do detekcji rowerzystów.

Może południowa, wschodnia lub zachodnia strony skrzyżowania mają automatyczną detekcję oczekujących rowerzystów, ale północna jej nie ma. Co, jak Raffi zauważył na pierwszej stronie wątku, jest nielegalne:
Raffi napisał(a):
Dokładnie. Poza tym detekcja pojazdów (więc i rowerów) przyciskami jest zakazana.

Autor:  axxenfall [ Cz sty 18, 2018 8:26 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

Piwoslaw napisał(a):
Może południowa, wschodnia lub zachodnia strony skrzyżowania mają automatyczną detekcję oczekujących rowerzystów, ale północna jej nie ma. Co, jak Raffi zauważył na pierwszej stronie wątku, jest nielegalne:
Raffi napisał(a):
Dokładnie. Poza tym detekcja pojazdów (więc i rowerów) przyciskami jest zakazana.


Grając advocatus drogowci, zwracam uwagę, że przyciski dla rowerzystów jako takie nie są zakazane. Za to w 100% nielegalne jest niestosowanie detekcji automatycznej rowerów (zamiast przycisków lub równolegle do nich).

Autor:  axxenfall [ Wt lip 24, 2018 15:58 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59171.html

Cytuj:
[W Londynie] Zapowiedziano także wprowadzenie nowych rozwiązań na przejściach dla pieszych wyposażonych w sygnalizację świetlną. Domyślnie ma ona wskazywać światło zielone dla przechodniów, a czerwone dopiero w sytuacji gdy do zebry zbliżać się będzie samochód. To całkowite odwrócenie sposobu funkcjonowania bardzo popularnych w Warszawie guzików, którymi to piesi muszą zatrzymywać auta.

Autor:  axxenfall [ Pn lut 21, 2022 9:05 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nasze kochane przyciski

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... 8-L.2.maly

Cytuj:
W Gdańsku trwa demontaż przycisków służących pieszym oraz rowerzystom do wywołania zielonego światła, przez aktywistów miejskich często nazywanych "żebroprzyciskami".

Wprowadzone w 2020 roku pierwsze obostrzenia związane z pandemią spowodowały zmianę polityki miasta w zakresie obsługi transportowej, zwłaszcza niechronionych uczestników ruchu, jakimi są piesi i rowerzyści.

- To w tym okresie podjęta została decyzja o wyłączeniu detekcji pieszej i rowerowej na wszystkich skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych. Z czasem wykonane zostały analizy pod kątem uruchomienia detekcji w miejscach, gdzie jej funkcjonowanie przyśpieszy nadawanie sygnału zielonego dla tych uczestników ruchu - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzeczniczka prasowa Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Ostatecznie lista obejmuje 77 lokalizacji na terenie całego Gdańska, wszystkich sygnalizacji świetlnych w Gdańsku jest 260. Co oznacza, że demontaż obejmie około 30 proc. z nich.

Termin realizacji zadania planowany jest na dzień 28 maja 2022 r.

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/