http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53232.htmlCytuj:
Radni: Pieniądze w błoto
W ocenie autora wniosku, radnego Marcina Zalewskiego z klubu PiS, OSSR [system sterowania ruchem] nawet dziś nie spełnia swojej roli. – Mieszkańcy skarżą się na spadek jakości funkcjonowania komunikacji miejskiej, jej opóźnienia, a także na długie oczekiwanie na przejściach dla pieszych. Wielokrotnie interweniowaliśmy u władz miasta, jednak w odpowiedzi słyszeliśmy zapewnienia, że wszystko jest w porządku, a system się kalibruje lub dostraja – twierdzi radny.
– Obawiamy się, że system [sterowania ruchem] albo został źle przygotowany, albo ktoś nie umie go obsłużyć. Urząd Miasta oraz Zarząd Inwestycji Miejskich naszym zdaniem nie są w stanie rozstrzygnąć tej sprawy. Dlatego wystosowaliśmy do Prezesa Najwyższej Izby Kontroli pismo z prośbą o przeprowadzenie kontroli w tym zakresie – dodaje. Wtóruje mu kolega z klubu PiS Bartłomiej Dyba-Bojarski, podkreślając, że budowa systemu kosztowała 88 mln zł (po zwiększeniu zakresu w trakcie realizacji), a z efektów nie są zadowoleni ani pasażerowie MPK, ani zmotoryzowani mieszkańcy.
ZIM: Nie ma cudownych lekarstw
Przedstawiciele ZIM nie odnoszą się do faktu złożenia wniosku o kontrolę. Zwracają jednak uwagę, że wysiłki w celu usprawnienia działania systemu są podejmowane przez cały czas. – Jeśli system rozładuje natężenie ruchu w jednym miejscu, przeniesie się ono gdzie indziej. Nigdy nie mówiliśmy, że jest to antidotum na nasilenie ruchu samochodowego w mieście – powiedział dyrektor Zarządu Grzegorz Nita w rozmowie z Radiem Łódź. W nieoficjalnych rozmowach irytację z powodu działania OSSR wyrażają jednak także przedstawiciele Urzędu Miasta.
Wywołane działaniem systemu rozczarowanie łodzian przybiera także inne formy. W zakończonym w ostatnią niedzielę głosowaniu w sprawie budżetu obywatelskiego jedną z propozycji było zadanie L0029 „Skrócenie czasu przejazdu komunikacji miejskiej i nadanie jej priorytetu poprzez przeprogramowanie OSSR”. „Przy okazji należy również zlikwidować konieczność naciskania przycisku na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerów, jeżeli jednocześnie jest zielone dla samochodów w tym samym kierunku” – dodano w opisie zadania. Koszt dokonania niezbędnych zmian został wyceniony przez autorów wniosku na 100 tysięcy złotych. Nie wiadomo jeszcze, ilu z 204468 głosujących poparło projekt.
Ciekawe, czy w naszym BP dałoby się przepchnąć doprowadzenie sygnalizacji do stanu cywilizowanego...
Pozdrawiam
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)