Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 10, 2009 17:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Reg napisał(a):
Na razie przepchnięto koncepcję, ale dobre i to. Jak zrobią, będę świętować. :)


Ale rysunki jakieś masz:P?

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 20, 2009 23:06 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
dziad napisał(a):
Po drugi "gestorzy" to państwo w państwie. Jak są rozsądni to OK, ale często trafia się bałwan i wtedy może nieźle narozrabiać.
Ja mam ostatnio sytuację kiedy przy przestawieniu jednego słupa kolidującego z drogą zakład energetyczny zażyczył sobie przebudowy linii na 800 m i jeszcze wyciągnięcia skrzynek energetycznych na zewnątrz budynków.
I co z takimi robić?


Zaproponować by płacili za infrastrukturę umieszczoną w pasie nieswojej ziemii. Skoro wymagają, niech dadzą od siebie, a nie że ziemia za darmo pod ich urządzenia, a później tylko wymagania od własciciela terenu. W bodajże Krakowie taką propozycją rozwiązano problem tego, że infrastruktury "absolutnie nie dało się budowac pod drogą rowerową z asfaltu", bo gestorzy szybko się doszli do wniosku, że taniej im wyjdzie rozbierać "nierozbieralny" aslaft niż płacić za korzystanie z pasa drogowego tak jak płacą ustawiający w nim reklamy, czy kioski, czy inne tam ogródki piwne.
Myslę, że tą metodą można przekonac gestorów. Ale jeżeli urząd będzie dawał im włazić na głowę, to jasne - będą włazić na głowę i jeszcze rządać by rondo od kapelusza miało odpowiednio duzo miejsca na nogi ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 13, 2012 12:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/37974/Bydg ... obusow.htm

Cytuj:
Bydgoszcz: Trambuspas nie dla autobusów

Pierwszy trambuspas przy ul. Zygmunta Augusta otworzono kilka tygodni temu. Jednak teraz został on zamknięty dla autobusów – informuje „Gazeta Wyborcza”. Jest zbyt wąski, by mogły się na nim swobodnie minąć dwa duże pojazdy.

Inwestycja kosztowała miliony euro. Nowy pas, wyłącznie dla autobusów i tramwajów powstał wzdłuż nowej linii tramwajowej od dworca PKP aż do pętli przy ul. Rycerskiej. Autobusy nie mogą jednak z niego korzystać.

- Kierowcy skarżyli się, że jest zbyt wąski. Dwa mijające się autobusy albo autobus mijający się z tramwajem mają kłopot z przejazdem na łuku w pobliżu skrzyżowania z ul. Warszawską – informuje „Gazetę Wyborczą” Joanna Lisowska z zakładu autobusowego Miejskich Zakładów Komunikacyjnych.

Lisowska napisała w tej sprawie pismo do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Zarząd uważa, że wszystko jest zgodne z parametrami i projektem.

Autobusy, aby się minąć, już kilka razy najeżdżały na krawężnik na łuku trambuspasa. „ Zamiast go poszerzyć, to co kilka dni przyjeżdżali, naprawiali te krawężniki, ale one po kilku godzinach znów były zniszczone. My, kierowcy, żeby przejechać, musieliśmy chować lusterka, żeby ich nie urwać” – mówi „Gazecie Wyborczej” kierowca autobusu linii nr 79.

Zamiast poszerzyć trambuspas drogowcy zamknęli go dla autobusów. Według ZDMiKP 6 metrów szerokości powinno wystarczyć dla ruchu tramwajów i autobusów na terenie zabudowanym.
Nie wiadomo jeszcze czy i kiedy pas zostanie poszerzony. Bruksela wymaga, aby w pięć lat po zakończeniu budowy nie przeprowadzać w projektach zmian. Miasto mogłoby stracić miliony euro dofinansowania.


Ktoś widział to w terenie? Z tego co widzę, trambuspas na trasie W-Z też ma ok. 6m szerokości, ale biegnie w zasadzie cały czas prosto.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 13, 2012 15:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 1&page=209

http://www.youtube.com/watch?v=K6xGqumx8Jw

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 18, 2013 1:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Już w 1963 roku znanemu felietoniście i podróżnikowi Olgierdowi Budrewiczowi doskwierało budowanie w śródmieściu Warszawy lotniskopodobnych ulic i placów...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 24, 2015 8:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... tkiem.html

Cytuj:
Wojewódzki konserwator zabytków objął ścisłą ochroną skwer Batalionu AK "Ruczaj" oraz stojące przy nim domy z lat 40. i 50. Ta decyzja ostatecznie przekreśla plany zabudowy zieleńca.
„Przedmiotowy skwer wraz z zespołem budowlanym posiada wartości historyczne oraz naukowe. Dokumentuje on jeden z etapów odbudowy stolicy, dotyczący budowy »Dzielnicy Ministerialnej « oraz reorganizacji układu drogowego w celu zwiększenia jego przepustowości, co stanowi przykład powojennej myśli architektonicznej i urbanistycznej


Akurat uzasadnienie nie dotyczy tej sprawy, ale rodzi obawy, że z czasem konserwator będzie bronił szerokich jezdni jako monumentów archaicznej myśli drogowej...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 25, 2015 6:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Czyli jeśli w danym miejscu ograniczenie prędkości np. do 60 km/h obowiązywało przez co najmniej pół wiek, to należy je wpisać do rejestru zabytków i nie można będzie obniżyć? :wink:

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 30, 2015 20:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jest nowy zapis dotyczący szerokości pasa ruchu na drogach, zastępujący dawną tabelkę:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 2425&min=1

MIR napisał(a):
§ 15. 1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
1) na drodze klasy A – 3,75 m,
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej – 3,75 m,
3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m,
4) na drodze klasy Z – 3,00 m,
5) na drodze klasy L – 2,75 m,
6) na drodze klasy D – 2,50 m.

2. Na drogach klas Z, L i D szerokość pasa ruchu może być zwiększona do maksymalnie 3,50 m, jeżeli taka potrzeba
wynika z prognozowanej struktury rodzajowej lub ilościowej ruchu.

3. Na drogach dwujezdniowych szerokość pasa ruchu kolejnego względem pasa skrajnego może być zmniejszona
do minimalnie:
1) 3,50 m – na drodze klasy A,
2) 3,25 m – na drodze klasy S,
3) 3,00 m – na drodze klasy GP i G.

4. W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na drogach klas G, Z, L i D na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m względem wartości określonych w ust. 1.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 30, 2015 21:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Co się zmieniło?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 28, 2020 11:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ciekawe jest zestawienie zapisów o warunkach technicznych z zapisami rozporządzenia o znakach:

Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych poziomych i warunki ich umieszczania na drogach napisał(a):
Szerokość wyznaczonego liniami pasa ruchu mierzy się w osiach tych linii; powinna
odpowiadać wartościom podanym w tabeli 2.1
.

Tabela 2.1:
Rodzaj drogi / Szerokość pasa ruchu [m] zalecana / minimalna
Autostrada i droga ekspresowa / 3,75 / 3,50
Ogólnodostępna o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h / 3,50 / 3,20
Ogólnodostępna o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h / 3,00 / 2,90


Co wskazywałoby, że >90% dróg w Warszawie nie powinno mieć pasów ruchu szerszych niż 3,0 m.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL