Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn mar 07, 2011 23:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Tak właśnie chcę zrobić - miejsca do parkowania naprzemiennie po obu stronach ulicy, wydzielone słupkami U-21 i jeszcze dodatkowo kamiennymi donicami od 50 kg wzwyż itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 06, 2011 21:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Spotkanie zespołu konsultacyjnego w sprawie uspokojenia ruchu na drogach gminnych w Laskach; 29 III 2011 r., godz. 18.00, Remiza OSP w Laskach

Obecni:
Mateusz Milej - UG Izabelin, Referat Komunalny,
Marek Więckowski, Instytut Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej, Biuro Prac Inżynierskich
Grzegorz Bondaryk - Biuro Prac Inżynierskich,
Agnieszka Markiewicz - Koło Polskiego Związku Niewidomych w Laskach,
mieszkańcy:
Włodzimierz Domański, Naczelnik OSP w Laskach
Tomasz Luberek, OSP w Laskach,
Romuald Jedynak, ul. Wieczorka,
Marek Słoń, ul. Trzech Sosen,
Mariusz Truszkowski, ul. Sezamkowa

W. Domański i T. Luberek (OSP Laski) musieli opuścić spotkanie już po kilku minutach, żeby wziąć udział w akcji gaśniczej, jednak ich stanowisko wpłynęło na zasadniczą zmianę koncepcji uspokojenia ruchu. Żeby nie opóźniać przyjazdu strażaków na akcję zdecydowaliśmy na wyznaczenie nie jednej, lecz dwóch stref 30. Ma je rozdzielać ciąg ulic Wieczorka (do ul. Brzozowej) i Brzozowej (od ul. Wieczorka do ul. Partyzantów), na której pozostanie ograniczenie do 50 km/h i będzie zachowane pierwszeństwo na skrzyżowaniach. Cały projekt rozważaliśmy przy założeniu, że zostanie wykonany planowany przez gminę remont tego ciągu ulic i wykonanie chodnika na całej długości. W stosunku do obecnie przyjętego planu przebudowy ulicy proponujemy następujące korekty:
1. Na całej długości chodnik szerokości 2,5 m z dopuszczeniem ruchu rowerów (znak C16 + T22), w pobliżu znaku powinna być tabliczka z napisem „Mijając niewidomego zsiądź z roweru” i obrazem ilustrującym skutki włożenia białej laski w szprychy;
2. Progi spowalniające o profilu 50 km/h, jeden na Wieczorka i dwa na ul. Brzozowej;
3. Wyniesione tarcze skrzyżowań Brzozowa / Wieczorka i Brzozowa / Partyzantów;
4. Zachowanie ciągłości chodnika przy ul. Brzozowej na skrzyżowaniach z ul. Zieloną i ul. Sokołowskiego;
5. Na dojeździe do ul. Brzozowej oznakowanie ul. Cichej jako podporządkowanej.
6. Wyznaczenie 4-6 miejsc parkingowych na północnej stronie ul. Brzozowej.
7. Oznakowanie wjazdu do strefy 30 na zjazdach z tego ciągu ulic w ulice boczne: Zielona, Sokołowskiego, Partyzantów (w obie strony), Brzozowa (za skrzyżowaniem z ul. Partyzantów w kierunku Zakładu), Cicha, Wieczorka (w kierunku „Rysia”), Brzozowa (w kierunku ul. Południowej) oraz oznakowanie wyjazdu ze strefy w tych samych miejscach w przeciwnym kierunku.
Wszystkie te rozwiązania powinny być przyjęte przed rozpoczęciem remontu ul. Brzozowej i Wieczorka, wykonane wraz z remontem i z funduszy na ten remont przeznaczonych.

Pozostałe wjazdy do strefy 30 i wyjazdy z niej:
1. Brzozowa między ul. Podleśną i Cyklistów;
2. Podleśna przy pierwszym progu spowalniającym od strony ul. 3 Maja;
3. Południowa przed skrzyżowaniem z ul. Brzozową (tylko wjazd);
4. Wieczorka przy rondzie;
5. Poznańska przy ul. 3 Maja;
6. Zielona przy ul. 3 Maja;
oraz ewentualnie
7. Partyzantów przy ul. 3 Maja (tylko wjazd) – proponujemy zamknięcie dla ruchu samochodowego ul. Partyzantów przy ul. 3 Maja, a jeśli to nie byłoby możliwe, to wprowadzenie na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Partyzantów ruchu jednokierunkowego (od ul. 3 Maja do ul. Partyzantów) z dopuszczeniem ruchu rowerów w obie strony.

Ul. Południowa ma się znaleźć poza strefą 30, ponieważ będzie objęta strefą zamieszkania (znak D40), co oznacza:
1. Prawo pieszego do korzystania z całej szerokości drogi i pierwszeństwo przed pojazdami;
2. Możliwość korzystania z drogi przez dziecko w wieku do siedmiu lat bez opieki osoby starszej;
3. Prędkość dopuszczalna 20 km/godz.;
4. Zakaz parkowania poza miejscami wyznaczonymi.
Na ul. Południowej ma być wyznaczonych ok. 10 miejsc parkingowych, naprzemiennie po obu stronach ulicy. Na wysokości dawnego Domu Kultury można wyznaczyć na jezdni miejsce na ustawienie dwóch ławek. Ruch rowerów będzie dopuszczony w obu kierunkach.

Na ulicach objętych strefą 30 będzie obowiązywać zasada pierwszeństwa z prawej strony – wszystkie skrzyżowania będą równorzędne. Ponadto proponujemy następujące środki uspokojenia ruchu:
ul. Sokołowskiego – w połowie długości między ul. Poznańską a ul. Brzozową dwa słupki U21 (z miejscem na kwietnik między nimi a krawędzią jezdni), wymuszające wyesowanie toru jazdy;
ul. Zielona – jak na ul. Sokołowskiego;
ul. Cicha – ewentualnie wyznaczenie jednego miejsca na ławki, do ustalenia z mieszkańcami tej ulicy;
ul. Wieczorka – wyesowanie jak na ul. Sokołowskiego w trzech miejscach między skrzyżowaniem z ul. Sezamkową a „Rysiem”, m.in. na wysokości placu zabaw;
ul. Brzozowa od ul. Wieczorka do ul. Południowej (ten odcinek ma być objęty remontem i budową chodnika, znikną 3 progi spowalniające, sięgające teraz 2/3 szerokości ulicy) – jedno wyesowanie jak na ul. Sokołowskiego, wyniesiona tarcza skrzyżowania z ul. Południową (wykonanie wraz z remontem i z jego funduszy);
ul. Brzozowa od ul. Południowej do ul. Podleśnej – likwidacja szczątków progów i ich oznakowania, jedno wyesowanie jak na ul. Sokołowskiego między ul. Młodzieżową a ul. Podleśną;
ul. Podleśna – dwa wyesowania jak na ul. Sokołowskiego, jedno między ul. Ogrodową a ul. Trzech Sosen, drugie między ul. Trzech Sosen a Brzozową, przy każdym z nich po dwa miejsca parkingowe, dodatkowo wyznaczenie jednego miejsca parkingowego po stronie zachodniej przy skrzyżowaniu z ul. Trzech Sosen;
ul. Trzech Sosen – jedno wyesowanie jak na ul. Sokołowskiego, w połowie długości ulicy, po jednej stronie ławka (lub dwie naprzeciwko siebie) zamiast kwietnika.
Na pozostałych ulicach objętych strefą 30 – m.in. Poznańska, Partyzantów, Akacjowa, Sezamkowa – nie proponujemy żadnych środków uspokojenia ruchu.

Ul. 3 Maja nie będzie objęta uspokojeniem ruchu ani dodatkowym ograniczeniem prędkości. Proponujemy natomiast:
1. Dopuszczenie ruchu rowerów na chodniku (znak C16+T22) na całej długości w Laskach; na odcinku od ronda do ul. Partyzantów, gdzie często chodzą niewidomi, w pobliżu znaku powinna być tabliczka z napisem „Mijając niewidomego zsiądź z roweru” i obrazem ilustrującym skutki włożenia białej laski w szprychy;
2. Korekta ronda, aby wymusić zredukowanie prędkości także przez jadących od strony Izabelina i przysunąć przejścia dla pieszych przez ul. Wieczorka do obwodu ronda; tak będzie znacznie wygodniej i bezpieczniej dla pieszych. Projekt poprawy ronda jest już opracowywany na Politechnice Warszawskiej.

Termin opracowania projektu zmiany organizacji ruchu zależy o planu remontu ul. Wieczorka i Brzozowej: jeśli ma on się odbyć jeszcze w tym roku, projekt zamówimy komercyjnie (cena 5000 zł.), będzie gotowy w drugiej połowie maja i może być zrealizowany nawet przed wakacjami. Jeżeli zaś remont przesunie się na rok przyszły, projekty zmiany organizacji ruchu otrzymamy bezpłatnie pod koniec 2011 r. Na pewno po opracowaniu projektu przewidziane jest drugie spotkanie zespołu – mogą dołączyć nowe osoby – na którym ustosunkujemy się do niego. Po ewentualnych korektach projekt ten powinien być udostępniony publicznie, a następnie zaprezentowany i przedyskutowany na zebraniu sołeckim.

Marek Słoń


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 07, 2011 7:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Projekt robi wrażenie -- zwłaszcza jeżeli uda się wdrożyć progi o profilu 50 km/h, będzie to dobry przykład zacofania Warszawy względem reszty Europy. Ale esowanie toru jazdy to też czarna magia dla warszawskich inżynierów. Czy przedstawiciel miasta zgłaszał jakieś zastrzeżenia, czy raczej wygląda na to, że uda się wdrożyć tak dobrze dopracowane postulaty?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 07, 2011 9:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Władza Galasa tu nie sięga - to już nie Warszawa. Jest wstępna zgoda władz gminy, do której wszystkie te drogi należą. Dokładniej rzecz ujmując, jest zgoda Wójta i Rady na koncepcję i generalnie na proponowane środki uspokojenia ruchu, a wyznaczony do tej sprawy przedstawiciel gminy brał udział w spotkaniu i nie zgłaszał zastrzeżeń. Pewną niewiadomą są zmiany w planie przebudowy ul. Wieczorka - Brzozowej, jeśli powodowałyby znaczący wzrost kosztów, to mogą się pojawić problemy. Niestety zmiana stałej organizacji ruchu musi zostać zaakceptowana w powiecie (Ożarów), a tam może być różnie. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że startowałem od zera i udało się dojść do tego punktu, jestem dobrej myśli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 07, 2011 9:15 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 29, 2009 7:20
Posty: 202
Ciekawym ich stosunku do C16+T22. Do tej pory w naszym powiecie jest nielegalny. :)

_________________
Zapraszam na blog: http://www.maciejrozalski.eu
i fotoblog: http://www.maciejrozalski.cal.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 31, 2012 11:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Dalszy ciąg projektu - a w zasadzie jego utopienie i brak dalszego ciągu - opisałem tu:
http://www.forumizabelin.pl/index.php?topic=465.60
natomiast próby reanimacji poprzez uruchomienie debaty nt. polityki transportowej gminy tu:
http://www.forumizabelin.pl/index.php?topic=329.0
Przy okazji odpowiadam Pawłowi Ciupakowi, który rozpoczął wymianę zdań na ten temat w innym wątku (http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2577&start=50
Paweł Ciupak napisał(a):
marek.slon napisał(a):
Oczywiście takie opinie są i to głośne, ale są też głosy rozsądne. W 2010 r. przeprowadziłem ankietę komunikacyjną w Laskach, odpowiedziało 87 osób, tj. ok. 5% mieszkańców.

A jak była dobierana próba respondentów? Bo to też ma pewien wpływ na wyniki.

Wszyscy dostali ankiety do swojej skrzynki na listy, można je było oddawać przez miesiąc w czterech punktach w Laskach, czyli każdy miał taki punkt kilkaset metrów od domu, a także wysyłać emailem lub pocztą. Wypełnienie formularza trwało poniżej 5 minut. Odpowiedział co 20 mieszkaniec. To nie jest próba losowa: dostałem odpowiedzi od tych, którym coś się chciało, pewne znaczenie miało też to, czy ktoś mnie znał (wójt nie zgodził się, żebym się powołał na jego upoważnienie, mogłem się podpisać tylko jako osoba prywatna). Z drugiej strony miałem też w tych wynikach próbę bardziej losową. Ankieta była anonimowa, ale 8 nieznanych mi osób podało dane kontaktowe. Wszystkie te osoby zaprosiłem do zespołu konsultacyjnego, 7 osób je przyjęło, jedna nie odpowiedziała. Na spotkanie przyszli prawie wszyscy i nie było różnicy zdań w sprawie sensowności projektu. Nie omawialiśmy sprawy tramwaju, ale podobny temat związany z polityką transportową. W sumie potwierdzają się wyniki badań krakowskich: lokalni polityce sądzą, że większość domaga się polityki prosamochodowej, a w rzeczywistości większość mieszkańców chciałaby ograniczenia ruchu samochodowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 30, 2014 10:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Po pięciu latach zabiegów chyba udało się zrobić krok do przodu: wczoraj zebranie wiejskie w Laskach przegłosowało przeznaczenie 30 000 zł. na uspokojenie ruchu na drogach gminnych w Laskach w ramach funduszu sołeckiego. Ta suma wystarczy tylko na najprostsze rozwiązania: projekt organizacji ruchu, oznaczenie strefy na wjazdach, równorzędne skrzyżowania, wyznaczenie miejsc parkingowych i demontaż zbędnych znaków. Przy miejscach parkingowych, usytuowanych na przemian raz po jednej, raz po drugiej stronie ulicy, będą wyznaczone niewielkie powierzchnie wyłączone z ruchu, gdzie można ustawić np. donice z kwiatami.
To początek drogi. Wójt zapowiadał realizację tej decyzji i deklarował włączenie mnie do tego procesu. Może w ciągu 7 dni poinformować sołtysa o odrzuceniu wniosku. Potem Rada może odrzucić włączenie projektu do budżetu. Teoretycznie podstawą odrzucenia może być tylko niezgodność z prawem. W tym wypadku oznacza to jednak także dość płynne kryteria: czy projekt przyniesie poprawę jakości życia mieszkańców i czy jest zgodny ze strategią rozwoju gminy. Ta ostatnia nie jest ujęta w formie odpowiedniego dokumentu, więc Rada Gminy może dość swobodnie orzekać w tej kwestii i nie ma drogi odwoławczej. Praktycznie rzecz będzie więc przesądzona dopiero po uchwaleniu budżetu. Projekt budżetu będzie prezentowany Radzie Gminy na sesji w końcu października, ostateczne jego uchwalenie wypadnie zapewne już po wyborach, na przełomie listopada i grudnia.
Muszę m.in. skonsultować konkretne rozwiązania na każdej ulicy z jej mieszkańcami. Rozsądnie byłoby rozpocząć to już teraz, ale jednocześnie lepiej najpierw mieć gwarancję, że projekt znów nie zostanie zablokowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2014 0:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
W najbliższą niedzielę 26 X o godz. 16.00 mam w Laskach spotkanie nt. uspokojenia ruchu. Projekt objęcia nim wszystkich dróg gminnych w całej miejscowości został już wprawdzie przegłosowany na zebraniu sołeckim wraz z niezbędnymi funduszami, ale realizacja wciąż stoi moim zdaniem pod znakiem zapytania. Spotkała się m.in. z silnym sprzeciwem tutejszej Ochotniczej Straży Pożarnej. Właśnie z jej przedstawicielami mam rozmawiać w niedzielę. Mam pewną wiedzę nt. uspokojenia ruchu i BRD, ale na pewno przydałoby mi się wsparcie kogoś bardziej kompetentnego. Czy ktoś z Was mógłby pomóc lub polecić odpowiednią osobę?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL