Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr cze 11, 2014 7:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://wawalove.pl/Intercity-wkracza-na ... ampaign=o2
Cytuj:
Do Białegostoku nie pojedziemy już pociągiem, tylko autobusem. Wszystko z powodu modernizacji linii kolejowej Rail Baltica. PKP PLK wchodzi z pracami na tory, ograniczając przepustowość linii. Przewoźnik w miejsce pociągów wprowadza autobusy.

Obrazek
Dyrechtórzy PKP wreszcie wpadli na pomysł, jak wejść w biznes drogowy... :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 11, 2014 20:28 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
A potem IC powie, że pasażerowie wolą busy od pociągów, bo jest taniej i szybciej. I zacznie wycofywać się z torów...

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 11, 2014 22:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Piwoslaw napisał(a):
A potem IC powie, że pasażerowie wolą busy od pociągów, bo jest taniej i szybciej. I zacznie wycofywać się z torów...

Niestety wszystko do tego zmierza.
Widocznie w biznesie drogowym można robić lepsze przekręty...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 29, 2020 9:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2810
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://instytutsprawobywatelskich.pl/1 ... nieprawda/

Cytuj:
„Tiry na tory” przepraszają
1 samochód ciężarowy nie wpływa na nawierzchnię drogi tak, jak 160 000 aut osobowych. 1 tir wpływa na drogę tak, jak przejazd 3 200 000 aut osobowych.


(Więcej pod linkiem.)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 30, 2021 13:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2810
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Trudno się dziwić, że TIRy nie przenoszą się na tory, gdy mamy w PL jedne z najwyższych w Europie opłat za dostęp do torów dla pociągów towarowych:

https://events.railtech.com/wp-content/ ... ountry.pdf

PL 5,7 euro/pockm
Czechy 3,8 euro/pockm (przy okazji również 2,5-krotnie niższe opłaty dla poc. osobowych - 0,6 euro/pockm)
Niemcy 3 euro/pockm
Anglia 1,9 euro/pockm

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 17, 2022 16:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2810
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 79932.html

Cytuj:
Toruńska grupa intermodalna Laude zakłada spółkę zależną w Niemczech. Cel to uruchomienie pociągów intermodalnych między tym krajem a Polską i przejęcie części ładunków z transportu samochodowego. Jednocześnie firma zamierza przyciągnąć klientów drobnicowych – informuje „Puls Biznesu”.

Pomocy przy wejściu na rynek niemiecki udzielił – poprzez Fundusz Ekspansji Zagranicznej – Polski Fundusz Rozwoju. PFR TFI ma 49% udziałów w nowo powstałej spółce Laude Assets. Koszt całej inwestycji to – według Pulsu Biznesu – 22 mln euro. Dalsze 40 mln euro ma kosztować zakup sprzętu niezbędnego do wykonywania przewozów: kontenerów, ciężarówek i naczep. Transport samochodowy ma jednak być wykorzystywany tylko w dowozie ładunku na pierwszej i ostatniej mili.

Laude ma już spółki zależne na obszarze poradzieckim: w Rosji, Ukrainie i Kazachstanie. W połączeniu z nowo założoną Laude Assets pozwolą one na oferowanie kompleksowej usługi logistycznej na osi Wschód – Zachód. Długoterminowy wzrost popytu na kolejowe przewozy intermodalne, rozwój handlu internetowego, a z drugiej strony – proekologiczna polityka Unii Europejskiej tworzą dobrą koniunkturę dla takiej ekspansji.

Równie ważnym krokiem ma być dla firmy wprowadzenie nowej oferty dla klientów drobnicowych. Dotychczas Laude nastawiało się na obsługę dużych firm, zamawiających transport ładunków wypełniających całe składy. Nowa propozycja, znana pod nazwą Time for Revolution, ma być adresowana do nadawców mniejszych ładunków, składających się nawet z pojedynczego kontenera. Cena – według zapowiedzi Laude – ma być identyczna z kosztem jednostkowy za pojedynczy kontener przy zamówieniu całego pociągu. Z oferty będzie można skorzystać od czerwca bieżącego roku.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL