Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz mar 09, 2017 19:26 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Które przejazdy miały separowaną sygnalizację w stosunku do pieszych? Solidarności-Jagiellońska, Prymasa - Wolska (przejazd przez Wolską) . Coś jeszcze?


Jagiellońska / Ratuszowa x2:

http://www.zm.org.pl/?a=choinki_inzyniera_ruchu-16c

Naprawili bodajże 23 lutego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 09, 2017 21:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Przy Prymasa tylko to co podałem?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 22, 2017 18:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Do listy dzielonych sygnalizacji doszedł południowy wlot ronda Tybetu

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 12, 2017 20:13 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 02, 2012 17:21
Posty: 13
Wraca nowe ? Idzie stare? (jakoś tak) :(
Trasa Prymasa na skrzyżowaniu z ulicą Wolską i Kasprzaka
Ja się nie do końca znam na tamtych rejonach, ale wczoraj na FB Pełnomocnika ludzie znowu zaczęli się skarżyć na obcięcie rowerowego zielonego przy niezmienionym zielonym pieszym z powodu zielonej strzałki samochodowej.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212881878190899&set=o.400889316646539&type=3&theater

Dzisiaj w BPMiT uzyskałam ustno-telefoniczną informację, że to na skutek nalegań ZTM, bo (podobno, ja nie wiem) tam na zielonej strzałce blokowały się autobusy z tras objazdowych budowy metra.

Przydałoby się zrobić kilka filmików, które pokazują, że rower ma 4 sekundy, a pieszy ponad 40 i wysyłać je do sekretariat.ir@um.warszawa.pl ze słowami oburzenia, że przecież zimą miasto obiecało nie dyskryminować rowerzystów z okazji zielonych strzałek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 13, 2017 21:04 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 39
Cytuj:
Dzisiaj w BPMiT uzyskałam ustno-telefoniczną informację, że to na skutek nalegań ZTM


Jeśli się nie mylę to właśnie do ZTM "awansował" Janusz Galas. Widać "awans" niczego go nie nauczył i dalej szkodzi forsując swoje autorskie pomysły na usprawnienie komunikacji rowerowej w Warszawie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 15, 2017 12:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
jolajola1 napisał(a):
Dzisiaj w BPMiT uzyskałam ustno-telefoniczną informację, że to na skutek nalegań ZTM, bo (podobno, ja nie wiem) tam na zielonej strzałce blokowały się autobusy z tras objazdowych budowy metra.


Ściema totalna, bo tak:
1. Autobusów, które tam skręcają nie ma aż tak dużo (136 na trasie objazdowej i 178, które normalnie tam jeździ).
2. Ruch na Kasprzaka w godzinach szczytu jest ciągły, na zielonej strzałce ciężko się w niego wbić, szczególnie autobusom, więc to czy strzałka jest czy nie ma niewiele zmienia.
3. Ruch pieszych też jest intensywny, więc i tak z zielonej strzałki mało kto skorzysta.
4. Jak rowerzysta zgodnie z prawem zejdzie z roweru i go przeprowadzi przez przejście, co będzie trwało 4 razy dłużej to mniej zablokuje ruch niż jakby przejechał ?
5. Nie zauważyłem jeszcze żeby ktoś robił jak w pkt. 4, większość to olewa i ja też w dalszym ciągu zamierzam, o ile nie będzie policji w pobliżu, nie mam zamiaru się wygłupiać.
6. W ogóle to miejsce jest do przebudowy, bo tak czy inaczej jest cholernie ciasno, a ruch rowerów i pieszych bardzo duży, za każdym razem trzeba uważać, żeby na kogoś nie wlecieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 15, 2017 18:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jolajola1 napisał(a):
Przydałoby się zrobić kilka filmików, które pokazują, że rower ma 4 sekundy, a pieszy ponad 40 i wysyłać je do sekretariat.ir@um.warszawa.pl ze słowami oburzenia, że przecież zimą miasto obiecało nie dyskryminować rowerzystów z okazji zielonych strzałek.


Akurat miasto się przejmie tym, że coś obiecało.

Rozwiązanie to umówić się w 20 osób na tym skrzyżowaniu w szczycie porannym/popołudniowym i przez godzinę przeprowadzać rowery w tę i z powrotem po przejściu. W fazie zielonej strzałki przez przejście poprzeczne do wlotu na którym zależało ZTM, w fazie zielonego ogólnego - przez przejście wzdłuż po prawej stronie. Ewentualnie można przygotować ulotki dla kierowców i pasażerów autobusów oczekujących na skręt w prawo wyjaśniające, komu zawdzięczają przyjemność stania w tym korku.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 16, 2017 11:58 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 21, 2015 12:00
Posty: 54
jolajola1 napisał(a):
Dzisiaj w BPMiT uzyskałam ustno-telefoniczną informację, że to na skutek nalegań ZTM, bo (podobno, ja nie wiem) tam na zielonej strzałce blokowały się autobusy z tras objazdowych budowy metra.


Nie wiem, które dokładnie autobusy miał na myśli ZTM. Zdecydowanie w tym roku pojawił się nowy problem, który w zeszłym nie był aż tak wyraźny: samochody jadące Prymasa na północ dołem korkują się przed skrzyżowaniem z Kasprzaka, a wraz z nimi autobusy, również te jadące prosto (np jeżdżące co kilka minut 523, które w związku z tym stosuje metodę jazdy lewym pasem i wbijania się w korek w ostatniej chwili prawem większego). Na skrzyżowaniu Prymasa/Kasprzaka są dwa uczęszczane przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe, dlatego samochody, które próbują skręcić w prawo w Kasprzaka (na wschód) na swoim zielonym mają z tym problem, bo muszą przepuszczać pieszych i rowerzystów mających także zielone (w tym mnie - ja to zjawisko obserwuję z roweru).

Czy to musi być rozwiązane kosztem rowerzystów? Dlaczego nie np. za pomocą oddzielnej fazy do skrętu w prawo albo jeszcze jakoś inaczej? Nie wiem, ale wiem, że taka sytuacja, jaka tam była przez ostatnie kilka miesięcy, naprawdę nie działała. I tak, cierpieli na tym również pasażerowie autobusów nie mogących przebić się przez to skrzyżowanie.

Natomiast inną sprawą jest skrzyżowanie z Wolską. Tam korków po tej stronie co DDR właściwie nie widuję (zapewne dlatego, że wąskie gardło jest skrzyżowanie wcześniej) i nie widzę, po co muszą być tam strzałki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 16, 2017 12:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Wydzielona faza do prawoskrętu to moim zdaniem nigdy nie jest dobre rozwiązanie. Coś takiego jest np. na skręcie w prawo Al. Jerozolimskie -> Śmigłowca i jest to w ogóle bez sensu, cały cykl trwa tylko przez to dłużej i wszystko się zatyka. Dla mnie wzorowo działającym rondem jest np. Górczewska / Lazurowa - ruch spory a nic się nie zatyka, wszyscy skręcają bez problemu we wszystkich kierunkach.

Ogólnie nie wiem czy tutaj da się wiele poprawić dla samochodów, po prostu odkąd trwa budowa metra i np. nie da się przejechać Płocką ani skręcić w Górczewską to skrzyżowanie jest dużo bardziej oblegane. Ale na pewno nie można robić jakiś kretyńskich rozwiązań ze skracaniem światła dla rowerzystów.

Na pewno problem jest też taki, że tam jest strasznie mało miejsca dla pieszych i rowerów. Gdyby to miejsce było całkiem przebudowane i było więcej miejsca na płd-wsch narożniku dla pieszych i rowerów to na pewno działałoby to lepiej. Teraz jest tak, że jeśli jedziemy od centrum na zachód to nawet jeśli akurat jest zielone na przejeździe przez Prymasa to i tak niewiele rowerów na nim przejeżdża, bo cięzko się jest do niego przebić. Najpierw trzeba się przedostać przez przystanek (ciąg pieszo-rowerowy) a potem ominąć pieszych i rowerzystów czekających przed przejściem przez Kasprzaka (w stronę północną).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 16, 2017 12:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
MB napisał(a):
Wydzielona faza do prawoskrętu to moim zdaniem nigdy nie jest dobre rozwiązanie. Coś takiego jest np. na skręcie w prawo Al. Jerozolimskie -> Śmigłowca i jest to w ogóle bez sensu, cały cykl trwa tylko przez to dłużej i wszystko się zatyka.

Dziwne że jest ten prawo skręt , bo po skosie (koło BASF) nie ma, a skrzyżowanie jest dosyć symetryczne. W ogóle to rondo jest słabe. Dużo lepiej sobie radzi jak sygnalizacja nie działa. Brakuje na nim jednego kompletu przejść/przejazdów.
BTW był projekt do BP na zoragnizowanie pod wiaduktami parkingów. Nawet było proponowane przejście dla pieszych https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/p ... 9232?user=

MB napisał(a):

Dla mnie wzorowo działającym rondem jest np. Górczewska / Lazurowa - ruch spory a nic się nie zatyka, wszyscy skręcają bez problemu we wszystkich kierunkach.

Czy wzrocowo przechodzi się też przez obie jezdnie na jednym cyklu?
MB napisał(a):
Ogólnie nie wiem czy tutaj da się wiele poprawić dla samochodów, po prostu odkąd trwa budowa metra i np. nie da się przejechać Płocką ani skręcić w Górczewską to skrzyżowanie jest dużo bardziej oblegane. Ale na pewno nie można robić jakiś kretyńskich rozwiązań ze skracaniem światła dla rowerzystów.

Ta strzałka nie jest zbyt skuteczna bo prawoskkręt jest wspólny dla relacji "prosto".
Przy pełnym nasyceniu samochodami nie da się za dużo zrobić dobrze samochodom. Można spróbować zrobić lepiej autobusom. Można pokusić się o kawałek buspasa. Można go wyznaczyć na pasie Wjazdu wyjazdu ze stacji Orlen. Dalej trzeba by trochę poszerzyć jezdnię (obecnie jest tam bardzo szeroki pas i kawałeczek bez sensu wydzielonego czegoś - w sumie 6m) i zabrać pas wyłączenia z ruchu. Buspas by ciągnął się aż do ronda. Prawy pas stałby sie pasem dla autobusów (prosto i prawo) i prawoskrętem dla pozostałych.
Ale widomokto jest teraz specem od objazdów w ZTM, więc nie spodziewajmy się za dużo ;)

MB napisał(a):
Na pewno problem jest też taki, że tam jest strasznie mało miejsca dla pieszych i rowerów. Gdyby to miejsce było całkiem przebudowane i było więcej miejsca na płd-wsch narożniku dla pieszych i rowerów to na pewno działałoby to lepiej. Teraz jest tak, że jeśli jedziemy od centrum na zachód to nawet jeśli akurat jest zielone na przejeździe przez Prymasa to i tak niewiele rowerów na nim przejeżdża, bo ciężko się jest do niego przebić. Najpierw trzeba się przedostać przez przystanek (ciąg pieszo-rowerowy) a potem ominąć pieszych i rowerzystów czekających przed przejściem przez Kasprzaka (w stronę północną).

Po poszerzeniu przystanku a jednocześnie CPR jest tam naprawdę komfortowo

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL