olek napisał(a):
Przejazd przez Nowogrodzką zlokalizowany jest a) w sposób, który bardzo utrudni kontynuację DDR; b) w ciągu chodnika, więc piesi będą chodzić po przejeździe zamiast po przejściu. Niepotrzebnie wykonano odsunięcie o 5 m względem krawędzi pasa do skrętu w prawo - skoro jest wydzielony pas do skrętu w prawo, to nie trzeba takiego odsunięcia, można konsekwentnie prowadzić DDR 1 m od krawędzi tego pasa, tak by rowerzysta był widoczny w lusterku.
Odgięcie jest chyba po to aby mieli gdzie stać piesi przechodzący przez Nowogrodzką w oczekiwaniu na zielone. Chyba że nie będzie tam sygnalizacji.
olek napisał(a):
Przejście do połowy ulicy po wschodniej stronie ronda Czterdziestolatka wygeneruje łażenie po torach. Ale tak samo będzie w wariancie zaproponowanym przez Maćka - ludzie po prostu ominą wyjście z przejścia podziemnego po torach.
Ja bym się pozbył tych wejść do podziemi. Są one niezbędne dla idących do WKD, idący do Centralnego mogą skorzystać z tych bliżej EPlater. Korzystający z WKD musieliby przejść po zebrze i skorzystać z przejścia podziemnego w narożniku Dworca Centralnego. Jeśli się nie da to bym się pozbył wejścia do podziemi na peronie w stronę Ochoty (wiata na peronie w stronę Pragi umożliwia przejście do przejścia dla pieszych i nie jest problemem dla widoczności). Jeśli nie można w ogóle zlikwidować tych wejść do podziemi na przystanku w stronę Ochoty jest możliwość przejścia pomiędzy wiatą a jezdnią w stronę Ochoty . Jest tam obecnie z 1m, jakby przesunąć jednię to będzie dodatkowe pół metra. Jak pół metra to za mało to można zlikwidować kolidujące wyjście z podziemi w narożniku pn-wsch. Są obecnie 2, jedno może zniknąć.
Można też spróbować zwęzić wiatę i schody. Wzdłuż jak i wszerz. Skoro będą przejścia naziemne to mniej ludzi będzie korzystało z podziemnych.
Moje uwagi:
1. Veturilo:
a) Lokalizacja stacji na przedłużeniu DDR to chyba prowokacja mająca na celu pokazanie że DDR dalej nie będzie. Stacja ta koliduje też z prostą drogą pieszych. Proponuje umieścić ją bardziej na północ w miejscu zieleni, gdzieś pomiędzy DDR a chodnikiem. To idealna lokalizacja bo pieszy przechodzi z chodnika na stację i po wypożyczeniu wjeżdża na DDR.
b) Brak lokalizacji stacji w okolicach ronda 40 - latka. Proponuję narożnik Pn-zachodni. Tam jest dużo miejsca
c) W koncepcji dotyczącej Veturilo przewidziano stację na skrzyżowaniu Złotej i JPII. Narysowano takie kółeczka oznaczające zasięg stacji 200m (dla strefy śródm.) . Jednak nie brane było pod uwagę że JPII jest nieprzekraczalna w tym miejscu. W efekcie przy tym skrzyżowaniu po stornie zachodniej będzie Veturilowa dziura. Proponuję więc stację w pn-zach narożniku tego skrzyżowania.
2. Parkowanie
a) parkowanie powinno być równoległe, dzięki czemu będzie możliwość kontynuacji DDR na południe od Złotej po stronie wschodniej. Parkowanie równoległe jest bardziej estetyczne. Samochody z profilu prezentują się dużo lepiej niż z przodu czy z tyłu.
b) jeśli brak parkingów to można zorganizować parkowanie po stronie zachodniej, np pomiędzy Złotą a wjazdem do tunelu, na wysokości Centralnego po stronie zachodniej (obecnie jest tam parking ale nie bezpośrednio z jezdni, jest jakieś podwyższenie, które może być problemem. )
c) kuriozalne jest tworzenie parkingu pomiędzy wjazdami do centralnego tam gdzie obecnie nie ma parkowania. W dodatku, gdy Centralny jest okrążony parkingami z trzech stron.
d) tworzenie większej ilości miejsc parkingowych jest niezgodne chyba ze strategiami.
3. W pd-zach narożniku Nowogrodzka x Chałubińskiego jest powierzchnia wyłączona z ruchu. Powinno to być zabudowane i zasłupkowane tworząc ucho Myszki Miki
4. Jadąc rowerem od zachodu Nowogrodzką jest skręt w prawo i miejsce parkingowe co może powodować problemy. Miejsca parkingowe powinny się zaczynać trochę bardziej na zachód w pewnej odległości od skrzyżowania.