olek napisał(a):
Jak masz pomysł jak to zrobić lepiej, to napisz, może uda się poprawić teraz, a jak zostanie odrzucone to w przyszłym roku przygotować lepiej.
Projekt zakłada zrobienie przejazdu rowerowego. Z założenia przejazd rowerowy ma łączyć dwie DDR. Tutaj DDR nie ma po żadnej ze stron. Wiec przejazd jakoś nie ma sensu. Można zrobić DDR pod wiaduktem, ale przy Nowogrodzkiej nie ma juz DDR.
Założeniem mojego pomysłu jest przeprowadzenie ruchu rowerowego wzdłuż Nowogrodzkiej ja najwygodniej dla rowerzystów. Czyli odpadają DDRy i przejazdy rowerowe.
Załóżmy ze Nowogrodzka jest dwukierunkowa dla rowerów. Jedziemy Nowogrodzka od zachodu kolo Mariotta na zasadach ogólnych. W prawo skręcają ci co chcą jechać w prawo a rowery dostają pas rowerowy do jazdy na wprost coś jak na skrzyżowaniu Markowskiej i Kijowskiej. Rower wjeżdża pod wiadukt i jedzie w kierunku Nowogrodzkiej. Na Chałubińskiego jest znów pas rowerowy który prowadzi w Nowogrodzka i wprowadza ruch rowerowy na Nowogrodzka i się kończy, nawet przed rozpoczęciem jezdni . Na obecnym obszarze wydzielonym rowery mogłyby przepuszczać samochody jadące w prawo.
W druga stronę rower jedzie "pod prąd". Przed Chałubińskiego na obszarze wydzielonym zaczyna sie pas dla rowerów i prowadzi przez Chałubińskiego pod wiadukt. Za wiaduktem rower zjeżdża znów na pas który prowadzi do Nowogrodzkiej na prawą jej część, pod prąd.
Mapka obrazująca mój pomysł
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... 8KzzpNLZ3QRowery nie obowiązywałyby zakazy skrętu (tabliczka T-22 jadąc od zachodu). Dużo zależy od tego czy Nowogrodzka będzie dwukierunkowa dla rowerów. Przejście dla pieszych na południe od przejazdów. Pod wiaduktem pasy rowerowe mogą się łączyć we wspólną DDR, ale po co
Trzymam kciuki za pozytywną weryfikację!