AJ stały się moją codzienną drogą do pracy. Infrastruktura rowerowa tam jest, jednak nie najlepszej jakości. Fragmenty do których mam najmniej zastrzeżeń to najnowsze dzieła czyli skrzyżowanie AJ z Łopuszańską (węzeł Łopuszańska) i fragment DDR od Grzymały-Sokołowskiego w stronę Zawiszy. Pozostała infrastruktura rowerowa lub miejsca jej pozbawione wymagają zmian lub stworzenia od nowa. Wychodzę z założenia, że urzędnikom trzeba zgłosić nawet najbardziej futurystyczne wnioski, bo możliwe ze nikt ich wcześniej nie zgłosił. Może to jest skazane na niepowodzenie, ale wolę spróbować i nie żyć z myślą że nic nie zrobiłem.
. Obszarem moich zainteresowań jest "fragment" od granic miasta do Zawiszy, bardziej strona północna niż południowa.
No to na pierwszy ogień Śmigłowca- Reduta strona północna.
Cytuj:
Dotyczy: usunięcie nierówności na drodze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich miedzy ulicą Śmigłowca, a wjazdem do CH Reduta .
Szanowni Państwo,
zgłaszam nierówności na drodze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich miedzy ulicą Śmigłowca, a wjazdem do CH Reduta. Wskazany fragment drogi rowerowej został wykonany z niefazowanej kostki brukowej, która na długich odcinkach się zapadła. Poprzeczne zapadnięcie powoduje, że pomiędzy kolejnymi kostkami są spore uskoki. Powoduje to, że jadący rower wpada w drgania. Drgania powodują dyskomfort z jazdy jak i mogą skutkować wypadkiem. Brak naprawy nawierzchni może się przyczynić do jej dalszej degradacji, a w następstwie do spowodowania zagrożenia zdrowia i życia jej użytkowników.
Wnioskuję więc o jak najszybszą naprawę nawierzchni tego fragmentu drogi dla rowerów.
W załączniku zamieszczam fotografię istniejących nierówności.
Drugi ogień:
Cytuj:
Dotyczy: usunięcia słupa oświetleniowego z drogi dla rowerów przy Aleje Jerozolimskie 162.
Szanowni Państwo,
Proszę o przesunięcie słupa oświetleniowego z drogi dla rowerów przy Aleje Jerozolimskie 162.
Wzdłuż Alej Jerozolimskich jest poprowadzona droga dla rowerów. Przy budynku Aleje Jerozolimskie 162 jest wjazd prowadzący do drogi serwisowej. Przez ten wjazd przeprowadzone jest przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Przedzielone są one wyspą/azylem dla pieszych i rowerzystów. W świetle przejazdu rowerowego stoi słup oświetleniowy, który stanowi nawet śmiertelne niebezpieczeństwo dla rozpędzonych rowerzystów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przesunięcie słupa poza światło przejazdu rowerowego. Jednak z informacji które posiadam nie są Państwo skłonni przesunąć tego słupa z powodów finansowych. Proponuję więc inne rozwiązanie. Na początek przedstawię sytuację obecną.
Droga dla rowerów przed i za tym przejazdem ma szerokość 2m. W okolicach przejazdu szerokość od strony CH Reduta rośnie do ponad 3m (nawierzchnia wykonana z czerwonej kostki brukowej). Przejazdy rowerowe mają po około 2,8m szerokości. Wynika to z tego że przejazdy rowerowe były malowane niepoprawnie - kwadraty wyznaczające przejazd rowerowy nie były traktowane jako powierzchnia tego przejazdu. Za przejazd rowerowy była uznawana przestrzeń pomiędzy wewnętrznymi krawędziami kwadratów.
Sytuacją na wyspie dzielącej jest trudna do określenia, gdyż nie ma wyznaczonych linii drogi dla rowerów, a czerwona, brukowana nawierzchnia jest na całym fragmencie w wyspy, aż do jezdni Alej Jerozolimskich. Można więc uznać, że słup stoi na drodze dla rowerów i stanowi nawet śmiertelne niebezpieczeństwo w dla rowerzystów.
Wnioskuję więc o ominięcie słupa poprzez poprawne wyznaczenie przejazdów rowerowych i dokładne oznaczenie przebiegu drogi dla rowerów przed przejazdami jak i na wyspie dzielącej. Kolejne propozycje w punktach:
1. W miejscu gdzie nawierzchnia z kostki zwiększa szerokość ponad 2m , wymalować krawędzie drogi dla rowerów do szerokości 2m. Krawędzie poprowadzić w miarę blisko chodnika.
2. Zmniejszyć szerokość przejazdu rowerowego do szerokości drogi dla rowerów czyli do 2m . Wziąć pod uwagę ze szerokość przejazdu jest wyznaczona przez zewnętrzne krawędzie kwadratów a nie wewnętrzne.
3. Wyznaczyć krawędzie drogi dla rowerów na wyspie dzielącej. Krawędzie powinny być w odległości 2m i być oddalone od słupa o 0,5m. W przypadku braku miejsca można przesunąć przejście dla pieszych lub zmniejszyć odległość od słupa do 0,2m.
Poszerzanie przejazdu rowerowego lub drogi dla rowerów przed przejazdem nie ma sensu ze względu na aukumulcję rowerzystów, gdyż rowerzyści mają tam bezwzględne pierwszeństwo przed samochodami.
Materiał fotograficzny postaram się zrobić i umieści jutro.
Proszę o opinie i komentarze.