Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lip 30, 2013 23:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Cytuj:
Rok od uruchomienia Veturilo. "Naprawdę chwyciło"

- To naprawdę chwyciło - cieszy się pełnomocnik rowerowy ratusza. Co miesiąc bijemy w Warszawie kolejne rekordy wypożyczeń miejskich rowerów. Ale dziś rowerzyści chcą też czegoś więcej - przyspieszenia wytyczania pasów i budowy ścieżek rowerowych.

- Na Veturilo jeżdżę niemal codziennie. Głównie podjeżdżam gdzieś w centrum ze stacji metra. Myślę o kupnie własnego roweru, ale na razie nie mam go gdzie trzymać. Veturilo po prostu biorę z ulicy. Nie muszę martwić się też o serwis - mówi Jacek Sarna, student, jeden ze 132 tysięcy użytkowników miejskich rowerów.

Niektórzy nie wyobrażają sobie już życia bez nich, choć od uruchomienia Veturilo mija dopiero rok. System zaczął działać w środku sezonu, 1 sierpnia zeszłego roku. Szybko okazało się, że to sukces.

Wraz z kolejnym miesiącem padają rekordy liczby wypożyczeń. W czerwcu było ich niemal 320 tys. Kiedy rowery są w ciągłym ruchu, to większe od spodziewanych są także wpływy miasta. Sięgają niemal 300 tys. zł miesięcznie. To oznacza, że system nie jest wprawdzie dochodowy, ale nie jest także bardzo kosztowny. Miesięcznie miasto płaci operatorowi 475 tys. zł.

- Nie spodziewaliśmy się aż takiej popularności rowerów. To naprawdę chwyciło - mówi Łukasz Puchalski, pełnomocnik rowerowy ratusza, który nadzoruje Veturilo. Chwali się, że ze względu na wielkość systemu z jego 167 stacjami i 2500 rowerami zajmujemy już ósme miejsce w Europie.

- Nie sprawdziły się różne czarne wizje, że dojdzie do gigantycznych konfliktów rowerzystów z pieszymi na chodnikach. Obserwujemy za to, że stopniowo poprawia się kultura jazdy - kierowców, którzy bardziej uważają na cyklistów, a także samych rowerzystów, którzy starają się omijać pieszych - twierdzi Puchalski.

Miasto nie stawia na rozwój ścieżek i pasów

Sprawdziły się za to założenia, że rowery będą wykorzystywane w dużej mierze komunikacyjnie - przy dojazdach do stacji metra, na uczelnie czy do sklepu.

Duża popularność Veturilo rodzi też pewne problemy. Operator Veturilo, firma Nextbike, narzeka, że więcej jest dewastacji czy kradzieży. W ostatni piątek wyciągnięto rower wrzucony do Wisły. Czasem wandale wyginają ramy czy ogołacają rower z siodełek albo kół. Zdarza się też, że rozbierają rower na części, które potem znajdują się w składzie złomu. Według szacunków Nextbike zniszczenia i kradzieże dotykają ok. 5-8 proc. floty rowerowej. Na początku nowego sezonu było też sporo kłopotów z systemem, m.in. zawieszającymi się terminalami, co operator Veturilo tłumaczył m.in. wielką popularnością rowerów. Bywa też często, że w stacjach po prostu brakuje rowerów.

- Po ostatnim powiększeniu ich ogólnej liczby jest z tym lepiej - zaznacza Puchalski.

W rok po uruchomieniu systemu zroweryzowani warszawiacy, doceniając sukces Veturilo, mówią jednak coraz głośniej, że wraz z popularnością rowerów miejskich nie poprawia się infrastruktura dla rowerzystów. Stolica chwali się wprawdzie, że ma ponad 300 km ścieżek rowerowych, ale ostatni audyt Zielonego Mazowsza pokazał, że często są one w fatalnym stanie.

- Nie widać, żeby miasto stawiało na rozwój ścieżek czy pasów. Łukasz Puchalski ma dobre chęci i się stara, ale być może ma za małe kompetencje. Przegrywa w zderzeniu z urzędniczą biurokracją. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych od wielu lat trzyma w szufladach projekty ścieżek rowerowych i nie potrafi ich zbudować. Tak jest np. ze ścieżką na Waryńskiego - wytyka Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza.

Będzie lepiej

Puchalski postawił m.in. na wytyczanie tańszych pasów rowerowych, ale na razie idzie to powoli. W tym roku taki pas powstał tylko na Tamce. Właśnie okazało się, że nie będzie obiecywanego pasa na ul. Gandhi na Ursynowie. Nie zgodziła się na niego policja. W zamian na chodnikach ma być tam wytyczony ciąg pieszo-rowerowy.

- Czasami niełatwo jest wywalczyć niektóre rozwiązania. Przepisy są trudne. Musimy prowadzić żmudne rozmowy, m.in. z Ministerstwem Transportu. Obiecuje jednak, że rowerzyści powoli będą odczuwać poprawę. - Te pasy sukcesywnie będą się pojawiać. Niedługo na Spacerowej, a potem na kolejnych ulicach: na Książęcej, Bonifraterskiej, Miodowej, al. Wojska Polskiego czy Mokotowskiej - obiecuje Puchalski.

Zapowiada także remonty ruchliwych tras, np. Banacha, gdzie jeżdżą tłumy rowerzystów, ale tamtejsza ścieżka pojawia się i znika. Dodaje, że udało mu się przekonać inżyniera ruchu Janusza Galasa do innego dość rewolucyjnego rozwiązania, by tanim kosztem wytyczać przejazdy rowerowe przez ulice. Teraz wiele ścieżek urywa się przed ulicami, a drogowcy twierdzą, że nie mają pieniędzy na przebudowę sygnalizacji. Teraz ma wystarczyć domalowanie symbolu rowerka na sygnalizatorze i wytyczenie przejazdu na jezdni. Pojawi się on m.in. na ul. Żwirki i Wigury przy Banacha.


http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... cilo_.html

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 31, 2013 7:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Cytuj:
Właśnie okazało się, że nie będzie obiecywanego pasa na ul. Gandhi na Ursynowie. Nie zgodziła się na niego policja. W zamian na chodnikach ma być tam wytyczony ciąg pieszo-rowerowy.

A dlaczego dyżurni Flip i Flap się nie zgodzili?
Poza tym, policja opiniuje, a nie zezwala. We Wrocławiu Oficer Rowerowy przepchnął wiele rozwiązań wbrew opiniom negatywnym policji.

Cytuj:
Dodaje, że udało mu się przekonać inżyniera ruchu Janusza Galasa do innego dość rewolucyjnego rozwiązania, by tanim kosztem wytyczać przejazdy rowerowe przez ulice. Teraz wiele ścieżek urywa się przed ulicami, a drogowcy twierdzą, że nie mają pieniędzy na przebudowę sygnalizacji. Teraz ma wystarczyć domalowanie symbolu rowerka na sygnalizatorze i wytyczenie przejazdu na jezdni.

Ta "rewolucja" ma w Polsce co najmniej tyle lat, ile "Rozporządzenie o warunkach technicznych"... Ostatnia nowelizacja to 1999.
Obrazek
W Łodzi ta rewolucja funkcjonuje od paru lat.
Poza tym -- symbol roweru nie jest domalowany.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 31, 2013 8:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
SP... z tym ciągiem pieszo-rowerowym na Ghandi. Niech już lepiej nic nie będzie niż taki koślawy ersatz.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 31, 2013 9:01 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr gru 05, 2012 10:50
Posty: 27
Z Facebooka:
Cytuj:
Jest zatwierdzony projekt organizacji ruchu dopuszczający rowery na buspasach w ul. Królewskiej na odcinku od ul. Marszałkowskiej do Zachęty. Z projektem wystąpiliśmy po przeprowadzonej przez Politechnikę Warszawską ekspertyzie. Na zlecenie ZTM 18.06 w godz. 6.00-22.00 dokonano obserwacji ruchu za pomocą kamer rejestrujących obraz. W godzinach komunikacyjnego szczytu ruch rowerowy na Królewskiej w kierunku od Marszałkowskiej do Krakowskiego Przedmieścia stanowił 7% ruchu ogólnego !!!, a tylko 2% rowerzystów jeździło zgodnie z obowiązującymi zasadami. 50% osób wybierało chodnik a 48% pas autobusowy. Dziękuję inż. Galasowi za zatwierdzenie projektu mimo wątpliwości policji. Cieszę się, że zwyciężył zdrowy rozsądek. Mam nadzieję, że zmiany w oznakowaniu uda nam się wprowadzić jeszcze w tym tygodniu. W następnych miesiącach będziemy dalej przyglądać się Królewskiej w kontekście wprowadzanych zmian.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 28, 2013 17:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://ztm.bip.um.warszawa.pl/NR/exeres ... meless.htm

ZTM OGŁASZA NABÓR NA 2 WOLNE STANOWISKA PRACY
Stanowisko ds. tworzenia infrastruktury rowerowej
w Dziale Zarządzania Węzłami Komunikacyjnymi

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
 zagrożenia wynikające z pracy przy monitorze ekranowym
 praca w biurze oraz w terenie
 kierowanie samochodem służbowym
 praca w niekorzystnych warunkach atmosferycznych


na jazdę rowerem nie trzeba być przygotowanym :lol:

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 30, 2013 21:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 2:01
Posty: 145
To są "wyagania", które będą dla lekarza medycyny pracy. Więc jeśli choć raz w tygodniu mieli by jechać gdzieś samochodem, to to musi być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 10:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... adowi.html

Awans rowerowego pełnomocnika ratusza. Doradzi rządowi

Łukasz Puchalski został nowym pełnomocnikiem ministra transportu do spraw Rozwoju Ruchu Rowerowego. Ma wesprzeć ministra przy opracowywaniu koniecznych zmian w przepisach.




Nominację Łukasza Puchalskiego ogłosili na wspólnej konferencji minister Sławomir Nowak i prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.. Nowy pełnomocnik ma za zadanie przygotować zmiany w przepisach, przyjazne rowerzystom. Chodzi m.in. o aktualizację rozporządzeń wykonawczych, regulujących zasady ruchu drogowego i oznakowania dróg. Od ponad dwóch lat brakuje w nich przepisów określających, jak powinno się wyznaczać tzw. śluzy rowerowe. To specjalna przestrzeń na skrzyżowaniu, gdzie rowerzyści mogą oczekiwać na zielone światło przed samochodami.. Takie śluzy "zalegalizowano" 2 lata temu, jednak z powodu braku szczegółowych wytycznych niektóre miasta (w tym Warszawa.) nie stosują tego rozwiązania.

Do tej pory Puchalski był pełnomocnikiem rowerowym ratusza. Nowe stanowisko objął w listopadzie zeszłego roku. Postawiono przed nim zadanie stworzenia spójnej sieci dróg rowerowych w stolicy. Wcześniej, jako pracownik ZTM., uruchomił system miejskiej wypożyczalni rowerów Veturilo. Wypożyczalnie cieszą się ogromną popularnością. Dziennikarze amerykańskiego portalu The Active Times umieścili niedawno warszawski system na 10. miejscu w światowym rankingu miast z najlepszymi wypożyczalniami rowerów miejskich. Za sukces Veturilo na początku tego roku Łukasz Puchalski został przez nas wyróżniony nagrodą "Stołek roku 2012". To coroczne wyróżnienie "Gazety Stołecznej" za zasługi dla miasta.

Jako pełnomocnikowi ratusza Puchalskiemu udało się do tej pory wytyczyć kilka nowych pasów (na ul. Spacerowej, Goworka i Tamce) i ścieżek rowerowych oraz przygotować projekty wielu kolejnych. Ostatnio chwalił się rewolucyjnymi ułatwieniami dla cyklistów na skrzyżowaniach. Tanim kosztem w wielu miejscach powstaną przejazdy przez ulice. Łukasz Puchalski przekonał miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa, by zamiast kosztownej przebudowy sygnalizacji wymienić w nich soczewki - obok symbolu pieszego pojawi się na nich także ikonka z rowerem.



-------------------

Nie wiem czy się cieszyć czy martwić :roll: .

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 12:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
No właśnie. Wydawało mi się, że ktoś z Wrocławia, Gdańska, a nawet z Krakowa byłby bardziej na miejscu, bo tam wdrożona nawet bardziej zaawansowane rozwiązania.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 13:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Wojtek napisał(a):
No właśnie. Wydawało mi się, że ktoś z Wrocławia, Gdańska, a nawet z Krakowa byłby bardziej na miejscu, bo tam wdrożona nawet bardziej zaawansowane rozwiązania.

To, że wdrożono, wynika z układów lokalnych. W Gdańsku V-ceprez. Lisicki, we Wrocku -- prezydent od dobrych paru lat są za i czynnie popierają roweryzację.

W Warszawie też są ludzie z wiedzą, ale bez umocowania. A co do obcych w Warszawie -- byli już tacy, co brali się za jej przebudowywanie. Jeden miał śmieszny wąsik i przedziałek, drugi -- fajkę i duże wąsy. Efekty nie były zbyt szczęsliwe.
Gdy kolejny z wąsami (noblysta) został prezydętem, naściągał mnóstwo elementu napływowego, odpowiedzialnego za spopro niezbyt korzystnych decyzji.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 14:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Puchalski jednak zostaje
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,14719946,Lukasz_Puchalski_rowerowym_pelnomocnikiem_ministra.html napisał(a):
AKTUALIZACJA: Jak się dowiedzieliśmy przed chwilą, Łukasz Puchalski nie odchodzi jednak ze stołecznego Ratusza, a bycie Pełnomocnikiem Rządowym będzie łączył ze swoją pracą w Ministerstwie Transportu. To oznacza ogrom pracy. Czy jedna osoba podoła takiemu wyzwaniu?

Rafał Muszczynko


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL